Gå til innhold

TIPS til dere som ønsker å ta lappen på tunge kjøretøy!

Ranger emnet


Kennet

Anbefalte innlegg

Et tips til dere som har lyst å ta lappen på Lastebil, semi/vogntog og buss med henger.

 

PS: MÅ VÆRE FYLT 21 ÅR!

 

Sogndal Videregående skole har en linje som heter YRA, Yrkestransport. dette kurset varer i 19 uker og koster en slikk og ingen ting. man må betale skolebøker, teoriprøver og oppkjøringer, og sted å bo og mat osv.

 

Kjører lastebiler og busser 8 timer i uka, truck 4 timer i uka. flinke lærere er det også der!

 

De starter to kurs i året, et i august og et i januar! anbefalles! http://www.sogndal.vgs.no/sff/wwwsogv3.nsf/0/2C18F96DD687B90CC12571290048FCA8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til dere som har lyst å ta lappen på Lastebil, semi/vogntog og buss med henger.

 

PS: MÅ VÆRE FYLT 21 ÅR!

 

Sogndal Videregående skole har en linje som heter YRA, Yrkestransport. dette kurset varer i 19 uker og koster en slikk og ingen ting. man må betale skolebøker, teoriprøver og oppkjøringer, og sted å bo og mat osv.

 

Kjører lastebiler og busser 8 timer i uka, truck 4 timer i uka. flinke lærere er det også der!

 

De starter to kurs i året, et i august og et i januar! anbefalles! http://www.sogndal.vgs.no/sff/wwwsogv3.nsf/0/2C18F96DD687B90CC12571290048FCA8

kunne hvert aktuelt, men den dialekta fikser jeg rett og slett ikke:rockets

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette finnes flere steder, også i Hønefoss der jeg holder på med kurset.

 

Det kurset på 19 uker for de over 21 er fordi at man også får buss.

 

Man kan start på det andre kurset som 16 åring, men må da gå ett år først med opplæring og kurs for ADR og annet småtteri. Andre året går man bare 10 uker, og tar C og CE lappen og rett ut i læra i 2 år.

 

Man får vel kanskje mest ut av det om man er over 21 år da man kan dra rett ut i arbeidslivet etter kurset. Absolutt å ambefale, men vær tidlig ute og ha gode karakterer med deg da det ofte er trangt om plassene...

V8power.net

86 Vælvo 240- Bruksvogna

75 Cheva (Disco)Nova 2d Prosjekt/Sommerbil

88 Honda px-ÆRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bergen så er det Vel OS videregående som har samme linjen.. kjenner en del eldre mennesker som har tatt lappen slik..

 

Sånn som arbeidsmarkede er for sjåfører kan helt ferske sjåfører få seg nesten hvilken som helst kjøring de vil.. er syk underskudd på sjåfører...

 

Jeg begynte på 112kr for 2 år siden og beste tilbudet jeg fikk når jeg sluttet var 160kr timen... :win

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår