Gå til innhold

Hvilke biler egner seg til drifting?

Ranger emnet


Frakk2000

Anbefalte innlegg

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir vel faktisk lettere jo kortere bilen er.. Har sladda med både lastebil og personbil.. Jo lengre akselavstand, jo større utslag vil du få på sladden.

Større utslag = større fart på ræva. Større fart på ræva = meir rattutslag for å få

ræva under kontroll igjen..

 

Logisk tenking, men kan godt hende eg er på jordet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel faktisk lettere jo kortere bilen er.. Har sladda med både lastebil og personbil.. Jo lengre akselavstand, jo større utslag vil du få på sladden.

Større utslag = større fart på ræva. Større fart på ræva = meir rattutslag for å få

ræva under kontroll igjen..

 

Logisk tenking, men kan godt hende eg er på jordet :p

 

Kortere akselavstand, snurrer bilen fortere også da..

 

Og å sammenligne lastebil og personbil var "litt" voldsomt kanskje..?

 

Sammenlign en 740 med en AE86 heller.. eller en annen lang bil..

 

Jeg hadde ingen problemer med 360'n i vinter, selvom den er kort.. Men nå har jo jeg nesten 50/50 vektfordeling da.. ( 650kg fram, 600 bak, orginalt)

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det som er ultimat er 50/50 og en sånn tålig kort aksellengde?

 

Men det som slår meg, eller.. 200sx som er en veldig popluær driftebil er jo ganske lang right?

 

200SX er ikke spesielt lang...

 

Den bilen som er billigst og med ca 50-50 vektfordeling orginalt (som jeg vet om, helt sikkert flere bakhjulstrekkere og) er jo Volvo 300 da.

 

360'en min veier ca 650kg forran, og 600 bak, med litt bensin, og fører.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s2000 er vel ikke ideel til drifting?

pga at kreftene er så høyt oppe på turtallet tenkre jeg på..er jeg på jordet?

 

ikke bare det...

 

S2000 er en grei bil men den er laget i kabrio ugave only... dvs. Den biln har mindre stivhet i korroseriet... Vunglet som fa..n. For Drifting må man ha en skikkelig stiv bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en S13 koster 50 000 med skilter i norge, ca.

ikke mye penger, og lett på tuning og "drift" deler.

 

 

Volvo: et hav av deler, dog stiv aksling på 740, men 760 har ikke stiv bakaksling.

MOtor; få tak i en bmw girkasse (7000 så står den ferdi modda i bilen )

kjøp en FT, alu cooler, viking chipp, btr, dyser og en T304 turbo. sveis bak akslingen, så er du i gang!

 

 

men ikke forvent at ting kommer gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S13 er fine.

De ligger vel gjerne rundt 70-100.00 hvis du kjøper de i Norge. Hvis man importerer de og kun momser(og bruker budsjett-drifteskilter...) er de ikke veldig dyre. kan få de for alt fra 5-3000£ alt etter standen de er i og hvor mye som er gjort.

La oss si at en 180sx kostet 2200£ i England.

Den vil koste ganske nøyaktig 64.448,- å få på hvite skilter hvis du selv kjører den hjem fra Storbritannia.

Men en S13 er jo en genial bil når man ser på hvor ufattelig mange aftermarket deler det fåes til den. har bare hørt at 1.8 liter motoren tåler litt lite til tider. Men jeg aner ikke, har ikke prøvd den selv :sleeping

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke bare det...

 

S2000 er en grei bil men den er laget i kabrio ugave only... dvs. Den biln har mindre stivhet i korroseriet... Vunglet som fa..n. For Drifting må man ha en skikkelig stiv bil.

 

Mener du at en S2000 ikke er stiv?

Hehe.

 

Har du satt deg inn i hvordan den er konstruert?

Elevated X-frame, samme rammekonseptet som endel Lotuser.

 

Den er designet som en takløs bil fra begynnelsen, derfor er den minst like stiv som enhver annen bil med tak.

 

Den er forøvrig ikke ideel til drifting, den har for bra grep i bakstillinga.

Vanskelig å ligge så veldig bredt, den er laget mest for å kjøre fort med.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår