Gå til innhold

V8'r skryt !

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 237
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by CamaroCab

 

Takk for litt info, har hvert innom et par av disse sidene allerede uten om denne tech side som virker veldig bra.

Jeg er innenforstått med at en motor og kasse koster pæng, og at en ombyging også koster pæng, bygge jo TPI for 2 årsiden med 700 trans. Men er virkelig dette mye vanskeligere en TPI, jeg kommer til å fjerne AC så denne ikke er iveien, og jeg vil få en motor med komplett ledningssett. Så må jeg ha motorfester, lage crossover til transen, kjøpe overgang fra el. speedometer til tradisjonel eller rappe et speedometer fra en hugget van.

LÅNE program av deg til omprogramering, hva har jeg glemt??

På noen sider som jeg har kikket på i statene prater de om kostnader på mellom 7 og 9000 dollar, og en motor og gir betaler du rundt 3-4000 dollar, så her er det noe jeg ikke skjønner.

 

Terje

 

Oki det er masse sider mes LS1 info bare og søke i std søkemotorer den tech siden er den beste tekniske siden jeg har funnet bruker stort sett bare den.

 

Vansklig i bilen din nei skikkelig rett fram planke kjøring man må lage motorefester og gir feste men det er da enkelt hvis man har og kan sveise.

 

Det som er mye vanskligere er at LS1 har meget avanser motorestyring som ikke lar seg lure så lett men kan som sagt programeres.

 

AC fåt du koplett pull out er det bare og bruke den AC pumpa på motoren og kople den inn skal funke sier de.

 

Sorry programet kan ikke brukes på mer en en ECU da det sperres når det koples til den første ECU laster det ned en unik kode for den.

Men det kan jo hende den kan knekke den koden da har prøvd og finne det men ikke lykes enda.

 

Motor og gir koster fra $2500-5000 ut fra årsmodell, km, type osv.

Problemet blir at når den kommer hit må man betale mva på alt grrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Så kan du få en lav faktura sparer du penger.

 

Her har du en side med en som har satt en i en Monte Carlo burde være mye liktsom til din oppi der http://home.earthlink.net/~bzdel/index1.htm

 

Han har også satt opp et kostnadsoversikt her http://home.earthlink.net/~bzdel/PhaseISwapCost.htm

 

I din bil er det enklest med Camaro/Firebird motor og gir da får du alt fra en bil med alt du trenger.

 

mvh

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at det ikke er så mange 48V V8 motorer fra statene er at det amerikanske folket ikke liker lyden i de disse moderne 8`ra. Det skal liksom høres ut som det altid har gjort...

Dessuten så viser det seg at støtstang steinalder-teknologi duger det også, ellers så hadde sikkert GM konstruert LS1 motoren med fire kammer og en drøss med ventiler.

 

Selv syntes jeg at mange-ventilers åttere kan låte fett det også,

både med 90 graders veiv og 180graders veiv.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

Og her sammenligner vi motor-konstruksjoner fra ca '55 mot ca '00 modeller, ser jeg......... :rolleyes:

 

Finn fram en japsemotor fra '55, og gjerne modifiser den. Hvor qult ble det da? :D

 

Bare for å ærte litt jeg oxo.

Problemet er at Yankeene bruker motoren fra 55 enda, de har bare bytta ut forgasseren...:) :) :D

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Problemet er at Yankeene bruker motoren fra 55 enda, de har bare bytta ut forgasseren...:) :) :D

 

Og de motorene holder mål enda, heng en passe stor henger etter en japse eller en vanlig euro bil, så blir det kø, litt lite dreiemoment og så masse giring etc.

 

Det er som en jeg kjenner sa en gang, da han hørte at det var kommet et femte gir på biler med manuell kasse, sitat: Dette er et stort tilbakeskritt for menneskeheten, her prøver vi å gjøre alt mye lettere for oss mennesker , men i bil skal vi altså ha enda et gir å bruke, Nei jeg er glad jeg kjører amerikansk!

 

Så til dere, bare sitt der med pinnen deres og RØR og se om det hjelper noe, behageligt er det ikke. ;) :op :D

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt historie viste du at mesteparten av den så kalte HiTech japsen kommer opp med alerede har vært funnet opp.

Nåja. Det kan kanskje være, men Japanerne kan iallefall perfeksjonere teknikken de visstnok har kopiert.

 

 

Det jerikke skjønner er det eneste stedet japsen har hi tech er i de dyre eller sporty bilene sine ikke i billige brød biler som corolla ol de har jo kjøreegenskaper som gjør meg redd.

Hvorfor gi utmerket teknikk ut til personer som ikke vet hvordan den skal brukes? Som i: VTEC maskin i tantes Civic. Hun gir den aldri over 3.000 RPM uansett! Catch my drift?

 

 

Men har du kjent bunndrag i en vriåtter eller prøv 500+cui en tur og du er hekta på bunndrag.

For å si det sånn: Det skulle da bare mangle! HALLO! Over 8 liters motorvolum! (som jeg vil mene en 500 cui er).

 

 

Selv digger jeg råskapen i vriåtter moment i liten bil helst, men jeg har forelska meg i sjela, kjørefølsen, pasionen, gleden, motorlyd fra en ekte Italiener og helst da Alfa Romeo.

Alfa er helt greie biler.

 

 

Tudeldu gutter og husk egene meninger er flott det men man behøver ikke tråkke på andre forde.

Jeg tråkket ikke ned på andre, jeg bare ytret min ydmyke (!?) mening.

 

 

En av grunnene til at det ikke er så mange 48V V8 motorer fra statene er at det amerikanske folket ikke liker lyden i de disse moderne 8`ra. Det skal liksom høres ut som det altid har gjort...

Altså, total frykt for alt som er nytt? Er ikke det en sykdom/fobi med et langt, flerstavelsesnavn?

 

 

Dessuten så viser det seg at støtstang steinalder-teknologi duger det også, ellers så hadde sikkert GM konstruert LS1 motoren med fire kammer og en drøss med ventiler.

Ja, det duger, men farvel alle drømmer om bensinøkonomi, turtallsglede osv. etc.

 

 

Og her sammenligner vi motor-konstruksjoner fra ca '55 mot ca '00 modeller, ser jeg.........

Ikke lett å sjønne, men jeg sikter til blant annet den nye LS1-motoren i Falun-korv-ette, den bruker faenmeg ennå støtstenger og 2V/cylinder. Tror dere meg ikke; les nyeste bilsport, det står det om den nye Corvette Commemorative Edition eller noe i den duren...

 

 

Finn fram en japsemotor fra '55...

Japanerne lagde vel ikke motorer da? Amerikanerne har derimot laget motorer siden sent 1800 tall, og blir likevel eid av Japansk motorkunst.

 

 

Problemet er at Yankeene bruker motoren fra 55 enda, de har bare bytta ut forgasseren...

Herregud så godt sagt! Kunne bare ikke formulert det bedre!

 

 

Og de motorene holder mål enda

De 'holder mål' fordi de har et enormisk sylindervolum = lett å få ut effekt.

 

her prøver vi å gjøre alt mye lettere for oss mennesker , men i bil skal vi altså ha enda et gir å bruke, Nei jeg er glad jeg kjører amerikansk!

Ååå, stakkars han da! Ikke godt å lære å bruke 5. giret, nei. Tenk for en utfordring det må være for ham.

 

heng en passe stor henger etter en japse eller en vanlig euro bil, så blir det kø, litt lite dreiemoment og så masse giring etc.

Jeg liker faktisk å gire. Men her var det vel gjerne Hondas B16-motor som skulle få gjennomgå, regner jeg med. Denne har faktisk en helt grei motorkaraktér som bilder under viser. Grafen viser dreiemoment (den flate, høyeste kurven) og hestekrfter (stigende kurve). Påstanden om at Honda ikke har dreiemoment tas herved med en klype salt.

 

Folk vil liksom nekte å inrømme at Hondas motorer har enormt dreiemoment og bra med hester i forhold til motorvolumet, men det nekter jo seff de fleste AmCar-elskerne for på det sterkeste. :(

 

Enten skjønner de det ikke, eller så er de minst like trangsynt som jeg er!

post-2019-13804851746768_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tekNetium.... Hadde vi levd i en perfekt verden hadde vi kjørt 500+cuin. vtec åttere med doble turboer og fet åtter-lyd som uten problemer varvet 10000rpm med superavansert motorstyring uten antydning til turbolag i perfekte chassier og med sekvensielle kasser.... men desverre finnes ingen slike kombinasjoner:(

 

Tingen er jo at noen liker T-ford-tech noen liker 50-70 talls muskel-tech noen liker åttitalls eurorally-tech og noen liker rice-tech. Noen liker power mens andre digger plast. Både smaken og Ræva er delt og takk for det.....

 

Det amerikanske folk er velsignet med lave bensinpriser og super-konservative holdninger, det er nok grunnen til at det meste av motorteknologien er som den er der.

 

Rart du ikke har dratt inn viper her...den har jo egentlig en gammel smallblock dodge/plymouth åtter med røtter i sekstitallet men med to ekstra påstøpte sylindre.... motoren var jo egentlig ment som en pick-up/lettlastebil motor....helt til ett geni fant ut at den kunne være en bra sportsbilmotor hvis den ble støpt i alu.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CamaroCab

 

Og de motorene holder mål enda, heng en passe stor henger etter en japse eller en vanlig euro bil, så blir det kø, litt lite dreiemoment og så masse giring etc.

Hva er en vanlig euro bil? Det du mener er at vi skal sammenligne dreiemomentet i en 350 Chevy mot en standard 2 liter! Altså: Motorvolumet er nesten 2 1/2 gang så stort! Tenker vi heller sammenligner mot en Audi 4,2 V8, eller en BMW 745! Sammenlign litt dreiemoment her du, eller sammenlign en rekkesekser f.eks 262 Chevy mot en BMW M5 motor! Skal du sloss så finn noen på di egen størrelse. Har ikke noe i mot en amerikansk V8 jeg men det får da være måte på.

 

Det er som en jeg kjenner sa en gang, da Så til dere, bare sitt der med pinnen deres og RØR og se om det hjelper noe, behageligt er det ikke. ;) :op :D [/b] Det finnes etterhvert en del automatkasser i europeiske biler, og også her er amerikanerne milevis etter hva teknologi angår! Som en her sa så går utviklinga framover i USA også. Jada, men den beveger seg i Pommes Frites fett..

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe mye artig lesing her hehe.

 

Det jeg synes er artig er at VTEC skal gi to motorer i en joa gøy det knall teknisk løsning og sånt enig der hadde vært knall og ha i en diger vri åtter.

 

Men det rare er at en 1.6 VTEC har ikke masse mere moment std en en annen normal 1.6 tvert i mot.

Men hk på masse rpm det har de ja og potensiale til og trimme mer en andre ja.

 

Ang automatkasser mulig US er litt gammaldagse men GM lagde de eneste kassene som gira mykt nok for RR ogsamtidig holdt.

Og etter hva jeg vet så bruker ikke Ådi, Merc, BMW mindre suppe med vri åtter, innsprut og automat en en gammal US jern i god stand...

 

Skjønner at du synes amerikanske mennesker er super konservative for det er de til gangs au.

Men det finnes nisjer som lager hi tech i US også man kan like deler av US forde om man ikke elsker alt de står for osv.

 

Viper ja hehe det er jo en ombygget lastebil motor hehehe.

 

Hadde du giddi og lest historien bak LS1 om hva de har gjordt og hvorfor kanksje du hadde skjønt mere.

 

Men vi er nå forskjellige så lik det du vil og kos deg med ditt men tråkk ikke på andre forde.

 

Mvh

Era

 

PS! Det er lov og like mer en en ting...

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg få ytre min lille mening også :)

 

VTEC er kjedelig :)

Jeg synes det blir litt for symaskin. Har kjørt B16A2 og det skjedde jo faen ingenting før på slutten, og jeg syntes ikke det skjedde noe særlig da heller hehe.

Men en kompis har en Civic rallybil med S2000 motor og faen i helvete så rått det er når han drar 10 000 rpm når han ligger brei ut fra en sving...når de fleste girer drar han gjerne et par tusen rpm til hehe.

 

Turbo motor...turbo lag er kjedelig :) Lav komp og nada ladetrykk suger :)

Men lite er mer morro enn når en stor turbo med masse trykk endelig kommer (Ikke bilen min nei :D )....

Også kan man jo få sånn kul plystrelyd som gir respekt. Det er viktig.

 

En stor 8'er er helt enormt kult! Masse dreiemoment på lavt turtall er helt sinnsykt herlig...men en 8'er har jo også sine ulemper :)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

 

Jeg kan ikke si at tyskerne innoverer så veldig mye da. Men de kan pinadø lage driftsikre, raske, komfortable, store og tunge biler! :)

 

Hvorfor skulle Japanerne lage V8 (ja, de har laget det før, vet jeg)? Greit nok hvis man har et flak som klarer å huse et slikt beist, men V8? Kan ikke akkurat hevde at jeg kan alt om hvordan de ulike sylinderplasseringene påvirker motorkarakterén, men jeg kan da ikke tro at en V8 gir flere fordeler enn en rekkemotor? Av wankel-, boxer-, rekke- og V8-motorer er V8 det siste jeg ville hatt i bilen min. Det er ikke pen lyd i de heller, mener jeg.

 

Nei, gi meg heller en 2,6-liters rekkesekser med 2 turboladere, DA begynner vi å snakke motor! (Ingen poeng for å gjette hvilken motor jeg tenker på) :D

 

Vi er vel alle enige om at Formel 1 og andre baneløp er noe av det grommeste innen motorteknologi. Der brukes det mest V8 V10 og V12. Rekkesekser er ikke en veldig HI-tech løsning. Mange bilprodusenter har gått over til V6. Du slipper så lang veiv og kam. Motoren blir kortere. (letter å plassere den bak forhjulene) Sikkert mange flere grunner. BMW har V6 nå. Supra gikk over til V6??

 

Av wankel, boxer, rekke og V8 motorer er V8 det jeg ville hatt i bilen min!! V motor er best, V6 og. Tror faktisk de fleste på forumet er enige om det. Hvertfall bedre enn wankel og boxer. Luftavkjølte motorer er utdatert. Hvorfor ha bokser da? Wankel er ikke pålitelig! Varer en dag.

 

En motor med stort volum det er tatt ut relativt lite hester av tåler mye mere juling og hardt bruk også. Det sier seg selv.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjaa

Era: så du mener at feks. en ORGINAL Corvette ikke har kjøre egenskaper? Den klarer over 1G sideveis motstand, er ikke det kjøre egenskaper?

 

Og til deg som liker Vtec: vtec er kansje rått, men jeg skal love deg, du hadde aldri kunne ligget i siste gir i 80km/t og bare dra utover fra 2000 rpm? NEI, de små Honda motorene må opp i 6000 rpm før det skjer noe!

 

Det er ikke akkuratt noen ketsjup effekt i v8'ere, viss du har en riktig cam ;)

 

Min bil drar godt nok fra 2000 rpm, slagvolumet er latterlig lave 1896 ccm, og til alt overmål er dette en europeisk bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår