Gå til innhold

SRT-10 vs Integra Type-R

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Poenget med motorene Alf Aslak Eng og flere med han bygger er att de er overlegne i store nasjonal/supernasjonal kl3rallycross. Der er overlading forbudt.

Mange har prøvd mye rart her, men Volvomotorene på 2,8-3 liter er sammen med BMW overlegne.

Og det har vært forsøkt mange ganger med V8, men uten større hell. Bilene blir for tunge

 

Ah, derfor altså.. Ja, hvis det er et sånn bygge så forklarer det kanskje prislappen..

 

BMW sin 2,8liter ja.. Kjørte BMW 528i ca 8 år, så den motoren vet jeg iallfall har potensiale.. Har forresten en helt nyoverhalt en liggende på luringa i tilfelle jeg skulle finne på noe sprell en gang.. :op: Men jeg trenger ikke bry meg om regler om overladdningsforbud jeg da.. ;) Det var iallfall overladdning på en slik motor som var den store drømmen..

 

Men det er litt vel høy kompression på disse originalt?! Målte min etter den hadde gått ca 320000, og den var da ifølge han som målte 13,8 ettellerannet.. Vet ikke om det var kg eller pund eller newton jeg, men det var en sånn gammel kompressionstester med papirskriver inni.. Og samtlige 6 sylindre viste 13,8, og jeg forsto på han som målte at det var himla mye..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 499
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men det er litt vel høy kompression på disse originalt?! Målte min etter den hadde gått ca 320000, og den var da ifølge han som målte 13,8 ettellerannet.. Vet ikke om det var kg eller pund eller newton jeg, men det var en sånn gammel kompressionstester med papirskriver inni.. Og samtlige 6 sylindre viste 13,8, og jeg forsto på han som målte at det var himla mye..?
Høyt komptrykk, dog ikke nødvendigvis høy komp ratio.. De har vel rett over 10:1 og korte kammer innbiller jeg meg.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt komptrykk, dog ikke nødvendigvis høy komp ratio.. De har vel rett over 10:1 og korte kammer innbiller jeg meg.. :)

 

Ja det er meget mulig. Dette er jeg slett ikke særlig god på, så det kan godt være at det ikke er noe som helst spesiellt med de talla.. Jeg lurte egentlig på om det kunne vært gjort noe med motoren jeg hadde, siden den gikk endel bedre enn mange andre 528i jeg testa mot.. Men det kan være effektanlegget, luftfilteret og for den del.. Slick50 tilsetningen jeg brukte. Merket at motoren startet lettere iallfall etter at jeg tilsatte slick50.

 

Monterte en digital oljetrykksmåler fra Biltema, men den viste mellom 7 og 8, og det må iallfall være feil?! Er ikke 4-5 mer normalt oljetrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er meget mulig. Dette er jeg slett ikke særlig god på, så det kan godt være at det ikke er noe som helst spesiellt med de talla.. Jeg lurte egentlig på om det kunne vært gjort noe med motoren jeg hadde, siden den gikk endel bedre enn mange andre 528i jeg testa mot.. Men det kan være effektanlegget, luftfilteret og for den del.. Slick50 tilsetningen jeg brukte. Merket at motoren startet lettere iallfall etter at jeg tilsatte slick50.

 

Monterte en digital oljetrykksmåler fra Biltema, men den viste mellom 7 og 8, og det må iallfall være feil?! Er ikke 4-5 mer normalt oljetrykk?

Ikke på fullt turtall.. På tomgang holder det med et par kilo. Har du 7 kg på tomgang enten henger regulatoren din eller du har alt for tykk olje... eller Slick50'en har krangla det til oppi der.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på fullt turtall.. På tomgang holder det med et par kilo. Har du 7 kg på tomgang enten henger regulatoren din eller du har alt for tykk olje... eller Slick50'en har krangla det til oppi der.

 

Kjørte kun Castrol TXT på den, så tror ikke olja var for tykk. Men monterte måleren først etter at jeg hadde tilsatt slick50, så det kan jo være at det har blitt noe klabb der.. :web

 

Men hadde aldri under 5-6kg på tomgang, på turtall kunne måleren vise langt over 9.. Så der tror jeg faktisk det måtte være noe krøll med elektronikken på måleren faktisk. For motoren var det aldri noe tull med, gikk som en storm alle de 8åra jeg hadde den. Helt til jeg fikk noe krøll med tomgangen, og bilen sto forlatt mens den bare spyttet på tomgang en halvtime i 30 minusgrader.. Da var det ikke oljetrykk nok til å smøre toppen, så det ble en helsikes banking etterpå.. 14dager med pendling til fra jobb senere var det game over. :( Men da hadde den rusla drygt 450tusen og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår