Gå til innhold

MegaSquirt F.A.Q. - Hvor finne og hva gjør det?

Ranger emnet


Housey

Anbefalte innlegg

hva er dwell time på norsk, komer ikke på det. Har hatt for høg dwell time og tatt knekken på coil driveren vb921 i ms'n min regner jeg med..

 

Dwell angle er det man kaller kamvinkel når det gjelder tenning, tror det er perioden "stifta" er lukket, eller coil får jord, dwell time er vel da hvor lang tid coilen skal jordes i forbindelse med flere coiler.

(Kan være det er tiden det ikke jordes også, var veldig i tvil, lenge siden jeg har rota med tenningsjustering nå)

 

 

VANNMELON:

 

Hvor mye vil ett gjør det selv-sett med mulighet for innsprut, lambda, tenning av forskjellige typer med bankesensor komme på, hvor stor vanskelighet er det, er brukende til lodding, men ikke så glad i finelektronikk, kanskje lettere med nytt.

Hva slags utstyr trenger man for mapping.

 

Motorer det er påtenkt: MB M102, Ford pinto(OHC), Ford V6 køln

MB-motoren har tenningssensor på svinghjul, men kun 2 impulser per runde, hvordan er det å lage korrekt triggerhjul der.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dwell time er lade tid for coilene.

Wasted fire bør denne stå til 2,5ms og coil on plugg ca 5,5ms.

Ved feil instillinger av denne så kan man drepe coil eller tenningsmodul. Man kan også få problemer på høyt turtall hvis ikke ladetiden blir riktig før neste tenningssekvens er starter. Dette resulterer i redusert effekt på toppen.

142 73mod.banebil.

B234 16v m/t04 turbo 500hk+,

Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser

 

Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
  • 2 months later...

Driver å kødder litt hjemme i garasjen med en sugis motor basert på en "frisert" B230 og singelspjeld fra suzuki GSX-r . Tenkte å bruke MS som motorstyring, men på spjelda så sitter det dobble dyser. Altså et sett "vanlige" dyser + et sett hjelpedyser som slår inn på høye rpm. når det trengs ekstra suppe. Det jeg lurer på er om det funker sammens med MS?? Er relativt fersk i dette med insprut og motorstyring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Her var d mildt sagt stille. MS har da utvikla seg enormt så vidt jeg vet :-)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår