Gå til innhold

Hvor har dere kjøpt Xenonkit`et deres? -- Erfaringer

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har også montert H4 bixenon 6000K sett fra dybvik trading (jsm) i min 2003 mod Rav4. Med 6000K Er lyset litt blåaktig. ikke så hvit som 4000K.

 

http://www.dybvik-trading.no/product.asp?art_no=135&trace=kat&bid=1

 

Er godt fornøyd hittil. Men som sagt vær obs på at pærene stikker langt ut bak. Så du bør ha en del cm. klaring bak lyktene. Husk at pærene også skal inn i lyktene :-)

 

Kjøpte også med nye xenon lookalike 5w parklys pærer med glass sokkel. Disse var noe dritt. Pærene gikk etter et par uker. Og er nesten umulig å bytte på Rav4. Må ha noen med mikro hender :-)

 

http://www.dybvik-trading.no/product.asp?art_no=130&trace=kat&bid=1

 

Det er vel også greit å ha plass til alle de ekstra rele'ene og den digre ballasten. Tror faan meg det var 8 bokser totalt ved bixenon. 2 ballast, 2 h4 rele'er, 2 spenningsvendere + 2 sikringsbokser. Tok litt plass alt til sammen.

Gikk vel med en 40-50 strips tenker jeg :-)

Man bruker de gamle originale kontaktene til halogen pærene. Men må i tillegg legge opp ett sett strømkabler til fra batteriet, og ett sett til jord.

 

 

Edit: Når det gjelder godkjenning, tror jeg dette er bare å glemme. I tillegg til lyktespyling og automatisk høyderegulering, må vel også lykteinnsatsene være godkjent for å benytte xenon pærer.

 

Med xenon pærer i ordinære halogenlykter for man en ganske spesielt spredning på lyset. Masse strølys til sidene.

Det som er litt negativt med pærene at nærlyset blir ganske lavt fordi om langlyset er i "riktig" høyde. Og må også kanskje være det på grunn av spredningen i halogen lyktene med xenon pærene.

 

Fordelen er at man benytter den gamle kontakten til halogen pærene på xenon settet. Så det tar ikke så lang tid å bytte over til ordinære halogen pærer igjen før en evt. visning eller EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peder Ferjebilettør

Dybvik trading anbefales. Veldig god kundeservice der:thumb Xenon kit passer vel aller best til lykter med linser/prosjektorer som samler lyset meir. På parabol/reflektor lykter så blir det som sagt voldsomt med strølys i hytt og pine. Hadde det på min Audi og det blenda voldsomt så fjerna det ganske kjapt. Har kjøpt linselykter nå så det blir xenon i neste veka:titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mer strølys enn hva reflektorene har med halogenlys. Er strølys i massevis der også. Det er der.

 

Med xenon så vil dette strølyset bli mer synlig dog.

 

Er ikke noe problem med mindre man har tvangstanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig.. :)

jeg bruker å anbefale 4000 i langlys å 6000 i nærlys.. selv om 12000 er rimelig porno da..

 

Jeg har orgnial xenon på nærlys (4300k) og 8000k på fjernlys. Det blir ganske så mørkt/gulaktig når man dimmer. Jeg hadde heller satset på 6000k på begge, ser litt mer gjennomført ut.

VW golf V 1.9TDi Sportline-05

x BMW 320d-01

x Nissan Primera SRi-97 (R.I.P.)

x Nissan Primera "gt"-98

x Nissan Sunny 1.4lx-92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår