Gå til innhold

Corsa tuner: Vectra 2000 4x4 prosjekt bruksbil

Ranger emnet


Corsa Tuner

Anbefalte innlegg

Kjøpte en vectra 2000 16v 4x4 for en uke siden.

1990 mod med kun en eier siden ny, han var 72år gammel nå.

Sånn var den ved kjøp:

vectra20004x4010.jpg

vectra20004x4004.jpg

vectra20004x4002.jpg

vectra20004x4003.jpg

vectra20004x4009.jpg

vectra20004x4005.jpg

vectra20004x4006.jpg

vectra20004x4008.jpg

vectra20004x4007.jpg

 

Brukte en liten dag på å polere og friske opp litt stygge merker.

Ble en del viter og finere.

vectra20004x4012.jpg

vectra20004x4013.jpg

vectra20004x4014.jpg

vectra20004x4015.jpg

 

Planen videre er å bytte hjulbuer, bytte de store foringene i bakstilling, (EU mangel), bytte fjærer (en var knekt så EU mangel), juster håndbrekk, var mer enn 50% feil H/V side (EU mangel)

 

Har handlet inn turbo, dyser, radiator, ic og innsugssnorkel fra calibra turbo.

dette vill bli montert i løpet av kort tid. Må ha det lille turbo draget. Kjører med 0.5-0.8bars trykk. Gjør ingenting eller med motor siden dette bare er en bruksbil.

 

Har vurdert å sprøyte hele bilen oppigjen for å få den strøken. Minimalt med rust bortsett fra hjulbuer.

Dette er og blir en lavbudsjett bil:)

 

Så hva tror folket om planene??

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Power! Ser ut som det kan bli et spennende prosjekt. Et kjapt tips - debadging gir bilen et litt cleanere utseende, spesielt på 2000.. de overdrevent mange og store emblemene bakpå er ikke så pent i mine øyne, og å fjerne de gjør faktisk mye for totalintrykket. Med Vectra er cleant veien å gå! :thumb Hva med felger?

 

Andre planer for bilen?

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye felger det der nei...! :D Få deg noen gromme 9x16" med leppe og god strekk på dekkene - det blir den beste investeringen du gjør til den bilen rent utseendemessig.

 

Hva med disse?

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4x4 jeg serru, da er det uaktuelt å knekke fordelings kassa med 9x16.

Syns personlig ikke 9" gjør seg på vectra-a heller. ikke lett å få valsa/bredda pent.

Jaja, smak og behag. Selv synes jeg brede felger i 16" ser bedre ut enn spinkle 17"ere eller 18" for den saks skyld, ikke bare på Vectra men på mange andre biler - vel å merke så lenge breddingen ser bra ut, noe jeg kommer til å strebe etter å få bra nok på mitt eget prosjekt. Lykke til med denne ihvertfall.

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, smak og behag. Selv synes jeg brede felger i 16" ser bedre ut enn spinkle 17"ere eller 18" for den saks skyld, ikke bare på Vectra men på mange andre biler - vel å merke så lenge breddingen ser bra ut, noe jeg kommer til å strebe etter å få bra nok på mitt eget prosjekt. Lykke til med denne ihvertfall.

 

 

fant bilde av en vectra A som hadde sveist på golf 2 buer, det utgjortde 40mm bredding. Så veldig bra ut også. Var tysk bil.

 

Men bilen min er da en bruksbil da, skal ikke koste på dyre hjul å sånn, har 3 andre biler som får mer pleie enne denne gitt. Den ene har jeg 9X18 på med 255 dekk. Syns 255 er for smalt på 9" felg også, så vill gå for 265 neste skift.

Liker ikke att felgen stikker utafor dekket, ser ut som en ikke har råd til å kjøpe breie nok dekk da;)

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant bilde av en vectra A som hadde sveist på golf 2 buer, det utgjortde 40mm bredding. Så veldig bra ut også. Var tysk bil.

 

Men bilen min er da en bruksbil da, skal ikke koste på dyre hjul å sånn, har 3 andre biler som får mer pleie enne denne gitt. Den ene har jeg 9X18 på med 255 dekk. Syns 255 er for smalt på 9" felg også, så vill gå for 265 neste skift.

Liker ikke att felgen stikker utafor dekket, ser ut som en ikke har råd til å kjøpe breie nok dekk da;)

Vurderer Golf 1 bredding, men må først se hvordan resultatet ved valsing blir og om jeg evt. skal bestille nye Vectra hjulbuer bak og valse. Kan du evt. PM link til bildet av Vectra'n med Golf hjulbuer?

 

Angående dekk - har 215/40 dekk på mine 9x16 felger, og det funker helt fint - mer strekk enn en dobbeltime Yoga for viderekomne. Her igjen er det helt opp til den enkeltes smak, men i mine øyne er strekk helt perfekt for det utseendet jeg vil ha på min bil. Om det ser bra ut på andres biler er en annen sak... ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår