Gå til innhold

Min "nye" Toyota Corolla AE92 1.6 XL 1989

Ranger emnet


Kenito

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg da min førstebil etter å ha hatt lappen i et år og kjørt 30.000 kmt...

 

1_-1843994135.jpg

 

En Toyota Corolla med 4A-F motor, Forgasser motor med 16v på 90 hester.

Kan også "skryte" av at bilen ble levert orginalt med kanalskjørt, spoiler og el-takluke.

Første jeg gjorde var å bytte olje, oljefilter og luftfilter... :thumb

Så fem dager etter ble jeg lei radio og kasettspilleren... Da gikk man til innkjøp av en pioneer spiller og et greit frontsett og 2x12" bak med dugbar kicker forsterker :)

Så siden dette er litt dyre ting, måtte jeg jo også kjøpe alarm, også fikk jeg et tilbud om å kjøpe sentrallås i samme slengen, så slang på det på i samme slengen hehe :hello:

 

"såkalte" planer som kommer, ikke akkurat "state of art" men planer er planer :)

 

Noen simons rør og potte - avlagt prosjekt grunnet "NASA" eksos

K&N Filter - done

Sote bakruter, ikke bakruta - done

Felger done

senk - avlagt prosjekt grunnet selge bilen til høsten og kjøpe 740

 

 

Har du noen forslag eller erfaringer kan du jo bare legge inn en post :)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sett på noen fete 15" Borbet a felger på den. Det er så kult på corolla. vet om en som har det.. eneste felgene som er kule å se på på corolla. har en slik corolla selv bare uten gti vingen.. Har en tercel vinge bakerst oppå taket. Anbefales! i samma farge som bilen.. ellers, sett på senking,tone ned alle rutene og få inn et kult klistremerke i bakruta... gå inn på http://www.totalracingcomponents.com;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

understellsbehandling ;)

 

Ikke noe problem, masse tectyl igjen ;)

 

Sett på noen fete 15" Borbet a felger på den. Det er så kult på corolla. vet om en som har det.. eneste felgene som er kule å se på på corolla. har en slik corolla selv bare uten gti vingen.. Har en tercel vinge bakerst oppå taket. Anbefales! i samma farge som bilen.. ellers, sett på senking,tone ned alle rutene og få inn et kult klistremerke i bakruta... gå inn på http://www.totalracingcomponents.com;)

 

Hehe, tenkte å gå for den billige felgpakka på sharifs jeg for 2995,- :???:

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg da min førstebil etter å ha hatt lappen i et år og kjørt 30.000 kmt...

 

1_-1843994135.jpg

 

En Toyota Corolla med A4-F motor, Forgasser motor med 16v på 90 hester.

Kan også "skryte" av at bilen ble levert orginalt med kanalskjørt, spoiler og el-takluke.

Første jeg gjorde var å bytte olje, oljefilter og luftfilter... :thumb

Så fem dager etter ble jeg lei radio og kasettspilleren... Da gikk man til innkjøp av en pioneer spiller og et greit frontsett og 2x12" bak med dugbar kicker forsterker :)

Så siden dette er litt dyre ting, måtte jeg jo også kjøpe alarm, også fikk jeg et tilbud om å kjøpe sentrallås i samme slengen, så slang på det på i samme slengen hehe :hello:

 

"såkalte" planer som kommer, ikke akkurat "state of art" men planer er planer :)

 

Noen simons rør og potte

K&N Filter

Sote bakruter, ikke bakrutene

Felger

senk

 

 

Har du noen forslag eller erfaringer kan du jo bare legge inn en post :)

 

når det gjelder den eskosen din så må du huske på at størst ikke er best.. har tidligere vært borti det at folk skal ha "effektanlegg" og monterer så stort som mulig... disse bilene må ha motstand i eksosen...

 

#1 tips på trimming. 4a-ge motor.

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
når det gjelder den eskosen din så må du huske på at størst ikke er best.. har tidligere vært borti det at folk skal ha "effektanlegg" og monterer så stort som mulig... disse bilene må ha motstand i eksosen...

 

#1 tips på trimming. 4a-ge motor.

 

4A-GE motoren er fin den, men skal jeg ha ny motor tenkte jeg mer i rettning 4A-FE motoren, hehe. men når det gjelder eksos så trives disse motorene best med 2" - 2.5". Effektmessig er det ikke så mye å vinne uansett på "daglidagse" motorer. Så er jo mest for lyden og kjøregleden sin skyld dette da :)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 4A-FE i min corolla.. trofast sliter. Når du først setter i gang med ombygging av ledningsnettet for å få insprøyting, så ville jeg gått for 7A-FE om du klarer å skaffe en. 1.8 liter og rundt 115 hester (litt avhengig av årsmodellen). Hovedårsaken til dette forslaget er at du får mer bunndrag i denne motoren. Dessuten er motoren like stor utenpå som den du har allerede :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har det seg sånn at han som solgte bilen trodde det bare var helt greit å slenge grunning på rust og lakke over det... :respect

 

Så nå skal jeg gå til innkjøp "nye" forskjermer av enten noen her på forumet, eller på høggern...

 

Så skrik ut om det er noen som har røde forskjermer :)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
interressert i å bygge om til skikkelig godbil? Plukk bremser, motor, drivverk og interiør og gå å godkjenn! Disse går seriøst mye bedre enn xli 1600...

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=141531

 

Fult klar over det ;)

 

Skal tenke på det ;)

 

Btw, jeg har xl, ikke xli. hehe

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk K&N filteret i dag, ble en litt søtere lyd og noe bedre gass respons faktisk.. om det er noe effekt å hente tviler jeg på, har ikke prøvd, men er nok ikke merkbart akkurat:)

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår