Gå til innhold

OndSofa: '96 A4 med en og annen modifisering

Ranger emnet


OndSofa

Anbefalte innlegg

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Da har motoren vært på kompresjons-, og sylinderlekkasjetest.

 

Resultatet var ikke så hyggelig, men som forventet.. 30% lekkasje på det meste. Såå nå er det bare å begynne og demontere og ta ut motoren. I beste fall holder det å bytte ringer, men regner med jeg må borre opp og sette i større stempel, hurra!

 

Håper bare jeg blir klar til sommertreff.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer egentlig veldig lite om dagen, men får sparke inn noen bilder allikevel da.. Holde tråden i live :P

 

Kom siste pakken jeg trenger for å begynne å skru sammen blokka nå, så blir vel å gjøre det i førstkommende helg :)

DSC00891.JPG

 

Og cooleren er ikke så stor.. MEN litt større en den orginale, tross alt :)

DSC00892.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Blir rått, klør i fingra etter å få noe motor jeg og nå.. Turbo du kjører med og dyser? Blir det full mapping etterpå? Har ikke lest så mye i tråden din.. Desverre! Mye regner du med å ha etterpå? 270-280?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir rått, klør i fingra etter å få noe motor jeg og nå.. Turbo du kjører med og dyser? Blir det full mapping etterpå? Har ikke lest så mye i tråden din.. Desverre! Mye regner du med å ha etterpå? 270-280?

 

Kjører med GT28rs og 440cc-dyser som etterhvert har begynt å bli ganske vanlig.

 

Bilen har allerede map fra ES Tuning, men har plukket ut motoren nå pga sylinderlekkasje. Benytter anledningen til å oppgradere intercooler i samme slengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man fått gjort litt i helga hvertfall.. Inn og ut med motoren da vi glemte av underspylinga første gangen :rolleyes:

 

DSC00910-re.jpg

DSC00910-re.jpg

Fått inn hele bunndelen med nye stempler og ringer, samt fått hengt på vannpumpe, acpumpe og oljefilterhuset, oljekjøler og nye motorfester fra 034.

 

Såå blir det en liten pause igjen, i påvente av ny manifold..

Den "gamle" ATP-oppgraderingsmanifolden så ikke like bra ut som den en gang gjorde hvertfall...

Lar bildene tale for seg selv

 

DSC00912-re.jpg

 

DSC00915-re.jpg

 

DSC00921-re.jpg

 

DSC00921x.jpg

 

Hvis noen har tips til noen kan ha manifold fra 034 eller ATP liggende, så er det bare og rope ut asap zulu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår