Gå til innhold

190en skal ombygges!


Mr.Cossie

Anbefalte innlegg

tenkte nå at jeg skal begynne og ombygge min 190e 1983mod . bilen er nå en 2.0 L automat . gull farga med grå dører:P hehe er senka 30mm.. og hvite blinklys

 

det som er fast satt den skal styles.med kit nye felger. soting. og motor skifte.

 

ønsker en 2.5L 16v motor eller 300E 24V motor mn er så vanskelig og få tak i noe:S enten blir det små trimma slik motor . eller turbo konvertering . har tilgang til alt av vertøy og utstyr hver dag;) går vk1 kjøretøy og bor 10meter fra skolen:P hehe

 

setter pris på hvis noen kommer med forslag helst med bilder/link osv. eller hvis noen har deler jeg kan være int i og kjøpe!

 

btw har og hvite skinn stoler og velte bur som skal i . og baksete skal ut !

 

bilder av fine 190en min som skal være med meg i grava kommer i morgen:) (jeg har hatt bilen i 2 år nå(er 17år jeg ) og far har hatt den i 9 år :) trilla 140k (motor er 1986 )

Bmw e34 525i (3.5L turbo Prosjekt i vinter )

MB - 230CE 91Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nokk om bygga men enten i stor eller liten grad .! jeg synes personlig det er rått med reiger evo 3 mn litt overkill i lengden så har lyst til og gå for 100% strøken bil utvending ganske orginal bare senka valsa og kraftig motor . og brede felger osv.!

Bmw e34 525i (3.5L turbo Prosjekt i vinter )

MB - 230CE 91Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Regner med at det er en del ombyggning får å få ned i en 24 ventiler 6'er.. sykt mye jobb serlig hvis du skal stå på skolen.. jeg ville ha brukt en motor som finnes i 190 fra før (bygger om min til 2.6 nå) og det er mye arbeid!

 

men klart sinnsykt fett om du får det til! 124 går godt med 220 hk orginalt!

jeg har ikke satt ned i min motor ennå.. men har tatt ut motoren av delebilen.. og det er mye som er forskjellig! skal du ha manuell har du enda mer problemer.. men veit at sprinter svinghjul kan moddes får å passe på 16v kassa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet det er mye arbeid. men har 1 år på meg. og har nesten alle delene nå..

får hjelp av gammlingen og da;) han har skrudd merce siden han var dritt onge og er alt som står i hodet hans:P han driver og skrur merce dag in og dag ut! :P nå nettopp har han satt en 560sec motor i en 230! det va STRESS men gikk fint det.. når man har det rette utstyret så går det;)

Bmw e34 525i (3.5L turbo Prosjekt i vinter )

MB - 230CE 91Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår