Gå til innhold

Koenigsegg innfører obligatorisk kjørekurs

Ranger emnet


Mew

Anbefalte innlegg

Koenigsegg innfører obligatorisk kjørekurs

 

(Dagbladet.no) I går krasjet den svenske H&M-arvingen Stefan Bengtsson sin splitter nye Koenigsegg. Bilen kjøpte han for 6,5 millioner kroner av dekk-kongen Tommy Sharif fra Strømmen, som tidligere i høst kjørte ut av banen når han viste den fram på Rudshøgda.

 

Nå har produsentene av den eksklusive bilen, som er verdens rasketes sportsbil, fått nok. De vil nå levere bilene med antispinn og obligatorisk kjørekurs.

 

Hele greia: http://www.dagbladet.no/dinside/2006/10/21/480469.html

 

:D:D:D Festelig :D:D:D

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ikke dumt.

 

Var vel Hammond som testet en eller annen ny superbil som var satt opp for understyring. Hvorfor? Fordi det ærlig talt ikke var sånn at kjørekunnskaper kom naturlig med penger.

 

Tror ikke Koenigseggs image forbedres av at personer med mye penger som ikke kan kjøre kjøper bilene deres og kræsjer dem.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veyron er raskere. Dessuten er muligens Saleen S7 kapabel til å gå raskere. Men i forhold til tilgjengelighet er jo Koenigsegg mer praktisk enn Veyron, dessuten er det noe med svensk galskap som tiltrekker meg mer enn Amerikansk racerbil. Dessuten er Koenigsegg mye penere enn S7 - subjektivt.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa..

 

Det går vel litt mer på personlige meninger Nomix.

 

Jeg syntes egget er den styggeste av de Go-fast bilene som er laget.

Mens Saleen S7 er uten tvil den feiteste, hakk i hæl er Veyron og McLaren F1.

 

Og S7 er vel raskere enn egget?

 

Er nesten sikker på at Sledgehammer er raskere og (Corvette). Den tror jeg hadde en toppfart på rundt 420 hvis ikke jeg er helt på jordet her

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veyron er raskest. Men bilen er enda ikke målt av en såkalt "uavhengig observatør". Målingen til bladet "car and driver" teller ikke i den sammenhengen. Derfor kan Koenigsegg med en viss rett hevde at CCX fremdeles er raskeste produksjonsbil.

 

Leste tidligere i høst at Volkswagen skulle gjøre enda en hastighetstest for å slå fast hvor rask bilen er en gang for alle nå i oktober, men har ikke funnet ut hvordan den saken står nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa..

 

Det går vel litt mer på personlige meninger Nomix.

 

Jeg syntes egget er den styggeste av de Go-fast bilene som er laget.

Mens Saleen S7 er uten tvil den feiteste, hakk i hæl er Veyron og McLaren F1.

 

Og S7 er vel raskere enn egget?

 

Er nesten sikker på at Sledgehammer er raskere og (Corvette). Den tror jeg hadde en toppfart på rundt 420 hvis ikke jeg er helt på jordet her

Jepp, det er personlige meninger, for eksempel syns jeg McLaren F1 er litt for.. ehh.. ja. Vanskelig å forklare.

 

Mens en CCX er nydelig. Subjektiv rett og slett.

 

Men er Sledgehammer serieprodusert?

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den ble produsert i ett eksemplar hvis jeg ikke husker feil. Men Callaway sa noe tilsvarende som at hvis noen bladde opp penger, kunne de lage flere.

 

Og så er det jo et spørsmål om man kalle en en modifisert bil fra en annen produsent for en produksjonsbil i det hele tatt. Nei, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drift på 4 hjul kunne nok gjort at egget hadde fått bruk for de 800hk sine..

800 i bakhjulstrekk er jo bare latterlig

Funker ikke helt optimalt det nei! (snakker av egne erfaringer) 4x4 hadde nok fungert bedre!:P

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 i bakhjulstrekk er jo bare latterlig

 

Denne bilen hadde fra 690-810 hk (justerbart ladetrykk) og bakhjulstrekk

på de første bilene som ble ombygget.

Ingen form for elektroniske gledesdrepere (antispinn osv.)

Ikke latterlig i det hele tatt, men en meget underholdende bil å kjøre når man venner seg til såpass masse krefter.

Laget maange år før egget var påtenkt.

 

Ferrari%20Testarossa%20KOENIG%20COMPETITION%20EVO%20front.jpg

 

http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/02/ferrari-testarossa-koenig-competition-evo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår