Gå til innhold

SRT-10 vs Integra Type-R

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 499
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Moro å se at det finnes folk som engasjerer seg så de sitter å gråter ved tastaturet fordi deres meninger er alltid rett..

 

Var såå deilig å se Azzido, som beviselig er en meget rask ITR sjåfør,heier på og forteller folk litt hva som bor i en ITR. Er snakk om at dette er en banebil med norske skilt. Og INGEN SRT-10 kommer noengang til å kjøre 1.01 på Rudskogen. Uansett.

 

Forresten så er Focus RS en meget habil børse med 215hk. Veldig god bil. Men er da rart at den Celica'n klarte å henge av RAM'en på ACR som er en så rask bane.. Det er det ingen som har kommentert.

 

Dessuten er dette Ernst Dalen vi snakker om som utfordra meg,og han har cash. Masse.

 

Og til dere suppehuer som ba meg ta utfordringa,ja jeg gjorde det. Les litt før dere poster. Dessuten driver Ernst og trekker seg. Har ingen problemer med å kjøre 100% originalt jeg,så det skal kunne ordnes =)

 

Var forresten å henta Tein colioverkit,fete bremser og klosser,racing bremsevæske + div på EBCbrakes norge nå....

 

*klø i fingrene*

 

Men kjører originalt nå på fredag. Håper det er flere som kommer Ü

Vinterbil:Audi S3 med TS-Racing godsaker =D

 

Avdød:Integra Type-R Championship White

Nr 1124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper virkelig du blir parkert av en king size pickup... alle pickuper er ikke som en hiace fra 82 teknologien går vidre.. trur du går på en smell der og merker atte srt 10'n faktisk har fått oppgradert understell i forhold til pickup'ne fra slutten av 70 og begynnelsen av 80

den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D

 

japan lager ikke biler, de lager problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

azza.. uansett hva biler det er snakk om, så er ingen bil bedre enn hva sjåføren presterer med den!

så her kan alt skje!

spørs hvem som kan kjøre av de, hvem som tar litt større sjangser (og seff "overlever" denne da! hehe) så som sagt, alt kan skje!

 

personlig så håper seff jeg og at SRT-10`n knuser hondan! siden jeg er amcar fanatiker selv..hehe :):

 

men ønsker lykke til til begge, og måtte beste SJÅFØR vinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo aldri sagt noe om 70 og 80 talls pick-up'er da,så hvorfor i huleste nevner du det??

 

SRT'n er rååå så det holder,men den er såpass vanskelig å kjøre også. ITR'en derimot er veldig enkel å kjøre raskt med. Jeg har kjørt mye gromt,men ITR'en er den letteste bilen å kjøre raskt med. Etter min mening er den veldig tilgivende. Tipper ikke SRT'n tilgir =)

 

Dessuten er det altfor mye svinger og oppbremsningspunkter på Rudskogen,så ITR'en vil nok være bedre å kjøre der. Tanta mi er bookingansvarlig på Vålerbanen,så må få til noe der og en gang..

 

Men er dette så vanskelig i teorien da?

ITR=lav vekt,lavt tyngdepunkt,syke bremser,utrolig veiholdning,stiv som en racerbil.

SRT=Stor og tung,svaiende veiholdning,lange bremsestrekker,høy,høyt tyngdepunkt...

 

Men ja jeg veit,sjåføren.... Jeg kan ikke snakke for Ernst,men jeg er ihvertfall en grei sjåfør. Ikke noen racedriver,men heller ingen sinke. Sporvalg og bremsepunkter er viiiktig!!

 

Utgjør mye hvor god du er,ikke hvor mye du tør å satse. Enhver idiot kan satse liv og lem,men det blir ikke raske rundetider av det Ü

Vinterbil:Audi S3 med TS-Racing godsaker =D

 

Avdød:Integra Type-R Championship White

Nr 1124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så digg Paal!!

 

Jeg er klar for septemberkjøringa på Rudskogen.. Må jobbe inn endel feriedager nå fremover,så kommer ikke til å dra opp til ACR. ER jo griselangt å kjøre og.

 

Men kan vi ikke bare holde litt kontakt a? Så kan vi kappkjøre litt på Rudskogen.. Blir moro.

 

Har du noen tider der fra før? og har du gjort noe med bilen din?

Vinterbil:Audi S3 med TS-Racing godsaker =D

 

Avdød:Integra Type-R Championship White

Nr 1124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en liiiiten ting....når det gjelder bremser... jeg er rundt ca 55-60 meter fra svingen på langsletta på skogen før jeg begynner å bremser, da har jeg ca 200 km/h.

På ACR under vårtreffet der oppe, så var det ikke en kjeft som kjørte fra meg... ble kanskje frakjørt på langstrekka der oppe,men tok så og si igjen alle igjen når svingen kom... og passerte da folk på innersving.

Har fått mange kommentarer på at jeg begynner å bremse veeeeldig sent før svingen. Det er faktisk veldig gode bremser på bilen orginalt, tatt i betraktning at det er 2490 kg som skal stoppes opp.

Sesongen 2007 skal bremsene oppgraderes til 380x 34 mm og 12 stempla caliper fra Endless Brakes.

Tror jeg skal kunne kjøre ennå litt hardere før jeg må begynne å bremse.

Lastebilen min har nå bikket 17 000 km og jeg har brukt opp de første bremseklossene framme....

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se dette oppgjøret. Om det skjer da..

 

Hvem jeg heier på? Integraen selvfølgelig. Jeg er Honda-freak til tusen selv, og ITR er en av drømmebilene mine. MÅ få sneket meg til en tur i en slik en en dag...

 

All sunn fornuft tilsier at Integraen burde vinne her. Rudskogen har jo strengt tatt bare rettstrekka hvor man kan bruke de 500 hestene i dodgen, og selv om den da tar litt mer toppfart bortover der enn Integraen, så kan fortsatt Integraen bremse mye seinere pga lavere vekt.

 

Hadde det derimot vært snakk om en raskere bane, som f. eks ACR så kan det vel hende dodgen hadde vært litt mer på leken

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så digg Paal!!

 

Jeg er klar for septemberkjøringa på Rudskogen.. Må jobbe inn endel feriedager nå fremover,så kommer ikke til å dra opp til ACR. ER jo griselangt å kjøre og.

 

Men kan vi ikke bare holde litt kontakt a? Så kan vi kappkjøre litt på Rudskogen.. Blir moro.

 

Har du noen tider der fra før? og har du gjort noe med bilen din?

He he! Detta er vist noe som engasjerer folk... Har ikke gjort så mye med bilen ennå. Den er senket 0,75' framme og 2' bak. (Kunne ikke merke så stor forskjell etter at senkesettet var montert.) Så må få spesial laget noen ny fjerer.

Jeg har ikke noen runder tider fra verken ACR, Vålerbanen eller Rudeskogen. Har bare kjørt rund for å lære meg bilen å kjenne ordentlig.

Har også fått montert et par carbon seter fra Sparco, og seks punkts seler. Kn- filter, shift light og en ekstra oljekjøler. That's it. Men det er bare begynnelsen...

 

Og folk sier.. at all sunn fornuft tilsier at jeg bør bli ifra kjørt... tja kanskje det. Men hvor fornuftig er det å putte 500 gamps i en pick up...?

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og stopp lengden på SRT 10: 60 mph til full stopp, 132,34 ft.

 

Du må regne om fot til meter....

De lever jo i en metrisk verden disse guttene....:thumb

 

Men er litt nyskjerrig på de tekniske tingene med en srt 10, hvor mye veier den egentlig?, voldsomme tall med 3000kg å så???

Har vel 10-12 " skiver på den forran ??

 

tykkelsen på fremre stabbstag? 1 1/8"?

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår