Gå til innhold

Trollet_: Honda accord EX -87 : førstebil!

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

jeg har instalert CHIP i min så jeg får 30% mer ut av motoren...

Er du sprø? Ikke engang med en fullverdig og motortilpasset remapping er det tallet der engang i nærheten av å være sannsynlig.

 

 

 

 

B20A3 2.0 12V SOHC Dual Sidedraft 1955 100hp@5500rpm 107tq@4000rpm 88-89 Prelude90 Prelude S

Her er full info om motoren min... det er en original PGM-FI motor i an.

Finnes ikke den B20A i verden med bare 12 ventiler i toppen, og vidére, "PGM-FI" og "Dual Sidedraft" nevnt i samme setning DOES NOT COMPUTE.

 

 

 

 

Det som er litt morsomt er at Europeiske A20A-Accorder med innsprøytningshjerne merket "PJ0" ikke kan omprogrammeres i det hele tatt (innenfor rimelighetens grenser med enkle midler). Det er faktisk bare et fåtall Honda ECU'er (P28, P13, PM6 m. fl., hovedsaklig OBD1-systemer) som er istand til å remappes. Videre, chipping av N/A-biler har aldri, vil aldri, og vil sannsynligvis innenfor all overskuelig fremtid fortsatt ikke gi noen spesiell effektøkning i det store og det hele. Det er kun, og da mener jeg utelukkende, svært omfattende ombyggede N/A-motorer som har nytte av en remapping, og selv de øker maksimalt, og under de beste forutsetninger ~15% fra baseline avhengig av situasjon. Hva videre, eBay-chipper er notoriske for å blåse folks motorer og/eller bare gi skrekkelig dårlig ytelse. Hvem kunne ha visst at farlig uttynning av bensinblandinga og alt for tidlig tenningstidspunkt ikke er riktig medisin for akkurat dén motoren? På den annen side; hvem vet hva man får når man handler dritt på eBay; finnes ikke noen garantier der, nei. Det er også rart det dér hvordan man får seg selv til å tro at en kar bakom en Commodore 286 i ei campingvogn i Arizona-ørkenen skal ha bedre forutsetninger for programmere innsprøytningssystemet i en personbil enn personene som har designet og bygget dem fra grunnen av.

 

 

 

 

vet ik nøaktig om det 208 hk i min [...]

Nei, det skal være sikkert og visst. Hva med at du forteller om setup'en i mere detalj så man er istand til å komme med et *host* mere riktig anslag.

 

 

 

 

Neste på handle lista står kompressor ;)

og ny grenrør.

Dét blir et aldri så lite problem med en A- eller B20A. Rart hvordan det der Supply & Demand-systemet virker. De få produktene man har tilgjengelig blir bare aldri av god nok kvalitet ifht. prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe:) fant ikke en slik side jeg:) høres heftig ut den motoren din:) men noen som vet om en bra måte og få ut rundt 140-150 hk av min motor? forgasser?

en måte jeg har tengt er og slipe litt av toppen, sette på grenrør og effetanlegg, og et sportsluftfilter...andre forslag? større forgasser?

 

 

Øyvind Ryeng: høres ut som du har litt peppling på honda:) har du noe forslag til sitatet over?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind Ryeng: høres ut som du har litt peppling på honda:) har du noe forslag til sitatet over?:)

 

 

kvassere kam, gassere, grenrør og kanskje litt modifisering av toppen ville vel gi endel mere hester!

 

Men det beste ville sikkert ha vært å bytte motor hvis det finnes noen bedre alternativ!

 

å bytte til innsprøytning krever vel bytte av ledningsnett, men hvorfor ikke prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant du noe styling på siden jeg viste deg?

 

ja fant faktisk Grenrør : http://www.nopionline.com/nopistore/dsp_parts.cfm?vpcid=251&vcatid=0020&vcatyear=1986&vmodelid=010&vmakeid=140&vL1id=0&&vtitle=1986%20HONDA%20Accord

 

ellers ikke noe særlig... Her er en jeg fant på egen hånd :

http://www.audioonwheels.com/merchant/mainpage.htm

Der har de masse styling... men det er dyrt å frakte det over hav :(

600$ har ringt til dem å undersøkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sprø? Ikke engang med en fullverdig og motortilpasset remapping er det tallet der engang i nærheten av å være sannsynlig.

 

nei!!! Her se for deg selv...http://www.estuning.net/uploads/Honda.htm

eBay var bare tull...

Ja. jeg overdrev litt så? Greit knapp 12% da...

 

 

Det blir et aldri så lite problem med en A- eller B20A. Rart hvordan det der Supply & Demand-systemet virker. De få produktene man har tilgjengelig blir bare aldri av god nok kvalitet ifht. prisen.

 

Her : http://www.enem.se/

 

Nå er det min menning!!!

 

Du kommer med alle komentarene MEN gir ikke noe tilbake... Når sist du har anbefalt noe? Alle kan snakke Giberish...

Kom med en forslag HondaMann... Hvis du vet så mye GI SOM RÅD ikke komentar...

Jeg er ny i Honda familien og lærer enda alle modifikasjonner. Det er låv å ta feil med motor info. Tviller ikke at du viste mer enn jeg i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvassere kam, gassere, grenrør og kanskje litt modifisering av toppen ville vel gi endel mere hester!

 

Men det beste ville sikkert ha vært å bytte motor hvis det finnes noen bedre alternativ!

 

å bytte til innsprøytning krever vel bytte av ledningsnett, men hvorfor ikke prøve?

 

da skulle jeg nesten fått tak i en vanlig EXI delebil, så jeg kunne sett hvordan det så ut på exi'en før jeg flyttet det over... må vel ha bensinpumpe og tank i tilleg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei!!! Her se for deg selv...http://www.estuning.net/uploads/Honda.htm

eBay var bare tull...

Ja. jeg overdrev litt så? Greit knapp 12% da...

 

 

 

 

Her : http://www.enem.se/

 

Nå er det min menning!!!

 

Du kommer med alle komentarene MEN gir ikke noe tilbake... Når sist du har anbefalt noe? Alle kan snakke Giberish...

Kom med en forslag HondaMann... Hvis du vet så mye GI SOM RÅD ikke komentar...

Jeg er ny i Honda familien og lærer enda alle modifikasjonner. Det er låv å ta feil med motor info. Tviller ikke at du viste mer enn jeg i samme situasjon.

 

 

*wee* Jeg vil kjøpe chip til bilen min der og få 19hk mer, altså 179hk.. Har liten tro på at dette er et faktum.. Isåfall, så vil jeg gjerne se bremsepapirer på det.. Ryeng er jo på CH-forumet også, og der er det lagt ut bremsepapirer på en bil som er chippet + andre mods.. Kanskje du husker hvor det er, for jeg gjør det ikke? For å få 19hk mer i en NA bil, så må det nok mer til en kun én chip..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår