Gå til innhold

JimRune: prosjekt 960 med femmer...

Ranger emnet


JimRune

Anbefalte innlegg

nyinnkjøpt bil på vårparten, 95 modell B6254FS og M90.første som ble gjort var å demontere alle lister, sideskjørt og støtfangere til lakkering.

DSC00209.jpg

 

kjøpte også inn noen nye 18" felger, som ble lakkert i samme farge som de gamle R-felgene

DSC00333.jpg

 

bilen ferdig lakkert og med 18" hjulene:

DSC00344.jpg

 

etter hvert fikk jeg tak i motor.ble motor fra V70R 98 mod. B5234T4 og 18T turbo. motoren så ikke noe særlig ut når jeg fikk den:

DSC00216.jpg

 

demonterte motoren, fikk tak i bunnpanne og rør til oljesump fra 960. kortet inn rør og bunnpanna 9 cm for å passe på femmeren. kjøpte også innsug til 99 modellen, og det ble sveist om for å passe på 3" gasspjeld.

DSC00228.jpg

 

lagde også nye kjølerør/oljerør til turbo. returrør ble selvlagd, de andre tilkoblingene ble lagd på hydroscand i tromsø.

DSC00221.jpg

 

motoren ble sendt inn for glassblåsing, og deretter lakkert..

DSC00235.jpg

 

motor nesten ferdigmontert:

DSC00245.jpg

DSC00244.jpg

DSC00241.jpg

 

da motoren var sånn passe ferdig for montering, begynte arbeidet med å ta ut den gamle motoren.

DSC00212.jpg

DSC00373.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SPM råder, nye dyser og større turbo er på vei... motoren skal tas ut i vinter, og få frest opp veivhusvent i motoren.. finnes ikke utstyr på den bilen ikke AC eller takluke.. hadde bare el. vinduer foran. har ettermontert el vinduer bak nå. er på leting etter komplett tak med luke, samt grått skinn fra 960 eller s90.. hugget nettopp en 960 ambulanse, så jeg har komplett AC anlegg liggende. orker ikke bygge om, har jo ikke akkurat bruk for det her oppe i nord:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen videre bilder..

 

DSC00365.jpg

 

demonterte alt inni bil for å gjøre klart ledningsnett.. hadde egentlig tenkt å bruke det vanlige 4,3 systemet fra 850 turbo, men ombestemte meg fort.. bruker nå autronic SM4 og multiplexer.

 

motor montert i bil, uten girkasse... legg merke til "planken" min i bakkant :)

 

DSC00374.jpg

 

motor og girkasse på plass... tenkte å bruke de originale 960 coilene. men fikk høre at de ikke duger noe særlig under stress, så de er nå erstattet med coiler fra autronic.

 

DSC00376.jpg

 

monterte også forsterket clutch fra sachs (712-plata), noe som skal holde opp til 600 nm. regner med m90 kassa gir opp under sommeren, så da blir det vel getrag. til bakstellet er ligger det truetrac å venter...

 

DSC00269.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, den som står på. tror ikke jeg blir å bytte til stel bakaksel, skal heller prøve å få dette til å fungere først. har montert senkefjæra (den originale), med nivåmat, men blir ikke noe særlig lavere. tror dette blir byttet ut når bilen en gang kommer ut av verkstedet.

tror http://www.stotdamparverkstan.se/ har noe spesialgreier der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår