Gå til innhold

Min Suzuki Wagon R+ - ideér mottas med takk!

Ranger emnet


DJbob

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...
  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 6 months later...
  • 2 months later...

Jeg har den fortsatt og er veldig fornøyd med den! Faktisk har den vært i Skottland og halve Norge siden jeg kjøpte den.

 

Følgende er gjort:

- Nye bremser foran og bak

- Rust bak ved støtfangeren tatt (må være et svakt punkt dette)

- Bærearm og støtdempere bak skiftet

- Simmering i drivakselen bak skiftet

- Eksosanlegg skiftet

 

Ikke for at det var absolutt nødvendig, men det begynte å bli slitt.

 

4wd er god... har til gode å sette meg fast. Den har lite overheng foran og bak, og er rimelig høy! Vil ikke senke den av den grunn! :-)

 

Det er godt at flere har interesse av bilen. Den er en liten sliter som mange smiler av.... madamen er vel så forelsket i den som i meg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! Godt å høre at du har Wago'n enda. Jeg hadde min blå i rundt fem år vel og det er som du sier; artig liten bil med 4wd som folk smiler av. Greit når det gjelder bilvalg å ikke være main stream å ha noe morsomt som ikke alle andre har. :partyon:

 

Wagon+'en er jo meget oversiktlig og hadde de beste speil for rygging/parkering jeg har opplevd i noen personbil tror jeg. Ellers var det utrolig hva jeg fikk med meg når setene ble lagt ned bak. Turtallsvillig motor som gikk bra når du jobbet med den litt. Jeg og konen kjørte Bergen - Stockholm og tilbake med den en sommer, fungerte fint det. Du må legge ut noen bilder av hvordan din lille røde ser ut nå DJbob!? :thumb

 

Ja; er en gul 2005 Ignis Sport jeg har nå. Kjempe fornøyd. Er som jeg vet bare 2 stk i Norge. Skal gå en svart i Oppland også. :)

VW IV R32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder skal bli etter hvert! Ikke vasket eller polert på en stund men det er på to-do lista mi. Skal ta bilder da!! :m'm:

 

Jeg leter for tiden etter orginale Suzuki Ignis Special felger (de i svart/sølv) for sommeren. De vil passe bra trur jeg! Bestemte meg tidlig å holde den mest mulig orginal, og gjøre små modifiseringer.

 

Skal bytte støtdemperne foran til våren. Vet du om det finnes noen litt mer sportslige dempere til denne bilen? Har hørt at Bilstein B8 passer....

 

Er det ikke flere av Ignis Sport i Norge? Husker jeg så den i Autofil på NRK en gang... Går den i Bergen? Jeg husker jeg vurderte å bestille en slik en gang... noen modifikasjoner gjort/på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se bilder. :) Det som jeg hadde planer om med min vedrørende dekk/felg var å sette på den 15" felger med lavprofildekket Natang NS-2 i 185/45 R15. Dette dekket passer perfekt med original rulleomkrets og hadde sett utrolig bra ut samme med 25mm senkefjærer. 185 er bredt nok til å se fint ut på den bilen uten å stjele effekt eller spore. :op:

 

Kjenner ikke til noen dempere, men godt mulig Bilstein B8 passer. Vet det fantes ett originalt sportslig Suzuki dempersett til Wagon R+ som var svindyrt hvor du kunne stille hvor hardt/mykt de skulle "dempe".

 

Jo, mulig de er flere I. Sporter i Norge, men da er de privatimportert - for importør har kun tatt inn min og en svart. Stemmer det - den gule på autofil var de til Sverige og testet. Men ser det er en del Swift Sport'er som er tatt inn etterhvert. Syns forøvrig Ignis Sport har mer sjel og skiller seg mer ut fra standard modellen en Swift. Jeg og min gule bor/går i Bergen ja. :roll:

 

Jeg har som deg også lyst å holde bilen ganske original. Har til nå satt på spacere for å flytte felgene litt lenger ut, satt på strut brace mellom demper tårnene i motorrommet og laget en stereo hylle. Planer er mørk film på bakruten og de to bakerste siderutene og muligens rustfritt eksosanlegg neste sommer. :)

 

Har en liten siden om min her, blir oppdatert med litt flere bilder etter hvert;

 

Suzuki Ignis and Swift Owners Club UK :: View topic - My ISport

VW IV R32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer muligens 185' breie dekk selv... men for se hva pengepungen sier til våren. Prioriterer understellsbehandling nå før jul! Den må ikke ruste bort heller! :-)

 

Jeg trur jeg har sett bilen din... min ruller rundt i Bergen den også! :-)

 

Suzuki Sport Racing utstyr på bilen din også? Finnes det noen oversikt over slikt utstyr for min bil også et eller annet sted på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natang NS-2 hos http://www.dekkonline.com til kun 415,50 pr stk i 185/45 R15.

36957_s.jpg

 

Noe passende (ikke altfor brede) 15" felger og det blir nyyydelig til neste sommer. Enig med understellsbehandling. ;)

 

Jeg har desverre ikke funnet mye til Wagon R på nettet, men det fantes en trykt katalog med styling/performance deler på slutten av 90-tallet når bilden var solgt. En del ting er tom på lager og ikke produsert mer er jeg redd. Til min bil bestiller jeg direkte fra Suzuki Sport i Tokyo. Du kan jo sende dem en e-post info@suzukisport.com og spørre om de har noe til din bil fortsatt selv om det ikke er på siden deres. http://www.suzukisport.com/english/index.html

 

Du må fløyte/vinke/blinke hvis vi skulle treffes på veien. :m'm:

VW IV R32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det vel bli den Biltema felgen som heter T-097 med ET 40 av de to som er 6.5 brede som passer best blir det ikke. Originalt innpress er vel 38 om jeg ikke husker feil?

 

Hadde vel kanskje vært bedre med en 6" bred felg. Men tror det går bra med seks og en halv også. Du kan jo stikke innom Dekk Companiet på Kokstad også å høre om det har noen gode felg tilbud i vinter. Har hatt god erfaring derfra.

 

Bildene av min blå er med 185/60 R13 på 13" 5.5...husker ikke ET på de felgene. Ikke så godt å se fra siden men de ligger nå vel innenfor kanten av skjermene. :)

VW IV R32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår