Gå til innhold

Bilen sliter litt med å starte + litt fusking. Dårlig bensinpumpe?

Ranger emnet


King-Nothing

Anbefalte innlegg

Jeg har litt problemer med å starte bilen min fra tid til annen. Stort sett fungerer det greit, men noen ganger vil den ikke starte. Det er nok av strøm, og alt er som det pleier bortsett fra at den ikke tenner. Prøver to-tre ganger, også kommer den. Har også merket at bilen fusker bittelitt fra ca 2000 rpm og opp til 2500-3000 ca. Virker som om den ikke får nok bensin.

 

Dersom jeg drar gassen i bunn, bruker den et par sekunder med småfusking (rykk og napp) før den kommer skikkelig. Fikk et tips om at disse problemene kunne skyldes en bensinpmpe som begynner å bli dårlig. Hva tror dere?

 

Bilen har gått 160k, og bensinpumpen har ikke blitt byttet utifra det jeg vet.

Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg drar gassen i bunn, bruker den et par sekunder med småfusking (rykk og napp) før den kommer skikkelig. Fikk et tips om at disse problemene kunne skyldes en bensinpmpe som begynner å bli dårlig. Hva tror dere?

 

Høres nesten ut som tennkalber siden den nykker ved fullbelastning før den kvikner til.. Å mulignes dårlig fordeler lokk også siden den er vanskelig å starte å fusker, er jo begynt å bli veldig rått å fuktig ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mulig at det kan være noe elektrisk som er feil??

 

Dette er ting som til tider ikke funker:

 

Viskeren bak (nesten aldri)

Sliter med å starte (en gang i blant)

Fusker ved pådrag

Noen ganger vil den ikke åpne seg når jeg bruker fjenkontrollen. (skjeldent)

Klimaanlegget pøser ut varm luft selv om det er 25 grader ute og den står stilt inn på 20 grader inne i bilen. (skjeldent)

 

 

 

Er dette noe jeg kan finne ut av ved å ta en test hos Bertel O Steen?

 

Virker som om det er noe elektronikk som svikter...

Peugeot 406 2.0 SVTI 98 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hadde selv liknende problem med en '95 Peugeot 306 XR, og der var problemet en revne i en vakuummanifoldslange. Gikk ujevnt/slet med og starte og svarte ikke alltid på gasspedalen. Dette kan du jo alltids også sjekke i tillegg til bensinpumpa. Får håpe det er noe slikt, for delen koster 15-20 kr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Innsprut på denne bilen?

 

Har samme problem på Audien men der er det KALDSTARTdysa som tuller. Kan det være noe slik på din og?

Ville nok sjekka fordelerlokket+rotor.

Endret av Taslesen

84 Opel Kadett E cc

92 Audi 80 2.3E

86 Toyota Hilux 2.4 (non Turbo)

 

"And yes! I would like some Pie with that!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår