Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
X-treme

Problemer med corrado??

Rate this topic

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en corrado, men vil da ha en som er driftsikker. Gikk derfor ned på et lokalt bilverksted, og de sa at corrado var ikke noe å sattse på:/ De sa at det ofte var problemer med denne typen.

 

Jeg forhørte meg også med en kompis av fatter`n, og han sa det samma:(

 

Begynner nå å tvile litt, så må nesten spør: Stemmer dette???

 

mvh Lille;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikke for å svare frekt her, men hva gjør en corrado forskjellig fra andre biler?

Om den har fått den rette vedlikehold så holder den utrolig lenge, om ikke så bærer den preg av dette. Så skaff en bil med komplett service hefte. Om det er en g60 be om kvittering på at g-lader er overhalt for kort tid siden, om den ikke er det så er det en god grunn til å prute.

Om du vil ha en som du slipper overhaling av lader osv, går du får en 2.0l, og om du har bra med penger og driter i bensinprisen går du for en vr6. Men er morro med g60, så om du passer bra på den, og overhaler den i riktige intervaler er dette en ålreit bil!

Share this post


Link to post
Share on other sites
så det er "kun" g-laderen som ryker(oftes)??

Ikke no annet??

Blir nok en G60 evt VR6, så får se om det dukker opp noe interessant;)

 

g-ladere ryker aldri om du behandler den på riktig måte, og overhaler den i riktig interval. Mer trim du har på ladere, oftere må du overhale. Kommer ikke på noe spesielt annet egentlig. Sjekk det vanlige, ikke noe farlig rust, ta den på en prøvetur. Sjekk at den lader ordentlig, laderen skal lade 0,65 bar orginalt.

Anbefaler deg å ta med en som har peiling på disse bilene, spes om du skal kikke på en g60. Siden dette gjerne er en "kjenner" bil, er som regel de som er mer entusiaster som virkelig vet hvordan disse bilene skal oppføre seg osv..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvor ofte må orginal g-ladere overhales da??

 

Offtopic: Noen som vet ca forsikring på disse bilene?? 0%bonus og 19 år

 

litt usikker, mener det er hver 60.000km med orginal ladehjul (???), polo classic her på forumet kan svare bedre på det.

 

Ang forsikring så vil jeg tippe du lander på rundt 7000,- med delkasko. Alt avhenger om du har flere forsikringer i samme bank, og diverse om bilen som om den har alarm, egen garasje osvosv..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg begynner å bli skikkelig drittlei alle som høvler over corrado som en problembil fordi de hører ditt og datt om g-lader. G-ladern går til helvete hele tiden og blabla. De uvitne tror også at alle corrado er g60. For det første så er det corradoer med samme motor som sitter i mange andre biler fra vw som er skuddsikre og for det andre så får g-ladern ufortjent mye crap fordi det er så mange som ikke kan bruke bilen og følge overhalingsintervallene. Det største problemet jeg har med corradoen min (hatt den snart 5 1/2år) er dørhåndtak som går istykker, men ta i dem forsiktig på vintern så går det greit det også. Søk litt rundt på forumet her så finner du masse like spørsmål som de du har stilt. Corrado er like bra som alle andre biler, de er litt sportslige og blir kjørt derreter. Ta det i betraktning og husk at bilene er 15år+- så er det jo ingen biler som er problemfrie heller i denne gruppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvis jeg signerte innbo forsikring og reiseforsikring i gjensidige nor, så kom bilforsikringen min på 4800,- (delkasko, 8000km, 40% bonus, 20 år)

Hjelper å ha flere forsikringer i samme selskap ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

så lenge det holder seg under 10 000 så er det overkommelig for meg;)

 

Godt å høre at corrado ikke er slik en problembil som mange mekanikere (over 40 år:p) sier. Åssen er det med understell og fòringer?? Sitter det ikke det samme understellet på golf 2 eller 3(??)

Share this post


Link to post
Share on other sites
så lenge det holder seg under 10 000 så er det overkommelig for meg;)

 

Godt å høre at corrado ikke er slik en problembil som mange mekanikere (over 40 år:p) sier. Åssen er det med understell og fòringer?? Sitter det ikke det samme understellet på golf 2 eller 3(??)

 

Foringer i understellet er stort sett likt som allt annet fra vw på den tiden. Enkel skuring å bytte alt som er. Jeg betalte lenge 6000,- med full kasko og 12000 i kjørelengde. Endret forsikring akkurat nå ned til delkasko så nå betaler jeg 3500,- jeg er 25år. Det er ikke mer enn jeg betaler på den gamle merca (bruksbil) og voyager (family wagon). Så det er jo ikke så galt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Foringer i understellet er stort sett likt som allt annet fra vw på den tiden.

Hva vil det si da? At foringene ikke tåler allverdens??

Vil det ha stor betydning om jeg bytter til powerflex/superflex(osv...) fôringer??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.