Gå til innhold

Intercooler i Golf tdk

Ranger emnet


VW G3 TDK

Anbefalte innlegg

en kjøler er en kjøler, uansett drivstoff motoren benytter, eller type motor. det er et så stort spekter på intercooler at man kan spørre seg selv om man kan bruke radiator eller oljekjøler til intercooler.

 

det første man kan bommer på, er at kjøleren sprekker. derfor bør man ha noe som man vet tåler det trykket turboen lader ved maks effekt.

 

det andre man kan bomme på er om nok luft slipper igjennom.: "Er kanalene store nok?" har man en stor intercooler, kan kanalene være mindre (og kjøle luften bedre), mens like mye luft slipper igjennom en liten intercooler, som kjøler luften dårligere.

 

Det tredje man kan bomme på er "kjøles luften nok ned med denne kjøleren?". da er vi inne på luftkanaler igjen, og målene på kjøleren.

90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å prøve dette:D lurer på om det er merkbar forskjell:D

 

Det lurer jeg også på... for å ungå å prøve og feile for mye tror jeg at jeg skal finne en IC fra en TDI bil.. det er vel sikkert bare å skru over. Motoren er vel stort sett lik.. eller? jeg har AAZ motor....

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på... for å ungå å prøve og feile for mye tror jeg at jeg skal finne en IC fra en TDI bil.. det er vel sikkert bare å skru over. Motoren er vel stort sett lik.. eller? jeg har AAZ motor....

 

blir å prøve dette jeg også:D

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår