Gå til innhold

Krangletråd.amcar VS japs...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 519
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Japansk: Driftsikkert og dritkjedelig

Amerikansk: Tøft å se på,går bra rett fram, produsert i fylla

Tysk: Prestisje og kjøreegenskaper, dyrt når garantien har gått ut

Engelsk: Stil og luksus, Lucas el.system (oppfinneren av mørket)

Svensk: Tja. Egentlig noe av det bedre om dagen (?) Merkelig front på 9-5

Koreansk: Som en 10 år gammel japse

 

(regner med noen svar på denne)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japansk: Driftsikkert og dritkjedelig

Amerikansk: Tøft å se på,går bra rett fram, produsert i fylla

Tysk: Prestisje og kjøreegenskaper, dyrt når garantien har gått ut

Engelsk: Stil og luksus, Lucas el.system (oppfinneren av mørket)

Svensk: Tja. Egentlig noe av det bedre om dagen (?) Merkelig front på 9-5

Koreansk: Som en 10 år gammel japse

 

(regner med noen svar på denne)

 

Enkelt og greit=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før noen sier japansk er dritkjedelig så er faktisk 200hp+ på bakhjula temmelig digg. Er ikke noe som er kjedelig med å ha en driftsikker pen kraftpakke som man kan skli med alle veier.

 

Jeg har aldri vært no japsefan bortsett fra at jeg alltid har sitti på inntrykket av at de holder en stund.

 

En gammel trans am f.eks er ikke noe man tar ut hele året til og fra butikken. Dette er mer enn cruisebil på varme sommerdager, mens en nyere japsebil er ja jo en helt vanlig hverdagsbil. Kjøper man turbobil er det en dyr hverdagsbil med store trimmuligheter.

 

Hadde jeg hatt råd til å velge; 77 firebird på varme sommerdager og min 200sx ellers :)

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japansk: Driftsikkert og dritkjedelig

Amerikansk: Tøft å se på,går bra rett fram, produsert i fylla

Tysk: Prestisje og kjøreegenskaper, dyrt når garantien har gått ut

Engelsk: Stil og luksus, Lucas el.system (oppfinneren av mørket)

Svensk: Tja. Egentlig noe av det bedre om dagen (?) Merkelig front på 9-5

Koreansk: Som en 10 år gammel japse

 

(regner med noen svar på denne)

 

Japansk : Driftsikkert, kan være kjedelig, men finnes utallige artige biler som kan hamle opp med superbiler i millionklassen. bla STI,Evo etc

Amerikansk : kan være tøft. har litt stil ,em går bare rett fram.

Engelsk : stil og luksus, men har også noen råtasser av sportsbiler, men ikke nærheten av kvalitet som i japan.

Svensk : Aldri vært dårligere, mye tull på Volvo(Ford ) i dag, og Saab er jo GM.

Koreansk : Begynner og bli bra.. blir bedre og bedre, kommer til og se mye bra framover om noen år.

Kina : vill også bli bra om 5-8 år

Tysk.. : ett kapittell for seg selv.. SUGER..... Bare Porsche som lager bra biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal tyskerne få all ære for kjøreegenskaper? greit de har et veldig høyt snitt... men japser er faen ikke no spesilelt dårligere for tiden... ikke minst tight heten... girkassene på tyskerene er jo som å rote rundt med en pinne i en potetsekk...de tyskerne jeg har kjørt har ikke imponert meg som snakket om dem skulle tilsi... den bilen jeg har nå kan ikke en tysker av samme dimensjon måle seg med i det hele tatt...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri påstått det heller. Var ment som et morsomt sleivspark til en amcarfan som sier at det er "Mye mer moro med 8er."

 

Er selv amcar fan, men tilhører ikke horden som absolutt må ha V8. Holder på å sette i stand en Grand National og vet hvor morro den er, men har aldri prøvd Lexus LS400 så kan ikke sammenligne de to. To helt forskjellige biler så burde kanskje ikke sammenlignes heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexus skal samenliknes med BMW,Mercedes etc..

 

Men sett deg inn i den dyreste Mercedesen, og i den mellomste Lexusen.

Så finner du ut att Lexus er Best..

 

Ha dem i 6 år. kjør på dem 100000 km

 

Så har Lexusen kostet deg vanlige utgifter.

men mercedesen har gjort deg blakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japansk : Driftsikkert, kan være kjedelig, men finnes utallige artige biler som kan hamle opp med superbiler i millionklassen. bla STI,Evo etc

Amerikansk : kan være tøft. har litt stil ,em går bare rett fram.

Engelsk : stil og luksus, men har også noen råtasser av sportsbiler, men ikke nærheten av kvalitet som i japan.

Svensk : Aldri vært dårligere, mye tull på Volvo(Ford ) i dag, og Saab er jo GM.

Koreansk : Begynner og bli bra.. blir bedre og bedre, kommer til og se mye bra framover om noen år.

Kina : vill også bli bra om 5-8 år

Tysk.. : ett kapittell for seg selv.. SUGER..... Bare Porsche som lager bra biler

Selvfølgelig finnes det unntak, men se på interiøret på STI eller EVO. Kjeeedelig, men selfølgelig: Who cares

Vet Volvo har slitt litt med noen opphengskuler, men trodde den var bra ellers

Nå er det vel ikke så mye Ford da, S 40/v50/c70 er Focus, Focus er veldig bra så da vet ikke jeg. I S 60/ V 70/S 80 og XC 90er det langt mellom Ford delene. Er GM dårlig? så Opel var best i en kvalitetsundersøkelse nå

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skal tyskerne få all ære for kjøreegenskaper? greit de har et veldig høyt snitt... men japser er faen ikke no spesilelt dårligere for tiden... ikke minst tight heten... girkassene på tyskerene er jo som å rote rundt med en pinne i en potetsekk...de tyskerne jeg har kjørt har ikke imponert meg som snakket om dem skulle tilsi... den bilen jeg har nå kan ikke en tysker av samme dimensjon måle seg med i det hele tatt...

Tighthet på gearkasse har vel lite med kjøreegenskaper å gjøre. Men, det er vel et VAG produkt du har prøvd da? Og grunnen til at kjøreegenskapene fremheves? Les litt biltester i div bilblad. Jeg har aldri sett en japansk bil vinne den runden i noen test

Hva slags bil har du a?

 

Kikka i profilen din jeg, Lexus IS 200 ja, veldig fin bil, men den ble slått av BMW 3 serie i de fleste testene. Har faktisk kjørt Lexus, ikke noe galt med den, men å si at ingen er i nærheten er vel å dra skylappene litt vel langt

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har med kjørefølelsen... har en lexus is200... knuser alt av tyskere i samme prisklasse ihvertfall... og det er ikke for å skryte... :)

 

og det med gearkassa gjelder spesielt BMW

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har med kjørefølelsen... har en lexus is200... knuser alt av tyskere i samme prisklasse ihvertfall... og det er ikke for å skryte... :)
Kom visst samtidig. Må bare spørre, har du kjørt alle de andre for å være så sikker

 

Kjører BMW selv for tiden, har hatt 6 Forder på 7 år tidligere, og må si det er lite som minner om grøt i kassa på noen av de bilene. Men vet at japsene bestandig har vært flinke der. Har du kjørt Simca 1100 noen gang, da vet du hva grøt er

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår