Gå til innhold

Goodwood Festival of Speed 2006

Ranger emnet


AndySix

Anbefalte innlegg

Noen har kanskje lest litt om Goodwood FOS før, men slenger ut litt ekstra bilder og en nyredigert film fra årets festival.

 

Bilder finnes her:

http://www.andycam.net/view_album.php?set_albumName=goodwood06

 

aIMG_7566.jpg

 

aIMG_7764.jpg

 

aIMG_7648.jpg

 

Ettersom det er umulig å gi inntrykk av Goodwood med kun èn kameramann, så må folket tenke på

at dette er bare en veldig liten del av hva man kan forvente å se. Men mye action er det klippet sammen

i alle fall. Har sittet og glist fårete over flere av klippene her.

 

Det er flere kjente personer med i filmen! ;) Kan bl.a. nevne Jensen Button, Giancarlo Fisichella, Jochen Mass,

Petter Solberg, Stirling Moss, Jackie Stewart, Jodie Kidd, Grönholm osv...

 

Tre muligeter for nedlasting:

 

1.

Høyreklikk og "lagre mål som"

 

2.

Torrent

 

3.

Ftp: 85.200.10.213

user: goodwood

pass: 2006

 

Tid: 11:33 min

Format: DivX 6.4

Størrelse: 111MB

 

Have fun! (I know we had! :D )

 

gw06mont.jpg

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer! :)

 

Bråket f1 bilene så mye at ikke øreklokker var nok? Så han ene holdt hendene over øreklokkene.

 

De crewfolka som står ved bilen på starten står så nærmt at det antageligvis er litt ubehagelig, men fra de stedene jeg sto var det ikke noe problem å ikke ha klokker i det hele tatt. Har vært på Formel 1 i Monaco og der var det derimot ingen tvil om at man måtte ha propper eller klokker. Å holde for dem er noe overdrevet. :)

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer! Hyggelig å se at flere setter pris på dette.

Utrolig synd vi ikke fikk med BRM V16 på filmen, men vi fikk i det minste

hørt den og sett den kjøre sakte ned mot depotet igjen. Nede i depotet

var det utrolig nok lite oppmersomhet rundt denne bilen (sier jo litt om

hvor mye annet som er å se på) og vi kunne i fred og ro studere bilen nærmere

og ta et par fine detaljbilder. Utrolig hvor stor tillit utstillerene har til publikum

der, samt hvor stor respekt publikum har for bilene.

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasinerende å se på dette her... Seriøst grom lyd, og mye pent å se på.

 

Men du kan kanskje klippe opp videoen litt... Jeg blir litt ør av å se identiske F1 biler suse forbi samme svingen, samme stilen.. Du hadde jo 2-3 steder å filme fra, ta og bland dette litt :) Du hadde jo heller ikke så mye sortering, kunne lagt biler fra 1 og 1 era sammen muligens, også blitt nyere biler utover i filmen eller lignende.

 

Savner også mer film av området og parkerte biler, for å bygge litt feeling før du bare ZOM ZOM ZOM ZOM av 10 biler

 

Hadde vært råt om man fikk med speakeranlegget på filmen egentlig, siden det ikke var noe musikk :)

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentaren, Pudding! Det er nok bare min stil å lage filmen på. Har ikke lyst til å bruke musikk over motorlydene og jeg liker egentlig at bilene kommer i den rekkefølgen de faktisk om. Usikker på om det egentlig utgjør noen forskjell sånn praktisk sett egentlig. Ettersom det ikke er jeg som filmet dette, så har jeg bare det som var på tapene. Og der var det ingenting fra depotene. Kun veldig mange stillbilder (som jeg tok). Kunne jo ha slengt noen av dem med i filmen, men det blir litt døvt det og når jeg personlig helst vil se action action. ;)

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GFOS står definitivt på "to do" lista, og man får ikke mindre lyst å reise av denne filmen akkuratt! Flotte greier andysix!:)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du komme med noen tips\guide til dette treffet?

 

tenkte jeg skulle ta meg en tur til neste år.. hva burde en passe på? hvordan komme ditt? overnatting? osv..

 

hmm jeg har ikke noe facitsvar egentlig. Men det vi gjorde var å først og fremst bestille billettene i god tid. De blir sendt i posten, så ikke gjør det i siste liten. Så fløy vi med billig-fly til Gatwick. Den flyplassen ligger sør for London og derfor også litt nærmere den lille byen Chichester som er i nærheten av Goodwood. Ettersom jeg ikke er så vanvittig kjent i omerådet nedover der fant vi ut at vi kunne bo på et hotell i nærheten av Gatwick flyplass. Det ligger en del hoteller i omerådet der nemlig. Det er fullt mulig å bo i London også, men det blir fort dyrere og lenger å dra når du skal ned til og tilbake fra FoS hver av dagene. Vårt krav var bare at det lå langs togruten som vi likevel måtte dra på og at det var en pub i nærheten. Togtidene sjekker man enkelt og greit på http://www.nationalrail.co.uk/?crs=TBD

 

Skriv inn navnet på stasjonen som er nærmest hotellet og så til byen Chichester. Å ta tog i England er ganske enkelt, men ta gjerne utskrift av de aktuelle togtidene på forhånd og ta det med. Det er litt enklere når man skal spørre om noe hvis man vet hvilket tog man vil med. Vi bodde her og tok taxi til togstasjonen (Three Bridges) om morgenen og derfra toget til Chichester. Fra Chichester stasjon tar man enten en buss som går til festivalen for et par pund eller tar en av de sorte "Londontaxiene" fra stasjonen. Er man mer enn èn person i følget er det likegreit å ta taxi. Alle vet om festivalen så det er ikke noe roting.

 

Det eneste vi kanskje ville ha gjort anderledes var å prøve å finne et hotell nærmere Chichester. Du kan være ganske sikker på at hotellene i Chichester er proppfulle lenge før festivalen. Men det finnes små byer nedover langs togbanen. Så lenge du er i nærheten av den togbanen, så er du i alle fall ikke på villspor. Dette kan man nok mye google seg frem til og se på kart. Men en time reisetid som fra der vi var er ikke helt forferdelig. Selv om det er muligheter for forbedringer. Litt kjipt var at da vi kom tilbake til hotellet på lørdagen var vi så sene at vi ikke rakk matserveringen på den eneste puben i mils omkrets (kl 20 tror jeg). Så vi måtte stresse litt for å finne noe spiselig. Maten på hotellet sugde bigtime i alle fall, så det er det bare å unngå.

 

Lunsj osv fåes kjøpt på festivalen. De har også store fine øltelt der. Det er deilig å ta seg en pils utpå dagen og slappe av litt. Blir mye gåing. Men merk at det er absolutt ingen flatfyll der. Folk er veldig ordentlige og man bør jo ha respekt for bilene som er ganske unike mange av dem og står utstilt uten noen form for avsperringer. I formel 1 paddocken er det noen som har bånd rundt seg, riktignok.

 

Men beregn å vær der både lørdag og søndagen. Kanskje også fredagen om man vil prøve å få med seg alt. Det er vanskelig nok på to dager. Man vil gjerne se bilene både i depotet og på banen. Samtidig som man vil spise lunsj og shoppe på det digre markedet som selger alt mulig av bilrelaterte ting.

 

Spør gjerne om det er noe mer.

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår