Gå til innhold

adaptere til g60 280mm

Ranger emnet


vwsportz

Anbefalte innlegg

ok, kjekt å vite..men dette bør jo i teorien ikke være vanskeligere enn at man spacer ut braketten til bkf fra torpedoveggen, eller flytter litt på festet mellom pedalen og stagen fra bkf

 

kan jo eventuelt måle staget som sitter orginalt på eneren opp mot stagen på 9`` bkf å se om man må korte det inn eller forlenge det..

 

synspunkter, Böhser eller noen andre?

 

Jeg har ikke giddi å eksperimentert att og fram med bremsene mine. Men det burde ikke være snakk om annet enn at man enten finner seg en annen brakett til BKF med ønsket høyde eller lager seg en helt ny selv, slik at lengden alt i alt blir tilsvarende som på G2. Jeg ville ikke begynt å endre innfestinga på bremsepedalen eller gjort noe med stempelstanga til BKF med mine sveiseevner i alle fall;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja vil jo også tro at dette er den beste løsningen..angående type bremsereduksjonsventil har kollevold noen løsninger..jeg har sett litt på de justerbare ventilene med 6 forskjellige steg..lurer på hvordan dette vil fungere? mener tilogmed jeg har sett noen her inne som har tatt en slik i bruk på en golf 1

 

skulle legge opp en link, men det funket ikke, gå inn på kollevold.no å se på bremsedetaljer, der har de ganske mange forskjelleige løsninger

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har festet bremsepedalen nå, problemet blir at bremsepedalen treffer gulvet før den er i ``bunn`` jeg bruker den orginale festebraketten til golf 1 på g60 sin bremsekraftforsterker fordi hullene på denne passet både bkf og torpedoveggen..hvis braketten til g60 bkf er smalere vil jeg bruke denne og istede lage nue hull. Hvis den ikke er smalere tror jeg at jeg prøver å lage en helt ny bremsepedal med en annen utforming som vil gå klar gulvet..

 

angående niplene som sto på de gamle bremserørene passet disse rett i den nye hovedbremsesylinderen, jeg kontrollerte størrelsene og disse er identiske såvidt jeg kunne se? utformingen på endene av bremserørene var det eneste jeg kunne se var annerledes, da disse var 0,01mm større en orginalt, regner sterkt med at dette ikke har noe å si

 

kommentarer?

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

bremsekraftforsterker skrudd av og nytt feste ferdigsveist, pedalen har fin klaring fra gulvet:)

 

angående lastventil fikk jeg ikke bruke en justerbar, kan jeg bare hente en lastventil fra en golf 2 g60 samme som jeg hentet resten av delene fra? ser at dette er tatt opp før, og mye om og men om man skal bruke strutventiler istedenfor eller begge deler. Hva er egentli problemet med å bare bruke lastventilen dette bremsesystemet kom orginalt?

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bremsekraftforsterker skrudd av og nytt feste ferdigsveist, pedalen har fin klaring fra gulvet:)

 

angående lastventil fikk jeg ikke bruke en justerbar, kan jeg bare hente en lastventil fra en golf 2 g60 samme som jeg hentet resten av delene fra? ser at dette er tatt opp før, og mye om og men om man skal bruke strutventiler istedenfor eller begge deler. Hva er egentli problemet med å bare bruke lastventilen dette bremsesystemet kom orginalt?

 

selv med lasteventil så vil du få for mye bremsekraft bak med g60 kalipere foran...

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan større bremser foran vil gjøre at han får mer bremser bak?

 

arealflaten på hovedsylinderen samt på stemplene vil bli forskjellig kontra hva som burdte være.

 

Pascals lov sier at trykket i en væske forplanter seg likt i alle retninger.

trykket forplanter seg likt til alle stempler i bremsesystemet.

kraften som stempelet presser bremseklossen med er avhengig av stempelets areal og størrelse. dvs at så lenge man bytter ut feks lastavhengig br.ventil eller andre komponenter så må man da vite litt mer enn at det passer.

lastavhengig ventil er en strupeventil, det finnes flere typer av denne, men jeg ville da gått for en som er beregnet for å være i det bremsesytemet man da skal bygge om til, eller hørt med noen som kan hjelpe til med å regne ut arealflaten samt kraften ifra stempelene i kaliperene.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det kun er dette som avgjør valget av lastventil bør jo valget enkelt og greit som sagt falle på den ventilen som hører til bremsesystemet orginalt, hvis det kun er innfestningen som er annerledes????

 

det er korrekt, så sant man da ikke oppgraderer forbremsene..

 

nå ser det dog ut til at jeg skal selge adapterene mine med TUV papirer og fin beskrivelse av delene samt bilder av monteringen...

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, men da kjøper jeg inn ventilen som hører til

 

jeg har egentlig bremsene montert på bilen nå, med adapter..dog uten tuv....hvor mye vil du ha for den? hva er med i ``pakken``?

 

alt av skruer og brakettene. hadde tenkt meg 2000kr for dem da de er vanskelige å få tak i...

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tror jeg venter den litt av til jeg har vært på tilsynet,da de har enda ikke gitt meg avslag på de jeg allerede har...

 

 

 

tilbake til topic:

kan jeg hente lastventilen fra alt av biler som ble levert med g60 motoren/bremsene? er de identiske?

 

ser forresten at norsk bildelesenter har en avlastningsventil til golf 1 med skiver bak???...delenr:03944

vwsportz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår