Gå til innhold

Temperaturmåler/ kjørecomputer

Ranger emnet


optima

Anbefalte innlegg

Nå har temperaturmåleren "levd" sitt eget liv en stund. Den viser stort sett ca 75 grader som normaltemperatur (målt til faktiske 85) Når det blir varmt i været så spretter den opp til 85- 90 grader på et blunk.

 

På kjørecomputeren får jeg også ganske ofte opp meldinga KYLVÄTSKE NIVÅ, men nivået er selvfølgelig perfekt.

 

Når jeg ser på disse to samlet... kan jeg ha en dårlig kontakt ett eller annet sted? Noen som har samme symptomer?

2000 Omega B stv 2,2i 16V aut. Elegance

1997 Vectra B stv 2,0 DI

http://www.opelregisteret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan med god samitighet bytte utetemp føleren din hvertfall.

koster ca 150.- på opel og er bytta på 2min.

Ganske standard feil på opel

 

Bare pga. av du har hatt prob med det samme er det ikke en standar feil på opel. m'm

 

Rust kan du si er en standar feil på litt eldre opeler.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kjørecomputeren får jeg også ganske ofte opp meldinga KYLVÄTSKE NIVÅ, men nivået er selvfølgelig perfekt

 

 

Jeg har akuratt samme "problem" men men husk omegan bruker jo nesten 1 liter spylevæske når du tar 1 sprut bare :)hehe Omegan liker Spylevæske m'm

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er takket være lyktespylere... Skjønner ikke helt poenget med lyktespylere uten viskere... Det bare renner ned, uten å ta med seg dritten som sitter litt fast, f.eks fugler osv.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Skulle legge ut bilde av bilen slik at dere fikk se modell, etc. det er er en 2000 stv 2,2i 16V elegance

 

Takker for svar, og skjønner at ingen andre har samme problem. Giveren har jeg selvfølgelig bytta.

 

Hadde jeg hatt en utetemperatur på målte 85 grader, tør jeg ikke tenke på konsekvensene... og Kylvätska er kjølevæske ikke spylevæske

 

Det er også lite trolig at det er kjørecomputeren når både måleren og computeren viser feil.

 

Optima

2000 Omega B stv 2,2i 16V aut. Elegance

1997 Vectra B stv 2,0 DI

http://www.opelregisteret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Skulle legge ut bilde av bilen slik at dere fikk se modell, etc. det er er en 2000 stv 2,2i 16V elegance

 

Takker for svar, og skjønner at ingen andre har samme problem. Giveren har jeg selvfølgelig bytta.

 

Hadde jeg hatt en utetemperatur på målte 85 grader, tør jeg ikke tenke på konsekvensene... og Kylvätska er kjølevæske ikke spylevæske

 

Det er også lite trolig at det er kjørecomputeren når både måleren og computeren viser feil.

 

Optima

 

hmm hvis du får med deg hele diskusjonen før du begynner og preke her.

 

quote: Det er også lite trolig at det er kjørecomputeren når både måleren og computeren viser feil.

 

Hvis du leser litt nøyere så ser du at vi har prob med skriften på skjermen.

 

Og ja kylvåtska er kjølevann hehe så det ikke før nå hehe ;) og på min står det wash fluid level og det er spyleveske nivå :)

 

Legge ut bilder ??kan du lese deg til bare og bruke hue litt.:thumb

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår