Gå til innhold

Gassflasker og gass - Kjøp/leie - LES DENNE TRÅDEN FØR DU SPØR!

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nå har jeg kjørt update av første innlegg! Tok bare tre år.

 

Jeg fikk kastbyttet min AirLiquide 11L til Yara 10L. Gjorde det pga literpris og beliggenhet. Spurte i år om å bytte inn en 5L til 10L. Det gikk greit det, men nye selgern min påsto at det IKKE er en slik pant at man bare kan levere tilbake flaska og få tilbake pengene. :confused: DET synes jeg er litt dumt da jeg går og spekulerer på å bruke CO2 apparat til sveising.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=210031

 

Noen som har vært borti flasker som dette? Til enkelt hobby bruk er det kanskje godt nok? Alternativ til flusstråd?

 

Men en så lite flaske kan da ikke vare mange minutter?

 

Er billig da :)

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jo at den holder til 25 minutter, så det er ikke godt å si om man kan justere matingen. 25 minutter i ren sveisetid holder i allefall litt. I lengden vil nok denne være dyr å bruke, men til en liten jobb er den sikkert veldig grei :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har kjøpt noen slike avogtil, men her koster de +/- 300kr. Så i det siste har han heller lånt min 10-11L og fyllt den opp igjen samme om den er halvfull eller halvtom da han har hentet den hos meg.

 

Men klart, kjøper du en 6pk til 162,-/fl kan det jo gå an. Men er nok beregnet på feltarbeid under en 4x4 uti skogen.

 

PS! Lämplig vid svetsning i stål och rostfritt. Består av 86% argon och 14% CO2. <== de har ikke en til kun svartstål da? Billigere gass?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er fin pris om man kjøper 6 pakk egentlig.

 

Nei, eneste de har utenom den blandingsgassen er ren Acetylen, og den koster det samme.

 

Jula kommer snart (om en måneds tid ca) ut med ett nytt "kina" TIG apparat. Meec 10/160A DC, 3995,-. Regner med jeg blir å kjøpe det.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er fin pris om man kjøper 6 pakk egentlig.

 

Nei, eneste de har utenom den blandingsgassen er ren Acetylen, og den koster det samme.

 

Jula kommer snart (om en måneds tid ca) ut med ett nytt "kina" TIG apparat. Meec 10/160A DC, 3995,-. Regner med jeg blir å kjøpe det.

Med tanke på at TIG apperat med kun AC ligger på 10-12k+++++, tviler jeg på at dette er noe særlig å samle på. Kjøper du noe av tysk/europeisk kvalitet vet du at du får en fin, og stabil lysbue, gode praktiske løsninger, og masse funksjoner. I tilegg vet du at det er et produkt av god kvalitet, og som vil vare lenge! Ute i industrien brukes Esab sine apperater veldig mye, og disse apperatene kan du ha i daglig bruk i over 20 år. Det eneste du trenger å gjøre er å blåse gjennom filteret, og apperatet en gang iblant.

 

Kina-apperat er sikkert fullt brukbart, og alt det. Men jeg tror at du i lengden vil ha mer glede av noe ordentlige saker. I tilegg så er det faktisk slik at Kina-produkter har en kort garantiperiode, og at ting fort går i stykker kort tid etter at denne perioden er over.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at TIG apperat med kun AC ligger på 10-12k+++++, tviler jeg på at dette er noe særlig å samle på. Kjøper du noe av tysk/europeisk kvalitet vet du at du får en fin, og stabil lysbue, gode praktiske løsninger, og masse funksjoner. I tilegg vet du at det er et produkt av god kvalitet, og som vil vare lenge! Ute i industrien brukes Esab sine apperater veldig mye, og disse apperatene kan du ha i daglig bruk i over 20 år. Det eneste du trenger å gjøre er å blåse gjennom filteret, og apperatet en gang iblant.

 

Kina-apperat er sikkert fullt brukbart, og alt det. Men jeg tror at du i lengden vil ha mer glede av noe ordentlige saker. I tilegg så er det faktisk slik at Kina-produkter har en kort garantiperiode, og at ting fort går i stykker kort tid etter at denne perioden er over.

 

Vell, blir veldig off topic det her, burde sikkert ikke ha nenvt det i denne tråden. Jeg ville bare tipse folk som er ute etter apparat i den prisklassen (viker som om det er en del av oss her inne)

 

Jeg som surrer litt, jeg skrev DC, men det sikkert AC, det er hvertfall den typen man sveiser stål med, og det er garantert ikke både AC og DC.

 

Mulig kvaliteten på apparatene er så som så. Men ut i fra trådene her innom om kina apparat ser det nå ut til at de fungerer fint. Å når man da i tilleg kan kjøpe det så billig av en "seriøs" norsk butikk, og dermed få 2 års reklamasjonsrett så synes jeg det er bedre å ta sjansen.

 

Jeg synes det er bedre å kjøpe ett AC apparat til 4000 nå, enn å spare i 10 år for å få råd til ett AC/DC apparat til 12.000, eller å ta lån for den saks skyld.

Eller for å si det på en annen måte, si at jeg har 15.000 å bruke på verksted utstyr nå. Da kjøper jeg ett sveise apprat til 4000,-, også bruker jeg resten av pengene på MASSE annet utstyr jeg har bruk for.

 

Jeg skal jo uansett bare sveise litt rustfri eksos, rustfrie trykkrør, enkle braketter i stål o.l. Hadde så klart vært kjekt å kunne sveise alu, men det er rett å slett ikke værdt det, blir billigere å levere det til f.eks M-Tech.

 

Noen liker følelsen av å kjøpe noe med ekstremt bra kvalitet, andre liker følsen av å ha spart penger, og tar dermed heller sjansen på at det billige også fungerer til sitt bruk. Smak å behag.

Endret av cRxXx

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår