Gå til innhold

Saab 9000 med ca 400hk selges!

Ranger emnet


tomg1982

Anbefalte innlegg

Litt usikker? Den går ikke for under 125

For 2 uker sia kjøpte jeg ny girkasse fra sverige (15000) Ny programvare (ca 8000) Ny kam ( 7000) Så nå skal alt fungere meget bra. Er ikke helt ferdig med den enda så jeg har ikke fått prøvd den. Driver å monterer girkassa.

Det er skinn interiør ikke aero.

 

Hvor kjøpte du kasse? Er den nybygd bør den kjøres inn ca 100 mil før den får kjenne på dreiemomentet ditt ;) Montert skikkelig diff i den kassa eller? Bør nestenha det med den effekten... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor kjøpte du kasse? Er den nybygd bør den kjøres inn ca 100 mil før den får kjenne på dreiemomentet ditt Montert skikkelig diff i den kassa eller? Bør nestenha det med den effekten...

 

 

Kjøpte den av en kar nede ved stockholm. Ble en hælgatur ned dit for å hente den. Den er byggd opp av litt deler fra 2006 saab 95 aero og forskerkete ting og tang. Diffen er ikke noe selholms diff, men den skal tåle mere juling en den orginale. Han som byggde kassa hadde 400hk og 500nm på sin og den holder som juling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er nybyggd for 14000km sia! Beggyner ikke trimme på en motor som har gått over 200000km uten og overhale.

 

Det skjønner jo jeg også, men det er jo en god del rundt motoren som kan ryke, elektrisk, slitasjer i understell osv.. på en bil med såpass mye elektrisk dill, kan ting bli ganske slitt etter 200 000 km...:) men jeg skal ikke begynne å prute nå, må som sagt vente og se hva kronasjehaugen vil i januar:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jo jeg også, men det er jo en god del rundt motoren som kan ryke, elektrisk, slitasjer i understell osv.. på en bil med såpass mye elektrisk dill, kan ting bli ganske slitt etter 200 000 km...:) men jeg skal ikke begynne å prute nå, må som sagt vente og se hva kronasjehaugen vil i januar:)

 

mvh oddi

 

Han sier jo ting er overhalt for 14000km siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Free bump til den eneste SAAB'en som kunne vært interessant for meg, hvertfall.

 

Men hva skjer med å kjøre med blodtrimma motor uten å ha benket den? Og med mager blanding? :O

 

 

Har ikke kjørt en meter med den enda. Det er ny programvare på den nå, så den skal ikke gå magert eller med for lav tenning lenger, men den skal i benken først for å være sikker. Gikk fint og kjøre med den før, var bare for mager blanding og for lav tenning til at vi kunne justere trykke noe høyere. Så den ble justert ned slik at den ikke tok noe skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår