Gå til innhold

351RS: Granada RSV8 v2.0 , evighetsprosjektet. I år må det vel bli EFI vel?

Ranger emnet


351RS

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ikke å lette på sløret det der, kalles å irritere bare !

 

What is in the box ? Nyskjerring :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, vi får vel vise litt mer da. Men hadde faktisk en PC krasj i forrige uke, så derfor ble det litt dårlig med updates. Men er nå på nett med ny fin PC, så da kan vi dra i gang.

Som dere skjønner, var det en spennende kasse å åpne, og etter å ha rivd ! av et par sider av kassa, begynte man å se litt av herligheten. Her dukket det opp en liten overraskelse: motorstanden fulgte med, meget kjekt.

 

Nymotor030.jpg

 

Sjekk de fine vipparmene med cnc- frest logo.

 

Nymotor005.jpg

 

Rimelig fin ”line of sight” inn til eksosventilene, eller hur?

 

Nymotor007.jpg

 

Jeg må vel skjule bokstavene her, for å ikke skremme motstanderne.

 

Nymotor023.jpg

 

Innsugsventilene. Legg merke til cnc-portinga.

 

Nymotor021.jpg

 

Løfterne til rollerkammen.

 

Nymotor017.jpg

 

Etter hovedbestillinga fylte jeg på med bunndelen: oljepumpe, bunnpanne osv. for å gjøre ferdig bunndelen av motoren. Dette er Canton sin road-racing panne med svingbare luker inn for å holde oljen på plass. Er nesten litt dumt den allerede er skrudd på plass, da det hadde vært moro å sett både den og bunnpartiet på motoren innvendig.

 

Nymotor026.jpg

 

 

Ser det greit ut synes dere?

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten litt dumt den allerede er skrudd på plass, da det hadde vært moro å sett både den og bunnpartiet på motoren innvendig.

 

 

Burde du ikke åpne den likevel og ta en kontrolltitt innvendig?

 

Uansett er det en flott pall du mottatt :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde du ikke åpne den likevel og ta en kontrolltitt innvendig?

 

Uansett er det en flott pall du mottatt :)

 

Kan kanskje være greit å sjekke ja, mulig jeg må av med bunnpanna uansett, da jeg ikke er sikker på at den passer 100%. den er til Fox Mustang, og BURDE passe, men vi får se.

 

steike ta!

her er det ikke noe tull :D

nå skall det bli fart på granadaen!!

er det lov å spørre hva herligheten komm på?

Altfor mye, men må man så må man. Mellom 40 og 50 lapp kan man vel si.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei. fy for ein bil.leste heile tråden og fantastist "slappeav helg lese stoff". som mange andre er eg ikkje stor granada eller ford fan men dette er rått. gleder meg til å lese om korleis da blir med ny maskin og korleis da blir med RMT. får lyst å gjere nåke vilt med omegaen min, du beviser at sjøl ein behagelig cruse bil kan bli ein racer. stå på!

Opel Omega 2,5TD (sedan) 1994

volkswagen Polo 1,7sdi (stv) 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

MOTOR MAYHEM !!!

Fått vært litt i garasjen denne uka. Gamlemotoren sto jo enda i , så fikk begynt på å ta den ut.

 

Iphone123.jpg

 

Uten verken topper eller manifolder går det faktisk å ta ut motoren uten å måtte krype under bilen, hehe.

 

Iphone125.jpg

 

Slik, da har altså denne maskinisten gjort sitt siste arbeidsslag på denne jord.

 

Iphone127.jpg

 

Så da er altså maskinrommet tomt. Det gikk AKKURAT å få ut motoren med gearkassa i. Husk denne komboen har ikke vært prøvd før: har jo hatt automat i tidligere ganger motoren har vært ute. Litt annerledes med manuell, siden motoren må lengre fram før den kan løftes, pga clutchen. Dermed ble det trangt mellom sumpen mot forstillings traversen.

 

utmedmotor004.jpg

Nå oppdaget jeg hvordan bunnpanna så ut på andre siden(passasjersiden). Slet litt med å få av starteren, som er på denne siden. Det var bulker langs hele siden.

 

utmedmotor011.jpg

 

Her er den værste sylinderen. Legg merke til hullet, og bitene som mangler i bunn av sylinderen.

 

utmedmotor022.jpg

 

Og bakerste veivtappen.

 

utmedmotor025.jpg

 

Dette er de framste veivskinkene.

 

utmedmotor029.jpg

 

Og de bakerste.

 

utmedmotor032.jpg

 

utmedmotor033.jpg

 

Og enkelte råder hadde åsså fått seg et lite kyss.

utmedmotor015.jpg

 

utmedmotor016.jpg

 

Så man kan få et greit bilde av kreftene som er ute å går når en motor raser ordentlig. Men det var faktisk litt spennende å demontere dette her, hehe. Og atter en gang : rent slitasjemessig var motoren helt strøken innvendig.

 

Slutter for denne gang med ”ferskingen” som skal overta.

 

utmedmotor035.jpg

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår