Gå til innhold

Prosjekt Oppussing.. 244en får en makeover den sent vil glemme..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 661
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Må vel oppdatere litt sånn smått her.. :p

 

Bilen har stått i garasjen ei god stund ja.. Pga feil med lading som jeg ikke finner ut av.. Byttet børster, lagt opp NYE pluss og minusledninger osv.. Dynamoen lader ikke mer en 13.2V.. Den lader det ei uke eller så, før den daler ned til rundt 12,5-6-7V.. Skjønner ingenting.. Dynamobytte i morgen ihvertfall.. :b

 

Fikk også et lite problem når jeg var ute å kjørte.. Hadde parkert å skulle starte opp å kjøre igjen.. Fant ut at girstanga bare snurra rundt nedi der, og ikke traff noen gir.. Måtte ringe å få meg slepa hjem.. Regna med at låseskruen og splinten hadde falt ut, men var girstanga som hadde knekt i sveisen (har sveisa shortshift).. Så nå er alt på stell igjen.. Bortsett fra ladinga.. Å at motoren er slapp som et uvær, samt at begge hovedforingene i bakakselen ikke eksisterer.. :P Klunker å slår baki der ved brems/aks.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel oppdatere litt sånn smått her.. :p

 

Bilen har stått i garasjen ei god stund ja.. Pga feil med lading som jeg ikke finner ut av.. Byttet børster, lagt opp NYE pluss og minusledninger osv.. Dynamoen lader ikke mer en 13.2V.. Den lader det ei uke eller så, før den daler ned til rundt 12,5-6-7V.. Skjønner ingenting.. Dynamobytte i morgen ihvertfall.. :b

 

Fikk også et lite problem når jeg var ute å kjørte.. Hadde parkert å skulle starte opp å kjøre igjen.. Fant ut at girstanga bare snurra rundt nedi der, og ikke traff noen gir.. Måtte ringe å få meg slepa hjem.. Regna med at låseskruen og splinten hadde falt ut, men var girstanga som hadde knekt i sveisen (har sveisa shortshift).. Så nå er alt på stell igjen.. Bortsett fra ladinga.. Å at motoren er slapp som et uvær, samt at begge hovedforingene i bakakselen ikke eksisterer.. :P Klunker å slår baki der ved brems/aks.. :b

 

 

 

hehe:) hælige saker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten fjerna den såkalte bestefarsvaien på eksosen min nå.. Hadde jo bestefarsving i 3" pga jeg svartla fronten på campingvogna når jeg dro den.. Men den har jeg solgt, så da måtte eksosen fikses på.. Dieseltut ble det til slutt.. :)

 

DSC01119.jpg

 

DSC01118.jpg

 

 

 

Synes forresten JT-anlegget henger sykt lavt helt bakerst.. Noen som har erfart det samme? Har bytta gummiopphengene uten hell..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Nå har jeg vært ute i garasjen og bytta dynamo.. I god tro satte jeg meg inn i bilen og fyra opp... Jippi, 14V :D Men... Det varte bare til jeg skrudde på litt belastning. Kupevifte og langlys var nok til at spenninga forsvant til under 11.. Og der ble den værende.. :(

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defekt batteri skulle ikke gi dårligere ladespenning. Jeg tror mer på et rele eller noe med overslag i. Har du noe ekstralys eller annet uoriginalt elektrisk på bilen? Koble fra dette, og se om spenningen øker.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Hvorfor ikke slå til med cs når du først var igang? :p

 

Neppe batteriet.. Det er vel ca 1år nå, å har stått i bil som kun kjørte langt før jeg fikk det.. :|

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Defekt batteri skulle ikke gi dårligere ladespenning. Jeg tror mer på et rele eller noe med overslag i. Har du noe ekstralys eller annet uoriginalt elektrisk på bilen? Koble fra dette, og se om spenningen øker.

 

Er en haug med rele å dritt i bilen.. Gudene vet hva som er til hva.. Ingenting funker om jeg kobler dem vekk ihvertfall.. :p

 

Eneste rele'et jeg har lagt opp er til ekstralysene.. Men hva skal dem ha med det å gjøre igrunn? Har jo bryter på ekstralysene inni bilen.. Når bryteren er av og de orginale langlysene er på, er det fortsatt samme feil.. Ligger på rundt 11V.. Stopper jeg bilen, venter i ett par dager, starter opp igjen, er ladinga såvidt over 12.5V..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Hvorfor ikke slå til med cs når du først var igang? :p

 

Neppe batteriet.. Det er vel ca 1år nå, å har stått i bil som kun kjørte langt før jeg fikk det.. :|

 

Nei har ikke råd til det:P sku på rød volvoen uansett så e ikke så nøye da,

 

Kan jo ikke skade å gå over jordings punkt å sånt?

 

er du ikke i lofoten å kjører BC?

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår