Gå til innhold

"Turbolyd" i bilen, men ikke i høytallerene?

Ranger emnet


Tidligere bruker

Anbefalte innlegg

Ja les topic, eg undrar :| er 99% sikker på at det ikke kommer fra høytallerene siden lyden er der helt lik uansett hvor mye jeg skrur opp lyden (jeg kan fint overdøve lyden, men jeg hører den når jeg ikke har så høyt på).

 

PS: Forsterker, basskasse m\forsterker (ferdig kasse) er begge jordet i den jordings bolten ved bagasjeluka (under det sorte dekslet der du ser bagasjelokket låser deg i karosseriet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Turbolyden" er lik uansett om du skrur volumet opp eller ned fordi at når du justerer volumet, justerer du berre styrken på signalet fra cd speler til forsterkere. Forsterkerane stend fortsatt på sitt volum som ikkje har blir forandra og forsterker derfor alltid opp støyet den plukker opp like mykje.

 

-Juster ned gain (volumet) på forsterkerane slik at du speler maks når cd-speler volumet står på ca 80 % av fullt.

-Skill signalkabel(er) og andre kabler

-Legg opp ein feit jordkabel rett fra dynamo til - pol på batteri. Puss godt reint kontaktflata på dynamoen før du skrur til.

-Puss godt kontaktflata til jordingspunktet ditt eller legg opp minus tilbake til batteriet. I så fall legg + og - så nært kvarandre som mulig slik at eventuelle vekselstraumen motarbeider kvarande i + og -.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipsene :)

 

-Kabelene er skilt fra før av =) (Gjorde det med engang)

-Er en jordings kabel som er mindre enn 1m fra forsterker til jord

 

-Skal kanskje gjøre det du sa Motronic med å legge en feit jordingskabel fra - på batteri til dynamo (og fikse opp overflatene før montering) :)

 

Takker for tipsene folkens :D Slenger inn en liten trall når bilen går og klokka holder kjeft xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår