Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sinsykt fin granada dette her jah =) du har virkelig lagt sjela di i dette prosjektet ...... men vet du om det ennå går an å få godkjent v8 i granada ennå ? for jeg har hørt at BT nekter å godkjenne noe uten papirer pr i dag . vet du noe om dette ???

1990 chevrolet beauville (turbil)

1984 Granada 2,3 (nybil) =) prosjekt =)

1991 vw Golf cab (rep objekt)

1994 Mitsubishi galant 1,8 (til salgs)

DU SKAL IKKE STJELE, STATEN LIKER IKKE KONKURANSE =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sinsykt fin granada dette her jah =) du har virkelig lagt sjela di i dette prosjektet ...... men vet du om det ennå går an å få godkjent v8 i granada ennå ? for jeg har hørt at BT nekter å godkjenne noe uten papirer pr i dag . vet du noe om dette ???

 

Takker for det du.

 

For å si det sånn: når jeg var inne på BT ifjor, spurte jeg om jeg hadde fått dette godkjent hvis jeg hadde kommet med det nå?, og da ristet han bare på hodet. Så det er nok ikke like lett, men jeg tror det skal være mulig.

 

 

Fått skrudd littegrann etter ferien.

 

Første trinn i operasjon EFI er i motorrommet, nærmere bestemt innsuget. Så alt ble klargjort med dyser, rails, osv. Sammenlignet med det gamle ser det slik ut.

 

2011-08-09193009.jpg

 

Som nevnt tidligere måtte ny fordeler til på dette innsuget, og komplett tenningsanlegg ble kjøpt. Så her er ny fordeler og pluggledninger på plass.

 

2011-08-11223724.jpg

 

Og her er ny coil og tenningsboks m/rev limiter på plass.

 

2011-08-24170848.jpg

 

Og for å repetere, så det slik ut.

 

2011-07-09182224.jpg

 

Og nå er det slik.

 

2011-08-24170759.jpg

 

Resyme: Ble det noe forskjell?

 

Når det gjelder innsuget er det mulig at det ble littegrann mindre drag på lavere turtall, og med det mener jeg noe sånt som 3%. Men den ble merkbart finere på høyere turtall, og jeg måtte flytte opp rev limitern flere ganger, hehe. Så den står nå på 6750 o/min, og dit går den veldig lett(men de bakre pottene er av, så den puster lettere pga det også).

Ang. tenninga, kom det et merkelig problem. Mellom ca 2700 o/min og 4000 var det mye bludring og rykking på delgass og cruise, mens alt over og under hørtes fint ut. På fullgass var det heller ikke problem. Koblet bort vakumfortenninga og problemet var helt borte !!

Så da justerte jeg tilbake på vakumklokka et par varv, så ble den bra igjen. Har ikke sjekket hvor mye vakum fortenning det er igjen, men enten var den stilt for mye til min motor(fra fabrikk), eller så er sentrifugal fortenninga for brå i starten, kombinert med vakum.

 

Her et lite stemningsbilde fra turen nordover i sommer. Brodern foran med Buicken.

 

2011-08-04195017.jpg

 

Og her er Ford gjengen på plass for dragrace på Gardermoen i helgen som var. Men det ble altså ikke kjørt en meter pga. regn, så etter 5 og en halv time med venting var det bare å kjøre hjem igjen. Tror dere det var litt banning på tur hjem?

 

2011-09-03124127.jpg

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Takker for det du.

 

For å si det sånn: når jeg var inne på BT ifjor, spurte jeg om jeg hadde fått dette godkjent hvis jeg hadde kommet med det nå?, og da ristet han bare på hodet. Så det er nok ikke like lett, men jeg tror det skal være mulig.

 

 

Fått skrudd littegrann etter ferien.

 

Første trinn i operasjon EFI er i motorrommet, nærmere bestemt innsuget. Så alt ble klargjort med dyser, rails, osv. Sammenlignet med det gamle ser det slik ut.

 

2011-08-09193009.jpg

 

Som nevnt tidligere måtte ny fordeler til på dette innsuget, og komplett tenningsanlegg ble kjøpt. Så her er ny fordeler og pluggledninger på plass.

 

2011-08-11223724.jpg

 

Og her er ny coil og tenningsboks m/rev limiter på plass.

 

2011-08-24170848.jpg

 

Og for å repetere, så det slik ut.

 

2011-07-09182224.jpg

 

Og nå er det slik.

 

2011-08-24170759.jpg

 

Resyme: Ble det noe forskjell?

 

Når det gjelder innsuget er det mulig at det ble littegrann mindre drag på lavere turtall, og med det mener jeg noe sånt som 3%. Men den ble merkbart finere på høyere turtall, og jeg måtte flytte opp rev limitern flere ganger, hehe. Så den står nå på 6750 o/min, og dit går den veldig lett(men de bakre pottene er av, så den puster lettere pga det også).

Ang. tenninga, kom det et merkelig problem. Mellom ca 2700 o/min og 4000 var det mye bludring og rykking på delgass og cruise, mens alt over og under hørtes fint ut. På fullgass var det heller ikke problem. Koblet bort vakumfortenninga og problemet var helt borte !!

Så da justerte jeg tilbake på vakumklokka et par varv, så ble den bra igjen. Har ikke sjekket hvor mye vakum fortenning det er igjen, men enten var den stilt for mye til min motor(fra fabrikk), eller så er sentrifugal fortenninga for brå i starten, kombinert med vakum.

 

Her et lite stemningsbilde fra turen nordover i sommer. Brodern foran med Buicken.

 

2011-08-04195017.jpg

 

Og her er Ford gjengen på plass for dragrace på Gardermoen i helgen som var. Men det ble altså ikke kjørt en meter pga. regn, så etter 5 og en halv time med venting var det bare å kjøre hjem igjen. Tror dere det var litt banning på tur hjem?

 

2011-09-03124127.jpg

 

Hvilken EFI har du intallert? Er det FAST?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger denne bilen, herlig sært, og etter masse små endringer de fleste aldri gjør så fungerer det bra også. sett den på div autoslalom kjøringer tidligere , skal glane litt mer på den neste gang jeg ser kjerra :)

stå på. Hilsen HF i grå liten rask mx5.

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår