Gå til innhold

Hvordan har dere råd til bilene deres????

Ranger emnet


2FAST4U

Anbefalte innlegg

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har betalt alle bilene mine med egne middler, selv om ingen av bilene mine har kostet spesielt mye. Det dyreste jeg har kjøpt er Amazon til 15 høvdinger, men blir noen kroner til vedlikehold. Så er forsikringa på bare 500 kr i året da :D Syns det er fin sum å betale det, 18år og 500 i året!

 

Men nå er jobb situasjon blitt mye bedre, så de siste to månedene har jeg fått ca 18.000 etter skatt (Tungt arbeid er bedre betalt enn en kontorjobb..) Så håper at til vinteren blir det turbomotor i "traktor'n"

 

Og kanskje en bil til på gårdsplassen...

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan få råd til drømmebilen??

 

Jo:

 

1. En god utdanning

2. God jobb

3. Prioriteringer

 

jobber i bank med finansiering av biler, hus osv

 

mao prioriteer du 6år med skolegang og karakterer så har du muligheten til MANGE flere valg når du blir 22år og over

 

Har man utbetalt over 20.000 i mnd etter skatt går det glatt å betale inntil 10 av de til bil. Så da har man råd til en WRX til 450.000 (+hus, snowboard, mtb,klatring og BIL)

MY09 WRX STi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverwrx

Hvordan få råd til drømmebilen??

 

Jo:

 

1. En god utdanning

2. God jobb

3. Prioriteringer

 

jobber i bank med finansiering av biler, hus osv

 

mao prioriteer du 6år med skolegang og karakterer så har du muligheten til MANGE flere valg når du blir 22år og over

 

Har man utbetalt over 20.000 i mnd etter skatt går det glatt å betale inntil 10 av de til bil. Så da har man råd til en WRX til 450.000 (+hus, snowboard, mtb,klatring og BIL)

 

Og snart råd til kone fra Russland.. :>

 

i love offtopic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2FAST4U

Har lagt merke til en ting i det siste, og det er hvor mange feite biler folk kjører her! Til tross for meget lav alder til de fleste medlemene her, kjører flere 200sx'er, Impreza wrx sti'er, RX7'er:eek:, porscher, BMW'er, Lotus'er, audi s2/s3/s4/s6, 300zx'er:eek:, ++modifiserte biler.....

Hvordan i grønneste granskauen har dere råd til disse bilene?? Tar dere opp mye lån, eller har mange her inne snille foreldre eller no? Jeg bare begriper ikke hvordan folk har råd til alle disse glisene jeg. Er ganske fersk bak rattet selv, men har kun et MINIMALT bil budsjett.

 

vel.. jeg vil ikke bli lagt merke til av økokrim eller.no, så jeg skal ikke legge ut om hvordan jeg fikk råd til min volvo 242.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Gammel tråd, men må bare si noe. Har gjort en del gale valg når det kommer til det økonomiske. Helt siden jeg var 17 har det gått utrolig mye penger i bil, selv uten jobb.

Er nå 22 år, og har to forbrukslån, en kreditt, og en studiegjeld, og skylder en venn noen tusen. Totalt skal jeg ikke skrive offentlig her hva har jeg i gjeld. Men jeg får en arv , som heldigvis dekker all gjelda mi akuratt :)

Etter det er det ikke et rødt øre igjen av arva, som jeg ellers kunne brukt på en knallfin bil hvis jeg bare var mer tålmodig som tenåring.

Tenk på det dere! Ikke sløs masse penger på bil som 18 åring. Det vil garantert bli en baksmell som svir! Jeg råder alle jeg kjenner til å ikke gjøre det samme som meg når de om fet bil og ikke har fast jobb.

Bilene jeg har kjøpt og solgt har oftest blitt store tap.. Som regel er det det med biler. Kjører nå en Ford Scorpio som koster like mye som årsavgift + omregistrering.

Foresten, så har jeg brukt eget studielån og forbrukslån på å ta lappen. Og det er ingen som har kjøpt en bil til meg. Så har klart å surra til detta selv.. Hehe.

Noen må lære dette selv, mens andre har foreldre som klarer å lekse dere opp til å være flinke med penger.

Bilinteresse er en sykdom! hehe :) Bare se i signaturen min.

En vil leve som ung, men husk at en må leve etter det også.

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lev på kreditt. Ha egenkaptial når dere tar billån. Prioriter utdanning, og tenk på at det munner ut i en feit bil når dere er ferdig! Jeg hadde selv et år på fiskebruk som gjorde at jeg kunne kjøre MR2 i studietiden. Funka helt greit det! :) Så kunne jeg kjøre S2000 når jeg var 24 + leve greit ved siden av. Ofte er det greit å ha en dame og dele boutgifter med! Er patetisk og få penger hos foreldre til bil! :)

 

Siden dette er en gammel tråd hadde det vært morsomt å vite hva de som har skrevet kjører nå!?

BMW 5 serie E60

x Volvo V70 (fikk i innbytte)

x Impreza WRX 03,

x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så levde jeg men et lavt bilbudskjett til jeg var 22 år, men var helt greit det:) Er fortsatt lærling, men har begynt og tene mer så nå tok jeg lån.. Har veldig gode lånevilkår så skreddersyr lånet så og si etter ønske:)

 

En ting er og kjøpe, værre og vedlikeholde og reparere.. Kan ikke flyge i banken ver gang det er ett eller annet ødelagt heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foresten, så har jeg brukt eget studielån og forbrukslån på å ta lappen. Og det er ingen som har kjøpt en bil til meg. Så har klart å surra til detta selv.. Hehe.

 

 

:confused: :w00t

 

Du har da skrevet flere ganger før at morra di kjøpte deg Trans Am'en, som også var grunnen til at du måtte selge den da hun trengte noe pengehjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår