Gå til innhold

Volvo 142 Rallycross (2,4l)

Ranger emnet


R-sport Lars

Anbefalte innlegg

  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, tror ikke Biltilsynet er like fornøyde hvis du gjør det men....!:nono:

 

Den orginale tanken må ut, og det er mellom bunnen av rammevangen og oppover eksosen bør ligge! Alt mellom rammevangene fra bakplata og fram til four-link festene har jeg kappet bort (anbefalles ikke på en gatebil), det er lagt inn ny plate i bunnen av rammevangene som gjør at dette blir bilens laveste pungt. Når reservehjuls baljer også er i samme høydenivå så kan man senke karossen betraktelig uten at man mister nødvendig bakkeklaring!

 

I Rallycross trenger vi ca 10-13 cm bakkeklaring (litt avhengig av ulike baner osv).

Jeg har i tillegg gått inn i rammevangen med fjertårnene, hvor toppen av de er i høyde med hattehylla, det gir meg en mulighet for innfjering på ca 10-13 cm (avhengig av bilens innstilling før løp) som da tilsvarer bilens høyde over bakken. Dette er da lavest mulig tyngdepunkt i bilen med mest mulig innfjøring i forhold til dette! Bla-bla bla....er du med?:wonder:

 

Vil bare forklare litt om hvorfor jeg har gjort slik....det er altså en tanke bak!

Du bør tenke deg om før du gjør noe tilsvarende på en gatebil!

 

Men skal du gjøre det, så er det ihvertfall herr noen bilder på hvordan det kan se ut!

Er det noe du lurer på er det bare å spørre!:volvsmile

 

HPIM1004.jpg

 

 

Hvordan du tenker at det skal bli i bagasjen vet ikke jeg, men jeg har jo radiator osv baki. Det er en ting du skal tanke på ved plasering ihvertfall og det er " VARMEUTVIKLING og KJØLING"!!!onfiredevi

 

HPIM0770.jpg

 

 

HPIM0767.jpg

 

Ellers så er det bare å stå på!:volvsmile

 

Mvh

LSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall tøff bil... :)

 

Jeg har egentlig lurt på en ting lenge, hvor mange liter vann rommer røra/radiator ? Hvor mye veske må du fylle på visst du feks skal bytte kjøleveske ?

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall tøff bil... :)

 

Jeg har egentlig lurt på en ting lenge, hvor mange liter vann rommer røra/radiator ? Hvor mye veske må du fylle på visst du feks skal bytte kjøleveske ?

 

Det vet jeg faktisk ikke, det blir jo noen liter ekstra i rørene, men det er det.

Men de ligger lavt og på rigktig side av fører osv!

Men hvor mange liter vet jeg ikke før jeg fyller systemet når den ruller ut til våren!

 

Men nå er forberedelser i gang!

 

Gleder meg til neste sesong:race som et barn til Jul!

 

Ja, det er det jo snart! GOD JUL!:crazysant:

 

Mvh

LSR :volvopower:

 

HPIM1345.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor stor er sportviden på den??

og er den spoilern bake på bagasje lokke hjemme mekket ??

 

Når det gjelder sporvidden så tester hele oppsettet på bilen og vet ennå ikke hva som funker best, ting er jo avhengig av hverandre så det får vi se når vi vet mere!

Slik som den er på bilde over er det den smale akselen (lille 240) med Volvo orginal spacer og 8" felg med 0 innpress! Ja den er bred, men bilen er ganske diskre bredet! Hjulhuset er bygget rett ut og skjermen bak er trukket ca 60mm ut på det meste. Hjulbuen er hevet 65mm, men ser ganske orginal ut ved første øyekast (ihverfall for en som ikke kjenner 140)!

 

Vingen er hjemmelaget ja!:D

 

Mvh

LSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår