Gå til innhold

spørsmål om a-kam..

Ranger emnet


olapetter

Anbefalte innlegg

hmh.. min er JÆÆVLIG å starte! men kommer seg etterhvert når den er varm.. detter ned på 500rpm og holder på å dø ut, so kommer den seg og vipper opp og ned på va 750rpm..må nok mekke til noe der så får den opp på 1000rpm, sviver som ei klokke der! hele bilen rister og styrer, kan umulig være godt for festene til motor og giir

Min ligger ofte på 500 når jeg starter den, og dauer av og til. Er bare til å ruse den en gang så er den fin.

96 Volvo 945 B230ft

94 Volvo 945 B230ft (vraka)

88-89 Volvo 740 B230f (solgt)

 

Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gikk helt rent når jeg monterte MS og hadde A-kam... dvs når jeg kjørte 15grader fortenning via MS og kjørte bensin fra Motronic. A-kammen er ikke kvass...

 

nei da skjønner ikke jeg hvorfor bilen fusker...hele tenningsanlegget unntatt coil og tenningsmodul er nytt da jeg bytta motoren. Dysene er trykktesta og overhalt, svinghjulet står rett, ingen feilkoder, ny lambdasonde.

 

Jeg merka med en gang jeg satte i a-kammen at så fort motoren ble varm, så gikk den vesentlig hardere og fusker bittelitt på tomgang... med T-kam'en gikk den fint faktisk.. derfor jeg anser det som kam'en sin skyld at den fusker.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min B23ET med A-kam går også veldig ujevnt når den er kald høres ut som den bare går på et par sylindere, men når den blir varm går den fint.

 

Eneste er hvis jeg bremser på giret så smeller det i eksosen en del, også går den den litt ujevnt på tomgang.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda... i forhold til T kammen er jo selv Svein Krogstad i Hotel Cæsar kvass... men setter grensa ved k-kammen... ;)

 

ble rett så mye forskjell med å bytte fra T til A i FK'en min, men fikk aldri problemer med tomgangen... eneste at vakuum på tomgang sank fra 0.7 til 0.4/0.5

 

Kan være at det er forskjellig overlapping på A og T kammen.

A er vel såkalt billig kam for turbo konvertering?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at det er forskjellig overlapping på A og T kammen.

A er vel såkalt billig kam for turbo konvertering?

 

tja, det mosjomme er at både T og A er turbokammer. T-kam'en sitter orginalt i FK og FT motorer, og er ganske lik M-kam'en i F-motoren. A-kam'en sitter i B230ET(turbo) og B230A(sugis)... så i teorien skal vel A-kam'en gå rent den og, for den er beregna for turbo. MEN, ikke for meg hvertfal..:)

 

Kan nevne at vakumet mitt sank fra 0,8 til 0,6 på kald motor med A-kam... men på varm motor, er vakumet akkurat det samme..hehe

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min går også litt ureint på tomgang med A-kam.....

motoren står å rister litt på tomgang + vakumet kan endre seg litt....(har forsterka motorfester)

dette gjorde den ikkje med T-kammen

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår