Gå til innhold

4x4

Ranger emnet


rhacing

Anbefalte innlegg

Originally posted by rhacing

er det usunt å kobble ut 4x4 med sikkringa på vecytra/calibra????har kjøpt en vectra turbo og forrige eier sa at det var uproblematisk:confused: :confused: høres rart ut.......noen som er erfaring med turbotrykk kontra holdbarhet???er ny med opel.....

Skjønte ikke den helt jeg? Med sikringa? er det elektrisk innslag av midt diff på de? Blir i så fall Fwd da..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å koble ut sikring 19. Går fint det :)

Men husk at da sliter du mere på framdekka iforhold til bakdekka og du vil få mer slitasje foran enn bak. Får du for mye slitasje foran vil fordelerkassa gå dukken etter ei stund. Du får spenn i driv-verket og fordelerkassa slites mye mer enn nødvendig. (vel å merke hvis du kjører med 4x4 innkobla) Max. ca. 2mm forskjell er å anbefale, dekk foran/bak bør også byttes hvis slitasjen er opptil et par mm.

 

Ang. turbotrykk så bør du sjekke hvilken topp du har. Hvis det står GM på sida av toppen så har du den dårlige typen. Den kan du risikere sprekker inni. Spes. hvis du kjører turbotrykket opp til 1 bar eller mer. Hvis det står coscat på toppen så har du den forsterka typen som tåler mer.

 

Er det calibra turbo 4x4 du har? bilde?

http://www.calibra.no - Calibra forum.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

går fint å koble ut 4x4, men det er liten vits, dette da 4x4 systemet til opel ikke ligger inne konstant slik som quatro systemet til audi. Men 4x4 kobbles inn hvis forhjula går forte rundt enn bakhjula.

 

Spiller ingen rolle om du har costcat topp eller GM anngående turbotrykk. De toppene sprekker mellom oljekanalen og kjøleveske kanalen. Dette på grunn av at GM toppen er laget i litt mere porøst materiale. Men er ikke noe problem å fikse det. Disse motorene kan du lade helt opp til 1.5bar men da begynner rådene å få det! Da har du ca.350-370hk!!! Dette krever ny turbo,+nye dyser + en del andre ting som ikke koster så mye.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

går fint å koble ut 4x4, men det er liten vits, dette da 4x4 systemet til opel ikke ligger inne konstant slik som quatro systemet til audi. Men 4x4 kobbles inn hvis forhjula går forte rundt enn bakhjula.

 

Spiller ingen rolle om du har costcat topp eller GM anngående turbotrykk. De toppene sprekker mellom oljekanalen og kjøleveske kanalen. Dette på grunn av at GM toppen er laget i litt mere porøst materiale. Men er ikke noe problem å fikse det. Disse motorene kan du lade helt opp til 1.5bar men da begynner rådene å få det! Da har du ca.350-370hk!!! Dette krever ny turbo,+nye dyser + en del andre ting som ikke koster så mye.

har vectra turbo med 95topp,skal være coastcat.....står til salgs på bilforumet sine annonsesider....hadde tenk jeg skulle selge,men liker bilen jævli gått:D er skeptisk på holdbarhet da.gir å sånn.tar gjerne mot litt annbefalinger på trim.ikke eksos å filter,men mere spesifikk type deler,produsenter....:cool: bilde på annonsen....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår