Gå til innhold

Eneste Xedos-eieren her eller?

Ranger emnet


Sodex

Anbefalte innlegg

Satt og kjedet meg litt på jobben, og fant link til dette nettstedet via noen andre sider og tenkte at her må det da finnes andre Xedos-eiere, så feil kan jeg ta.

 

Er det virkelig ingen andre her inne som eier en Xedos? :hello:

 

Rettelse: Fant etter hvert ut at siden kun viste innlegg som var av nyere dato, så jeg fikk se alle trådene som har vært her fra begynnelsen av. Da dukket det brått opp en tråd til gitt. Skjebnens ironi ville derimot ha det til at han som lagde tråden er han jeg også kjøpte bilen av. Er det muuuulig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hadde helt glemt denne tråden. Nå er det omtrent aldri solskinn på Jæren, så det finnes svært få bilder av bilen utenom i regnvær, he he. Men de ble utrolig mye mørkere på skjermen på jobben enn hjemme, så det er mulig de er veldig mørke hos enkelte...

 

La de inn som linker i steden for bilder jeg, all den tid det tok litt tid å hente dem ned i tillegg til at de kødda litt med forumet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en xedos der jeg bor... men ikke akkurat det mest vanlige å se langs veien tror jeg?

 

Det er 15 stykker av Xedos 6 registrert i Norge, av disse er majoriteten 92-94-modeller, ettersom de sluttet å importere de etter 94 tror jeg. Jeg vet det i tillegg til min er en 97-modell til i omløp i dette landet, om det er noen flere vet jeg ikke. For alt jeg vet kan denne være skrotet, fant bare en gammel annonse hvor selgeren skulle selge den for over 200 000, så det bør være en stund siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Pen bil ja. Må si jeg savner den når jeg ser bilder av den, ja. :)

Har du montert alarm, mener jeg ser et alarm klistermerke i vinduet på passasjersiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil ja. Må si jeg savner den når jeg ser bilder av den, ja. :)

Har du montert alarm, mener jeg ser et alarm klistermerke i vinduet på passasjersiden?

 

Har montert alarm ja, byttet frontrute og skiftet bremseskiver på alle fire, pluss bremseklosser har jeg også gjort. Sa jo at jeg skulle ta godt vare på den ;)

 

Neste nå blir tectyl-behandling (tok en gratis rustkontroll på den for litt siden, han sa at den så overraskende bra ut under). Så prøver jeg å finne front- og bakfanger til den, må vel til Sverige da, for her i landet er jo bilene ikke å oppdrive omtrent. Så blir det vel panseret sin tur etter det, og da skal den være fri for steinsprut i hvert fal :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du tar skikkelig godt vare på Go'Mazdaen. Gjør godt å høre. :)

 

Bytte skiver var det kanskje behov for, det ble aldri gjort av meg. Av den grunn at det aldri var behov for det, desverre. :) Jeg gikk å siklet på noen Black diamond skiver.

De Mazda kalipperne bak bruker å sette seg på mange biler, jeg var forbausende lite plaget. Hadde forventet litt hassel når jeg så at andre biler med samme kalippere måtte bytte kalippere. Den ene kalipperen festet seg en gang, men den løsnet greit igjen.

 

Det som overrasker meg med den bilen. Den er satt sammen hovedsaklig av standard Mazda deler, men alt holder seg bare bedre. Det er den beste bilen jeg har hatt, og sikkert kommer til å ha.

 

For å finne deler er kontinente mitt tips. De bilene ble aldri tatt inn i Sverige så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår