Gå til innhold

MAN 8x8 krok (Forsvaret)

Ranger emnet


rebellion

Anbefalte innlegg

På E6 mellom bardufoss og setermoen

 

Ja, syns jeg kjente meg igjen jeg også! Har kjørt den strekka der noen ganger!

Kjører Scania P93 i panserbataljonen, setermoen. Og btw, det er en skikkelig terrengbil, men altfor høy! Har holdt på å velte to-tre ganger.. Men i gjørme og lignende har den jo nok krefter til å legge seg godt ut i svingene!! :bump

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, syns jeg kjente meg igjen jeg også! Har kjørt den strekka der noen ganger!

Kjører Scania P93 i panserbataljonen, setermoen. Og btw, det er en skikkelig terrengbil, men altfor høy! Har holdt på å velte to-tre ganger.. Men i gjørme og lignende har den jo nok krefter til å legge seg godt ut i svingene!! :bump

 

 

hehe jett om vi innfødte hate dåkk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes alltid unntak, men nå er det ikke så veldig mye steinure i norge da... Men det er j... mye myrer og skaug og bratte hellinger. KOmmer du til steinure kanman jo ofte kjøre rundt... uten en altfor stor omvei. Uansett, så er belter vinneren i terrenget, Selv om belter kan hoppe av på stubber, steiner o.l.

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes alltid unntak' date=' men nå er det ikke så veldig mye steinure i norge da... Men det er j... mye myrer og skaug og bratte hellinger. KOmmer du til steinure kanman jo ofte kjøre rundt... uten en altfor stor omvei. Uansett, så er belter vinneren i terrenget, Selv om belter kan hoppe av på stubber, steiner o.l.[/quote']

 

 

 

Der tar du feil!! Jeje, på'n igjenn.

For det første, før dere begynner å snakker om offroad kjøring, så lær dere noe om det først!

Du nevner myr, skau å bratte skråninger....

Okey, myr: har du hørt om Formula Offroad? Det er biler som kan kjøre på f.eks vann, å de klarer og forsere myrer du ALDRI vil kunne forsere med noe beltekjøretøy!

Å til skau å bratte skråninger: Halloooo! Har du sett Trail bilene som går rundt om kring i Norge? Å for og ikke snakke om USA å Australia? De kjører plasser du ikke vil tenke på og kjøre med ditt beltekjøretøy!

 

http://www.metacafe.com/watch/63338/4x4/

 

Her er litt formula offroad....

 

http://www.metacafe.com/watch/108406/f1_offroad_vs_snowmobile/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi om militære kjøretøyer her da men... det vra iallfall det jeg hadde i tanken... bra linker forresten! syke greier!

 

 

Okey, men da missforsto jeg. Trodde det var snakk om alle typer kjøretøy ;)

 

For er det snakk om det så stemmer nåkk det jeg skrev, men av Militære kjøretøy så er beltekjøretøyene best ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm, det å sitte på i en Leo2 i testløype er en opplevelse man aldri glemmer. Det å fly rundt i skauen med 50 tonn og godsiget finnes ikke maken til.

Den Tatra'n som offroad.no hadde går nå for et bilbergingsfirma i Bærum. De har også to M6er som er konvertert til samma formål. GØY...

V8power.net

86 Vælvo 240- Bruksvogna

75 Cheva (Disco)Nova 2d Prosjekt/Sommerbil

88 Honda px-ÆRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i forcen for noen år sida og besøkte bruttern som da vra vognfører på leo1. Fikk prøvekjøre 42 tonn med stål... det var sinnsykt fett!! Befalet lå over luka og forklarte hvordan jeg skulle gjøre ting. 17 år og testkjøring av leo, det var sinnsykt! Råeste jeg har gjort. Sto også bak tårnet i ganske greit terreng for å si det sånn. En opplevelse som det skal mye til for å matche!

 

Nå skal jeg bruke det neste året på å kjøre M113, som jeg håper blir drit fett. Er ikke like rått som leo, men det drar seg fram "overalt", kan til og med svømme. og kjøre opp skråninger på 30 grader! (leo1 tar 35 grader...står det på papiret, men den kjører opp brattere enn det.) Nå har jo ikke forsvaret leoer igjen... der hvor jeg prøvekjørte er det nå MBer isteden...snakk om nedtur

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men når man parkerer hele panserbataljonen så er det "ikke leoer igjen". Vet at det er leo2 på rena, men det er så lite i forhold. Tragisk å parkere alle leoer da... gammelt skrog, men teknologien i siktemiddelet er faktisk bedre enn leo 2 A4. Leopard 1 A5 heter de. Er ikke no utdatert skrap, langt ifra. Bare for kostbart for budsjettet pluss at i afghanistan bruker man MBer med gitter, så da er det jo mer lønnsomt å ha opplæring på MBer isteden. Er tragisk at forsvarets knyttneve er parkert, alle hærer må ha tanks for å fungere!

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er sant det, tragiske greier.

 

Men nå blir MB'n erstattet av en Iveco, denne skal bli forsvarets nye "stritsvogn" Kall det hva dere vil ;)

 

Ikke råd til det i budsjettet ja, det er jo for at på slutten av 1990 tallet så ble det ferdigstilt 3 nye fort i norge, til en prislapp på 1 milliard ( ! ) hver! Disse er så å si aldri brukt, såe...forsvaret har rare måter å bruke penger på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår