Gå til innhold

Ulyd når motor er kald.

Ranger emnet


EIO

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et lite problem med audien, når jeg starter motoren kald så høres det ut som det er noe eksoslekkasje et sted. lager skikkelig stygg lyd. Da ligger tomgangsturtallet på sånn ca 1200rpm. Men når motoren har blitt varm lager den ikke den ulyden. og ikke heller på andre turtall. Hva kan dette være?

 

Prøvde å se på eksosanlegget etter hull, men fannt ingen hull. Høres ikke ut som lyden kommer fra motoren heller.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være en hydraulisk ventil-løfter som ikke "kommer seg" før motoren er varm, men da skal man høre en sånn...."tikkelyd" fra ventilene på motoren.

Det er veldig typisk at slikt skjer om man bruker drittolje med dårlige renseegenskaper.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på det samme, men jeg syns ikke det kommer noen sånn typisk ventilklikkelyd fra motoren. Bilen har fulgt alle oljeservice. så jeg håper ikke det er noe med ventilene. da må man vel av med hele toppen og greier. og det er itt'no gøy.

 

Har fortsatt mer tro på at det er noe med eksosen. Men kan en sånn "treig" ventilløfter skape en sånn stygg lyd?

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår