Gå til innhold

Daf?

Ranger emnet


bigswede

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nye 510 hesteren det der eller?

liker bilen der litt.. går bedre enn min 2 akslet 480 HK hvertfall.. hehe :P

(er snakk om trekk biler dette da.. ikke bil og henger!)

vi har i firma jeg jobber i, 2 av de nye 510 hesterne.. og 2-3 2 akslet 480 hestere.. en haug med 3 akslede 470 og 480 hestere.. !

pluss 3 volvo og 3 scania.. hehe!

 

jeg har jo en tråd her inne som viser mitt "vrak".. som nå er vrak.. hehe (kjørte ut av veien her på torsdagen! hehe)

får den muligens tilbake på mandag eller tirsdag!! kommer ann på hvor kjappe de er på "grøftekanten auto"!! hehe

og til dere som kjører DAF, og får problemer med bilen i eller nær grenland.. svi heller av npoen kroner for å bli tauet hjem.. DAF verkstedet her, er relativt talentløse.. og bruker faen så lang tid!

 

en av sjåførene ventet i 3-4 mnd på å få den nye bilen sin klargjordt! og de hadde alle delane, var bare å motere sammen.. men nei.. "hadde ikke tid!" mens det ellers var nesten tomt i garasjen til tider (jodda, vet.. litt OT.. sorry det! hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har både cf85, cf85 med høyhytte, xf95 og xf105, faktisk mange av vær sort, kan ramse dem opp så dere skjønner :P

 

3- 2007 cf 85.410 aut.

1- 2006 cf.85.430 man.

1- 2005 cf.75.310 aut. (rangeringsbil)

2- 2005 xf.95.480 man.

2- 2006/2007 xf105. 510 man.

1- 2007 xf105.510 pusher aut.

1- 2005 cf.85.460 man( høyhytte)

1- 1997 85.400 man. (rangeringsbil)

 

Dette tror jeg var alle. Har noen, men likevell er servicen i dass.

Venter forresten på en xf.105 til, som bare skal lakkeres, er klargjort ellers, men dette tar jo også døds lang tid.

-sierra 5,0 "lat"

-Patrol 3,3td " brukshore"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dissa Daf lastebilene er gaske så pen jeg, får å si det rett ut som det er.

 

Sikkelig O.T.

Men spør no litt uansett jeg da. Dere som kjører lastebil, langkjøring og hele pakka.

Anbefaler dere dette yrket, trives dere som dette til arbeidsplass? og ikke er lei osv?:)

-2001 Volvo S60 2,0L Turbo

-1991 Volvo 940 (Solgt)

Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dissa Daf lastebilene er gaske så pen jeg, får å si det rett ut som det er.

 

Sikkelig O.T.

Men spør no litt uansett jeg da. Dere som kjører lastebil, langkjøring og hele pakka.

Anbefaler dere dette yrket, trives dere som dette til arbeidsplass? og ikke er lei osv?:)

 

Kommer vel ann på hva du liker og holde på med. Jeg er oppvokst i lastebil, så jeg trives veldig.

 

Du bør få tak i noe kjøring som du liker, ellers går du fort lei.

Jeg f.eks. Jeg har få leveringer om dagen, men er hjemme nesten hver kveld. Innimellom får jeg langturer.

 

Om du vil se hvordan noen av oss har det på jobben kan du se på sjåførdagbøker her: http://truckstop.diskusjonsforum.no/truckstop-forum-37.html&sid=ba6a8679f38baf60a000c21c7363f30c

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Største møkkabilen jeg noen gang har kjørt når det gjelder og få ulende alarmer på all slag dritt i displayet.

 

Enten er det Exhaust Warning, Truck brake Warning, EBS osv osv osv....

 

Og det der DAF verkstedet på Heimdal skal dere få billig.

1,5 uke for og få skifte en fjær på forakselen på en av CF`ene ?

De leveres med bare 7500 tonns aksel, men de påstår at det er 8 tonns ? Ikke rart fjærene går ad dundas i snesevis da nei.

 

Og 3 mnd for og få bytta pitmann arm på den ene trekkeren vår ?

Med et annet merke man har kjørt så hadde man vært igang dagen etter jo....

 

Og den ene CF dritn ble ompakket etter kun 198000 km, grunn ?

Den brukte nesten 24 liter olje i mnd.

 

Hørte om en som satt 8 dager utafor porten til Scania på Sortland med en sånn DAF sak også, en luftbelg som var gåen.

Men de kunne ikke sende den med ekspress oppover for det ble for dyrt.

Ikke rart det ble veldig dyrt heller da når en belg koster over 6000,- + MVA på møkka!!

 

Og så er de spesa så inn i granskogen dårlig, ikke rart de er opptil 300000,- billigere enn Scania og Volvo iflg sjefen.

Euro spes fungerer dårlig i kalde Norge gitt.

 

Så noe uhemmet skryt av DAF får dere dessverre ikke ifra meg.

Eneste som er bra er plassen i skapene i hytta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største møkkabilen jeg noen gang har kjørt når det gjelder og få ulende alarmer på all slag dritt i displayet.

 

Så noe uhemmet skryt av DAF får dere dessverre ikke ifra meg.

Eneste som er bra er plassen i skapene i hytta...

 

 

Hallå.

 

Eg kan ikkje påstå eg er fanatikker av noko som helst slag... Ikkje er eg ein som har særlig veldig god peiling heller...

Men....

 

Hos oss, kjører vi berre distribusjon i oslo og omegn. Litt på schenker, Bring (nor cargo), cargopartner, Asko.... Trur det er ca 20 biler i stalle. og av ymse merke...

 

Eg har kjørt ein del av forskjellige bilene, både Daf Cf 75 og 85, volvo fm9 og scaniaene p320... Ellers har vi også ein "eldre" TGA og gammal Fm7er.... Foreløbig i total arbeids-sammenheng synes eg faktisk at CFene til Daf er udmerket biler! stor trivsel med masse plass i hytta, praktisk 2tonner løftelem, og meget fine bra skap med full sideopninger...

 

Hytta: er da ikkje veldig vanlig å ha full ståhøgde inne i hytta i ein distribusjonsbil. Og man kan sitta normalt med føtte normalt i golvet (90graders kneledd). MASSSEEEE plass!!!

 

Utstyr: Kva meir enn det eg har trenger eg??? ikkje veit eg... einaste er at det skulle vert anna farge på interiør og så skulle hytteveggene vert bedre isolert både med tanke på varme og lyd... blekket bråker så av basseren min.

 

Fjhelhus Motor som er Daf verkstedet på Karihaugen... joda. dei gjer egentlig litt rare merkelige ting av og til så alt er vel ikkje velllldig tipp topp sånn sett. Men dei er oxo gode og fornuftige nok til å fikse opp etter seg... Men kva verksted er det som mekanikkerene aldri aldri gjer nokon ting galt da?? finnes ikkje.

 

Eit anna problem som faktisk er litt problem med desse bilene: Når det har vert kaldt lenge og det begynner å nærme seg 0 grader og gjerne over igjen ei stund, og ned igjen osv... pleier filteret for lufttørka å fryse... dermed ingen luft igjennom... Dette har skjedd med nesten alle dafene våres nesten til kvar vinter... ca samtidig.... Dette er noko som burde fikses! det ER varme nedi der, så det skal ikkje skje, men det skjer....

 

Ellers!! Storfornøyd med min kongevogn Daf Cf 75-360.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår