Gå til innhold

Skifte clutch Nissan Micra.


ss100

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
Noen som har skiftet clutch på en Micra før ?

Er dette vanskelig ? Og hvor kjøper jeg ny clutch rimeligst ?

 

Heisann hvordan model er det på din bil?? Jeg har en NISSAN MICRA 1990 mod k10..

 

Jeg måtte bytte kobling på min bil da den hadde rullet 90.000km (mye by kjøring) DET du må gjøre/jeg gjorde var å :

 

1. Ta av panseret da det blir noe vanskelig og skru da det vipper oppover og ikje bakover som andre biler.

 

2. Fjerne batteriet

 

3. løsne motorfeste det som er under bilen nermest bunnpanna.

 

4. fjerne startmotoren. gjort på no time.

 

5. Dra ut driv akselen.

 

6. Ta en jekk under bunn panna sånn at ikje motoren vrir seg når du fjerner motorfeste og driv akselen.

 

7. Løsne/fjerne bærearma under på venstre side (fører siden)

 

8. BEGYNN Å SKRU AV GIR KASSA.

 

Jeg brukte ca 8 timer på detta totalt.

 

Klarte å skaffe meg koplings sett (kobling,koblingslager,koblingshus) for under 1000 lappen....

 

Bilen min har vært eid i samme familie siden den ble kjøpt ny i 1990 og var temmelig strøken da jeg kjøpte den for ca 1 år siden og hadde da rullet 80.000km.. Ble for noen dager siden påkjørt i siden så jeg er nå på utkikk etter en dele bil/deler me samme karoseri.. DET som jeg klarer å se som må byttes på den er: Venstre driv aksel da den ble knekt. Venstre bære bru.Venstre forrskjerm og evt døra... Meget synd att dette skjedde da bilen var meget velholdt.. Alt som jeg hadde gjort me bilen var ført inn i service boka,,, skiftet olje+ filter hver 10.000km osv

 

Er ute etter deler/dele bil, vist du vet om noen som skal selge ta kontakt her på forumet så snart så mulig, D hadde vært kjempe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg ønsker å kjøpe meg deler/dele bil av en NISSAN MICRA 1990 mod el eldre el nyere mod bare det er av samme karoseri som 1990 modellen..

 

Det som jeg klare å se som må byttes er: venstre forrskjerm.v/driv aksel da den er knekt.V/bære bru.blinkelys v/side,og evt venstre fører dør med det er ikje noemust ennå. . . Ønsker å kjøpe dette så rimelig som mulig da delene på denne bilen ikke er så dyre å kjøpe nye... MEN ønsker helst å kjøpe meg en dele bil.... Jeg bor i Harstad (Troms)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår