Gå til innhold

Hanne Hattrem svinger mikrofonen igjen! *hvordan er det mulig*

Ranger emnet


viper

Anbefalte innlegg

 

 

Tenkte at denne diskusjonen skal jeg ikke blande meg inn i, men HERREGUD for et håpløst menneske å sette i en slik jobb. Synes synd på hele VG redaksjonen...

 

 

edit:

Sendte et lite kjærlighetsbrev til Bernt Olufsen, Ansvarlig Redaktør også.

 

Hei. Jeg er en ganske bilinteressert VG Nett bruker og er i det siste begynt å tvile på seriøsiteten til VG når det gjelder bil. Jeg ønsker at dere setter dere godt tilbake i stolen og ser på dette innslaget:

http://atvs.vg.no/player/player.php?id=5994

 

Er dette et produkt dere med god samvittighet vil servere flere hundre tusen VG Nett brukere? En totalt uvitende og uinteressert reporter som sitter å peker på knapper hun ikke vet hva er. Dette produktet som minner mest om en halvseriøs hjemmevideo har ingenting i media å gjøre etter min mening. Andre artikler av samme person er desverre av samme kvalitet. Jeg vil dra det så langt som å si at dere har en "plikt" til å levere noe bedre enn dette her på http://www.vg.no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hun klarer heller ikke å snakke for seg.

Makan til stamming og slurv i setningene.

Og hun skal liksom være en reporter? njaa, skeptisk

Folk bør klare å snakke sammenhengene når man skal være en reporter...

 

Sier ikke at jeg er god på det, men hun burde jo faktisk ha de kvalifikasjonene! :hvaskjera

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨

 

:hvaskjera

Manuvreringshjul faktisk.. Til og med bestemora mi hadde greid å fortelle bedre enn henne hva de forskjellige bryterne er til.

 

Har nå sittet å lest igjennom tråden sammen med 2 kompis. Alle 3 har så vondt i bryste og i magen pga for mye latter :shake

 

Vis den dama i det heletatt får betalt for å lage så elendig reportasjer så blir jeg nesten skremt. Tenk at VG som er Norges største avis har en så elendig ansatt til å ta seg av bil biten.

 

Kan ikke noen ta å sende en mail med linken til denne tråden til en sentral person i VG.

 

MVH

Marius

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Way to go Morten! :D Du legger vel ut svar når du får det?

 

-

Devil

 

 

Hvis jeg får svar ja:)

Btw så er hun på hugget idag og i forbindelse med Gatebilmessa.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138131

Legg merke til filmen hun henviser til...hehe

"Fast and the Furios" Sist jeg sjekket er "The Furios" et band som ikke har noe med den filmen hun prøver å stave frem å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte at denne diskusjonen skal jeg ikke blande meg inn i, men HERREGUD for et håpløst menneske å sette i en slik jobb. Synes synd på hele VG redaksjonen...

 

 

edit:

Sendte et lite kjærlighetsbrev til Bernt Olufsen, Ansvarlig Redaktør også.

 

Hei. Jeg er en ganske bilinteressert VG Nett bruker og er i det siste begynt å tvile på seriøsiteten til VG når det gjelder bil. Jeg ønsker at dere setter dere godt tilbake i stolen og ser på dette innslaget:

http://atvs.vg.no/player/player.php?id=5994

 

Er dette et produkt dere med god samvittighet vil servere flere hundre tusen VG Nett brukere? En totalt uvitende og uinteressert reporter som sitter å peker på knapper hun ikke vet hva er. Dette produktet som minner mest om en halvseriøs hjemmevideo har ingenting i media å gjøre etter min mening. Andre artikler av samme person er desverre av samme kvalitet. Jeg vil dra det så langt som å si at dere har en "plikt" til å levere noe bedre enn dette her på http://www.vg.no!

 

Får quote meg selv slik at dere kan lese "brevet" mitt til VG først.

Her kommer da svaret fra Hanne i egen person:

 

Til Morten.

 

Det er jammen sterk kost du serverer. Du må selvsagt mene hva du vil, men at jeg er totalt uinteressert synes jeg at jeg bør kommentere. For det er jeg altså ikke.

 

Du vet helt tydelig MYE mer om flere biler og biltemaer enn meg, men jeg har i alle fall rimelig god peiling på journalistikk, som er mitt fag (jeg kan skrive både dessverre riktig, og jeg vet forskjellen på og/å), og jeg har en viss oversikt over fagfeltet mitt, som er bil.

 

Så til din påstand om at innslaget er som en halvseriøs hjemmevideo. Da oppfordrer jeg deg til å sette deg inn i hva web-tv er. Det er altså ikke verken Top Gear eller Autofil, som det tar dager og uker å produsere, som koster masse penger, og som lages lages av mange mennesker. Dette er langt raskere tv-produksjon.

 

Med hilsen

 

Hanne Hattrem

Journalist

 

 

Selvsagt litt ufint av meg å legge dette ut på bilforumet, men det får så være. Har aldri påstått at jeg er snill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at hun sikkert har peiling på journalistikk, men når en journalist tar kritikk ved å rakke ned på kritikeren blir det litt for barnslig for min smak.

 

Og web-tv er billigere produksjon enn f.eks top gear og autofil er jo greit. Men det koster ikke noe mer å presentere fakta enn det koster å presentere fleip. Dessuten vil jeg si at mobiltelefonvideo og kommentarer via satelittelefon er litt i drøyeste laget, selv for web-tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste av alt er at hun presiserer at hun kan skrive rett:) Her finnes det jo endel eksempler som sier det motsatte, men men.

Å sende henne linken blir vel litt for slemt. Man sparker ikke folk som ligger nede:P

 

Il Tempo Gigante er 30 år i år, og ble bygget på et år fra stålplater som ble sendt til Norge.

Så stålplatene har blitt sendt hit ja... Ikke svømt på egenhånd:)

 

Larssen har gassfoten på de meste under Autofil-messen, sammen med TV-makker og messegeneral Tommy Rustad.

Hva er det hun sier her?

 

Hun er heller ikke helt sikker på hvordan etternavnet til Jan Erik skrives så da er det best å gardere seg å bruke begge måtene LarSen og LarSSen annen hver gang i samme artikkel. FFX'n har nå byttet navn til FXX det er nå et steg i riktig retning...

Men god journalistikk og rettskriving det kan hun...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Beste av alt er at hun presiserer at hun kan skrive rett:) Her finnes det jo endel eksempler som sier det motsatte, men men.

Å sende henne linken blir vel litt for slemt. Man sparker ikke folk som ligger nede:P

 

Hun går til angrep igjen da, så teknisk sett ligger hun ikke nede:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er grunnen til at jeg aldri leser/ser VGtv når det gjelder bil.

Jeg har faktisk sendt denne dama en mail tidligere også, sikkert et år siden da det var en annen tråd oppe.

 

Uttalelser som : "jammen er den fin" "navigeringshjul" "vanlige knapper i armhøyde for luft (stamme masse) varme osv" gir meg frysninger over hele ryggen.

Det må da være en grunn til at hun ikke lenger jobber i motor.

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår