Gå til innhold

Problemer med corrado??

Ranger emnet


X-treme

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av en corrado, men vil da ha en som er driftsikker. Gikk derfor ned på et lokalt bilverksted, og de sa at corrado var ikke noe å sattse på:/ De sa at det ofte var problemer med denne typen.

 

Jeg forhørte meg også med en kompis av fatter`n, og han sa det samma:(

 

Begynner nå å tvile litt, så må nesten spør: Stemmer dette???

 

mvh Lille;)

Ascona B ønskes kjøpt!

Max 15 000!

Minimalt med rust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å svare frekt her, men hva gjør en corrado forskjellig fra andre biler?

Om den har fått den rette vedlikehold så holder den utrolig lenge, om ikke så bærer den preg av dette. Så skaff en bil med komplett service hefte. Om det er en g60 be om kvittering på at g-lader er overhalt for kort tid siden, om den ikke er det så er det en god grunn til å prute.

Om du vil ha en som du slipper overhaling av lader osv, går du får en 2.0l, og om du har bra med penger og driter i bensinprisen går du for en vr6. Men er morro med g60, så om du passer bra på den, og overhaler den i riktige intervaler er dette en ålreit bil!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er "kun" g-laderen som ryker(oftes)??

Ikke no annet??

Blir nok en G60 evt VR6, så får se om det dukker opp noe interessant;)

 

g-ladere ryker aldri om du behandler den på riktig måte, og overhaler den i riktig interval. Mer trim du har på ladere, oftere må du overhale. Kommer ikke på noe spesielt annet egentlig. Sjekk det vanlige, ikke noe farlig rust, ta den på en prøvetur. Sjekk at den lader ordentlig, laderen skal lade 0,65 bar orginalt.

Anbefaler deg å ta med en som har peiling på disse bilene, spes om du skal kikke på en g60. Siden dette gjerne er en "kjenner" bil, er som regel de som er mer entusiaster som virkelig vet hvordan disse bilene skal oppføre seg osv..

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte må orginal g-ladere overhales da??

 

Offtopic: Noen som vet ca forsikring på disse bilene?? 0%bonus og 19 år

 

litt usikker, mener det er hver 60.000km med orginal ladehjul (???), polo classic her på forumet kan svare bedre på det.

 

Ang forsikring så vil jeg tippe du lander på rundt 7000,- med delkasko. Alt avhenger om du har flere forsikringer i samme bank, og diverse om bilen som om den har alarm, egen garasje osvosv..

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli skikkelig drittlei alle som høvler over corrado som en problembil fordi de hører ditt og datt om g-lader. G-ladern går til helvete hele tiden og blabla. De uvitne tror også at alle corrado er g60. For det første så er det corradoer med samme motor som sitter i mange andre biler fra vw som er skuddsikre og for det andre så får g-ladern ufortjent mye crap fordi det er så mange som ikke kan bruke bilen og følge overhalingsintervallene. Det største problemet jeg har med corradoen min (hatt den snart 5 1/2år) er dørhåndtak som går istykker, men ta i dem forsiktig på vintern så går det greit det også. Søk litt rundt på forumet her så finner du masse like spørsmål som de du har stilt. Corrado er like bra som alle andre biler, de er litt sportslige og blir kjørt derreter. Ta det i betraktning og husk at bilene er 15år+- så er det jo ingen biler som er problemfrie heller i denne gruppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge det holder seg under 10 000 så er det overkommelig for meg;)

 

Godt å høre at corrado ikke er slik en problembil som mange mekanikere (over 40 år:p) sier. Åssen er det med understell og fòringer?? Sitter det ikke det samme understellet på golf 2 eller 3(??)

Ascona B ønskes kjøpt!

Max 15 000!

Minimalt med rust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du vil kvitte deg med G ladder har jeg Manifoil, bunnpanne, downpipe og turbo til salgs! :D så slepper du G ladderen

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge det holder seg under 10 000 så er det overkommelig for meg;)

 

Godt å høre at corrado ikke er slik en problembil som mange mekanikere (over 40 år:p) sier. Åssen er det med understell og fòringer?? Sitter det ikke det samme understellet på golf 2 eller 3(??)

 

Foringer i understellet er stort sett likt som allt annet fra vw på den tiden. Enkel skuring å bytte alt som er. Jeg betalte lenge 6000,- med full kasko og 12000 i kjørelengde. Endret forsikring akkurat nå ned til delkasko så nå betaler jeg 3500,- jeg er 25år. Det er ikke mer enn jeg betaler på den gamle merca (bruksbil) og voyager (family wagon). Så det er jo ikke så galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår