Gå til innhold

Vær vennlig å hjelp meg

Ranger emnet


nissan-skyline

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vil bare si at en rx7 vil bli mellom 60 og 80 000 dyrere over nyttår grunnet den nye regjeringen.

 

-thomas

 

 

dette har du ikke noe greie på bisquit som resten av tinga du snakker om også. REGLEN GJELDER FOR BILER ETTER 1.1-2000 OG IKKE ELDRE BILER. Blir sliten av å lese innlegg ifra folk som ikke vet hva de snakker om. Useriøs tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har du ikke noe greie på bisquit som resten av tinga du snakker om også. REGLEN GJELDER FOR BILER ETTER 1.1-2000 OG IKKE ELDRE BILER. Blir sliten av å lese innlegg ifra folk som ikke vet hva de snakker om. Useriøs tråd

 

dette gjelder desverre deg og. Indikasjonene eg har fått fra tollvesenet tilsvarer vertfall dette. Intil det motsatte er bevist velger eg og stole på det dem har og si :).

-thomas

 

1993 Mazda Rx7 Us Touring

1994 Mazda Rx7 Type R-2 *solgt*

1994 Toyota Supra Jza-80 *solgt*

1996 Toyota Supra JZA-80GTE *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

255 hk orginalt kan det stemme og twinturbo..."fd3s")?

 

og boksen baki bagasjeromet?

 

 

QUOTE]

 

255, twin og fd3s stemmer ja

 

Boksen baki er vel en cd skifter..? :)

 

Så fin ut bilen da!

 

Men kom til å tenke på en ting når jeg så bildene, dem setene der er vel ikke orginale? Kan vel bli ett problem ved regging? Noen som vet helt sikkert??

 

S

90`corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk Wankelregister <sturla@norskwankelregister.com>

Sendt: 26. oktober 2006 19:06:13

Til: "Erik Sem-Olsen" <erik_sem@hotmail.com>

Emne: Re: avgiftsendringene som kommer

 

| | | Innboks

 

 

Hei og takk for mail.

 

 

Nei det er Japan import, og den skal avgifts belegges etter faktiske utslipp.

 

 

Mvh,

 

Norsk Wankelregister

Sturla Husøy

 

 

 

 

----- Original Message ----- From: "Erik Sem-Olsen" <erik_sem@hotmail.com>

To: <post@norskwankelregister.com>

Sent: Thursday, October 26, 2006 12:55 AM

Subject: avgiftsendringene som kommer

 

 

hei!

 

Kan dere bekrefte at tidlig 3. gen rx7 ikke har sertifisert co2-måling oppført i vognkort og går derfor under de gamle avgiftsnivåene?

 

 

Mvh.

Erik Sem-Olsen

 

 

 

Dette er svaret jeg fikk fra norsk wankelregister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette gjelder desverre deg og. Indikasjonene eg har fått fra tollvesenet tilsvarer vertfall dette. Intil det motsatte er bevist velger eg og stole på det dem har og si :).

 

 

Jeg ser tydligvis at du ikke kan lese..... http://www.statsbudsjettet.dep.no/Statsbudsjettet-2007/Artikler/Nettoordning-i-sentralforvaltning/

 

Men for morroskyld få med mammaen din og les det som står her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hissig tone her gitt... jeg skjønner ikke hvorfor dere har så store problemer med å få godkjent bilene deres... Broderns gikk gjennom uten problemer, med både sportsstoler som helt tydelig er uorginale, ARC luftfilterboks og intercooler, feed rør og masse annet dilldall. Biltilsynet er ikke dumme, så lenge det som er gjort holder en viss standard, er det ikke noe problem å få ting godkjent!

83 RX7 12A Turbo

89 Ford F-250 XLT Lariat

 

x80 RX7 13B

x82 929 HT Coupe

x89 929 2.2i GLX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hissig tone her gitt... jeg skjønner ikke hvorfor dere har så store problemer med å få godkjent bilene deres... Broderns gikk gjennom uten problemer, med både sportsstoler som helt tydelig er uorginale, ARC luftfilterboks og intercooler, feed rør og masse annet dilldall. Biltilsynet er ikke dumme, så lenge det som er gjort holder en viss standard, er det ikke noe problem å få ting godkjent!

 

Da er det med andre ord stor forskjell på hvor du godkjenner bilen din..

90`corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hissig tone her gitt... jeg skjønner ikke hvorfor dere har så store problemer med å få godkjent bilene deres... Broderns gikk gjennom uten problemer, med både sportsstoler som helt tydelig er uorginale, ARC luftfilterboks og intercooler, feed rør og masse annet dilldall. Biltilsynet er ikke dumme, så lenge det som er gjort holder en viss standard, er det ikke noe problem å få ting godkjent!

 

mortenf!

 

Grunnen til hissig tone her er pga masse dill dall snakk ifra biquit, begynner å bli rimelig lei av tull pratet! Ene dagen har rx7'n 400 hk andre dagen er den standar, pluss han påstår masse rart som ikke stemmer i det heletatt. Tenker mest på de som ikke har noe greie på rx7 som blir dytta på masse feil info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å vis bilen her i Kristiansund med andre stoler. Du vil nok bli avvist på flekken.

 

Det er ikke noe hemmelighet at det er _stor_ forskjell alt etter hvor du viser bilen.

 

Og det som angår avgifter.. Jeg kommer ikke til å tro at RX-7 skal betale avgift basert på motorvolum før jeg ser det. Det blir nok basert på utslipp vil jeg tro.

 

Thomas "bisQuit" er vel en av de her inne som har best peiling når det kommer til RX-7, og jeg stoler på at han ikke slenger ting ut i luften uten videre.

 

Når det kommer til effekt så er det etter det jeg vet 239 hk i en EU spec bil, og 245 hk i en vanlig Type R bil fra Japan (mellom 1992 og 1995). Fra 1996 - 1998 er effekten økt litt, opp til 255 hk. Fra 1999 og opp er effekten 280hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til effekt så er det etter det jeg vet 239 hk i en EU spec bil, og 245 hk i en vanlig Type R bil fra Japan (mellom 1992 og 1995). Fra 1996 - 1998 er effekten økt litt, opp til 255 hk. Fra 1999 og opp er effekten 280hk.

 

255hk er org , helt fra 1992.. Står det ihvertfall i vognkort.

 

eller f eks her: http://www.turborx7.com/rx7specs.htm

90`corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan og nemne at bilen blir tollet etter Europeisk vognkort. Dvs 234hk. 1250kg.

 

Ville vist bilen på en plass der biltilsynet skjelden får inn slike biler. dvs hold deg unna store byer. Dersom du har spørsmål eller trenger hjelp angående registrering eller papirer kan du kontakte meg på thomas (at) myrotary . no så skal eg hjelpe deg på rett vei.

 

 

Dersom du og planlegger o registrere i år BØR du bestille time hos biltilsynet fortes mulig da det begynner og bli enorme ventetider pga alle "rødskilt" bilene som skal registreres.

-thomas

 

1993 Mazda Rx7 Us Touring

1994 Mazda Rx7 Type R-2 *solgt*

1994 Toyota Supra Jza-80 *solgt*

1996 Toyota Supra JZA-80GTE *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår