Gå til innhold

How to's & sticky's: Ta gjerne en kikk her før dere lager en ny tråd i GOLF 1 forumet

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Jeg foreslår at det er fritt frem for å lage "how to's" :)

 

Men, post gjerne en link her til tråden og fortell hva den beskriver, så kan jeg oppdatere første post etterhvert som "How to'ene" kommer inn.

 

På den måten vil vi få en post som alltid er øverst hvor man kan ha oversikten.

Har man sprøsmål til en how to diskuterer man selvfølgelig dette i den aktuelle tråden.

 

En ting som er greit å huske på når man lager slike tråder, er at de gjerne skal "holde en stund", så om du har med bilder, prøv å velg en bildehost hvor bildene dine ikke blir borte til stadighet.

 

For å gjøre det enkelt for "kommende generasjoner", så kan vi jo forsøke å ha en "standard" på trådtittelen... Jeg foreslår for enkelhets skyld " How to: Det man ønsker å forklare" :P

 

Hva tycks?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da Har Skody vært så elskverdig at han har lagt til endel linker i første post. Jeg fulgte opp og la til noen fler.

 

Bare å komme med Howto's gutar.

 

veldig bra Ekkoj! Synes du er veldig flink! Nå er det snart pelskragesessong!

 

Jeg veit du har litt lyst på en sånn jakke.. Er du snill skal jeg ta deg med og vise hvor du får kjøpt sånne :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sånn ja :) tenker bare på det ekkoj sier! forumet blir for kjedlig og tamt om vi ikke lager nye tråder hele tiden! ekkoj er vel sikkert medlem på vw audi forumet og det er så serriøst at det er kjedlig! jeg for min del vil ikke ha dette forumet slikt!

Hvis det er så gørr der så hvorfor driver du og poster med din brors konto der da?

Jeg har nesten sluttet å poste svar på einserspm her på forumet pga sånne som deg som i mine øyne skal ofte ha alt inn med teskje eller spør om ting som er besvart ørten ganger før...

hva med å prøve og feile litt selv? det er jo halve morroa med ett prosjekt (selv om man selvsagt bør kjenne sin egen begrensning)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så gørr der så hvorfor driver du og poster med din brors konto der da?

Jeg har nesten sluttet å poste svar på einserspm her på forumet pga sånne som deg som i mine øyne skal ofte ha alt inn med teskje eller spør om ting som er besvart ørten ganger før...

hva med å prøve og feile litt selv? det er jo halve morroa med ett prosjekt (selv om man selvsagt bør kjenne sin egen begrensning)

ok.....

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Leter du etter fremgangsmåten i å få bilen godkjent ombygd til GTI se her

 

Poster denne da dette spørsmålet til stadighet dukker opp!

 

Godt skrevet av rakriste, i dette tilfelle med referanse i cab. Fremgangsmåten vil være lik for "vanlig" golf også!

 

ikke noe problem å bygge om til GTI i cæbben i det hele tatt!!!

cab gli har samma motor som golf gti inntil ett eller anna årstall, da kom ke-jet.

 

ok.. først. sjekk om bilen din har ventilerte skiver foran og stabstagene, veldig mange cabber hadde dette fra fabrikk og da sparer du deg for mye arbeid og litt penger.

 

da er det kun motor/drivverk m/ledningsnett som må byttes.

er du derimot uheldig så har du en av få cabber uten dette understellet og da må du bygge om fullt ut med GTI deler. da er en donor bil hendig å skaffe.

 

før u begynner ombygging så sender du nå en liten mail til tom sagerud hos møller frysja, så sender han deg ett ombyggingsbrev med alle detaljer, datert og merket med ditt navn, ta en tlf til biltilsynet og snakk med tveitan/kristiansen eller johansen (ombygningsgruppen) og evnt avtal tid som bilen skal vises..

 

værre er nemlig ikke denne ombyggingen..

ellers masse tips av å søke på forumet

 

orginalteksten finnes her

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Project Ånnswagen: Kjøpte en einser for ett år siden, et projekt som jeg ikke har fått gjort så mye med enda, men har planer.Skal ikke legge for mye i bilen,men har tenkt å kjøre litt på bane med den etter hvert.Lurer bare på om noen tips ang bremser, føler jo ikke at disse er helt på høyden, men er det nødvendig å bytte slanger/rør/calipere osv også før jeg drar på "trackday" eller er det bare å kjøre og håpe? Bør jeg gjøre noe med hjulstilling/vinkler osv? Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Project Ånnswagen: Kjøpte en einser for ett år siden, et projekt som jeg ikke har fått gjort så mye med enda, men har planer.Skal ikke legge for mye i bilen,men har tenkt å kjøre litt på bane med den etter hvert.Lurer bare på om noen tips ang bremser, føler jo ikke at disse er helt på høyden, men er det nødvendig å bytte slanger/rør/calipere osv også før jeg drar på "trackday" eller er det bare å kjøre og håpe? Bør jeg gjøre noe med hjulstilling/vinkler osv? Noen som har erfaring med dette?

 

Lag deg en egen tråd!

G68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår