Gå til innhold

Lyst på mer krutt i Elisen din?


Shadow_iX

Hva tror du er best for en Elise?  

2 stemmer

  1. 1. Hva tror du er best for en Elise?

    • Turbotechnics Kompressor-Kit
      1
    • HGP Turbo-Kit
      0
    • Race-Speeds VHPD Motor
      1


Anbefalte innlegg

Avgifter ved litt trimmimg's:

 

Egenvekt før/etter : 774/774 KG

Motoreffekt før/etter: 122/220 HK

Slagvolum før/etter: 1800/1800 ccm

Førstegangs reg i Norge: XX.04.2003 (en gang i april)

 

--------------------------------------------------------------------------------

Engangsavgift for gammelt kjøretøy:

 

Avgift for egenvekt: 25851,60

Avgift for motoreffekt: 19678,37

Avgift for slagvolum: 27324,00

Engangsavgift: 72853,97

Vrakpantavgift: 1300,00

Totalt: 74154,00

--------------------------------------------------------------------------------

Engangsavgift for nytt kjøretøy:

 

Avgift for egenvekt: 25851,60

Avgift for motoreffekt: 107186,61

Avgift for slagvolum: 27324,00

Engangsavgift: 160362,21

Vrakpantavgift: 1300,00

Totalt: 161662,00

--------------------------------------------------------------------------------

Differanse: 87508,00

Bruksfradrag (0%): -0,00

Tilleggsavgift ved statusendring: 87508,00

============================================

 

Hvis en går for en 220HP VHPD Motor (den øker ikke vekta på bilen) så koster det 87.508 riksdaler å godkjenne bilen, tror jeg venter non år jeg gitt.. hehe..

 

Kilde/Info: hentet ved hjelp av

Toll'ens egene sider.

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shadow_iX

Hvis en går for en 220HP VHPD Motor (den øker ikke vekta på bilen) så koster det 87.508 riksdaler å godkjenne bilen, tror jeg venter non år jeg gitt.. hehe..

Har du regnet litt på forsikringen også? Det blir vel ca samme beløp ekstra pr år der også vil jeg tro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Forsikringen vil øke noe sinnsykt hvis du passerer den magiske grensen på 175hk.

og alt over 200hp er ikke godt likt uansett hos noen selskapter, jeg sa at bilen hadde 260hp, bare for å teste, og da lurte han på hvor rask opp til 160 den var, så svarte jeg rett under 10 sek, da la han bare på. (IF)

 

så, må se ann litt, men frem til 160hp så meker ingen noe forskjell.. på papiret sånn forsikringsmessig sett...

 

man skal jo få 150-160hp med nye kammer, sport eksos med sportcat og sånn moderne luftfilterbox + chip.

 

med 150hp så gjør den unna 0-100 på 5blank :D

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne posten kommer kanskje til å sende sjokkbølger i dette kristne forumet, men hva med å være en smule "uærlig".

 

Vis bilen orginal på EU-kontroll. Sleng på rør og turbo etter at den er godkjent og plukk det av igjen til neste gang. Dette er jo vanlig prosedyre både her i Norge og i andre land.

Ulempen er selvsagt forsikring, men med 7500 kr som eks. jeg har i egenandel er det store muligheter for at du ikke gidder å involvere forsikringselskapet uansett ved mindre uhell.

 

Selvsagt er dette dumt hvis man feks. totalvraker bilen og forsikringshomoene snuser rundt i motorrommet.

Klart hvis alternativet er 90K i avgift til staten + prisen på kitet kan man gruble litt.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Ville bare informere at bilen får Ölhins/Motorsport chassi i løpet av sommeren. (2005)

Så får den Motorsport Interiør i løpet av vintern/våren (2005/2006)

Magnesiumfelger med Yokohama A048R står og høyt på lista. (2006)

 

Motormessig sett gjør jeg ingen ting da den er litt for ny enda. (pga bruksfradrag)

 

Motormessig sett så har en alternativer som går ifra 135hk til rett over 300hk. (alle alternativer over 250hk er desverre ikke verifisert godkjent av TÜV enda.)

 

Så ting tar tid, men er iallefall gjeldfri i det minste nå da. :)

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, om man får norske skilter på de så. (noe jeg tror er umulig pga UK ikke følger EU/TÜV-direktivene)

 

Men jeg skulle uansett modde ferdig Elisen før jeg tenkte på å skaffe en bil til.

 

Yepp yepp...

 

Ender vel opp med ett langt billigere alternativ tenker jeg, som er raskere men kun som rein banebil/løpsbil.

 

Shortcar.

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

TORSEN-diff er orginalt, men å¨kjøre med 195/50R16 foran på en bil som har knappe 340kg over framhjulene på vintern = litt mye understyring/flyte oppå snø&slafs på glatta.

 

Jeg anbefaler det ikke, men jeg veit om et par som kjører sine på vintern, hovrav den ene har lystgass(!) og den andre har turbo(!). (det er rykter jeg har hørt da...)

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Planene her endret seg noe i de siste måneder, kan si at jeg har delene for å få sikk på chassiet snart. (uten bremser, da de orginale er mer enn bra nok enda ifølge en kar ved Lotus Sport avd, venter på deler enda, noe som ikke her helt ukjent fennomen med eiere av engelsk bil)

 

Men nå er godt på vei iallefall. Kan hende jeg spanderer på sportseksos og sikkelig sports luftfilter og (powerfilter) *kniis*

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vurderte Lotus Elise jeg også før jeg kjøpte Celica'en. Men fant ut at jeg ikke hadde råd til to biler... så elise vil fortsatt være en drøm for meg.

Hadde kjøpt meg S versjonen jeg da.... synes 5,9sek fra null til 100 er for dårlig ;)

- Honda Accord CDTi 05mod

- Audi 80 93mod (Pendlerbil selges!)

- Toyota Celica 03mod (Solgt) :-(

- VW Golf 99mod (Solgt)

- Toyota Corolla 82mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte Lotus Elise jeg også før jeg kjøpte Celica'en. Men fant ut at jeg ikke hadde råd til to biler... så elise vil fortsatt være en drøm for meg.

Hadde kjøpt meg S versjonen jeg da.... synes 5,9sek fra null til 100 er for dårlig ;)

- Honda Accord CDTi 05mod

- Audi 80 93mod (Pendlerbil selges!)

- Toyota Celica 03mod (Solgt) :-(

- VW Golf 99mod (Solgt)

- Toyota Corolla 82mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hehe... skal så lite til for å få en Elise til å gå raskere.

Men skal du ha sikkelig kjapp Elise så blir affæren kostbar...

 

Finnes en haug med S-versioner.

 

S1: s111, s160, s165, s190

S2: s111, så fikk man disse på spesialbestilling : S160, S190

S2 (ifra 2003 og ut); 135R, 111R, 240R (kan spesialbestilles)

 

Men ja, mange syns vel 5.7 til 5.5 sek 0-100 er tregt. Min er treg 0-100 men jeg har ett litt annet oppsett enn de fleste andre her i landet, så jeg antar min er mye mye mer raskere ifra 70kmt og ut resten av fartsregisteret enn før.

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår