Gå til innhold

Lamborghini Countach 5000

Ranger emnet


Porsche911c2

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 8 months later...
og kjetil_B, spar meg for slike komentarer, pappa (Rolf Meum) er en utmerket forretningsmann, men mistet hobbyen angående biler!

Han er for all del ingen svindler, før du skriver noe du ikke har peiling på så finn det ut!

 

Enig, man er nødt til å være en utmerket forretningsmann for å betale 15.000 i skatt og allikevel ha råd til å ha en Countach stående...

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, man er nødt til å være en utmerket forretningsmann for å betale 15.000 i skatt og allikevel ha råd til å ha en Countach stående...

 

Hvis du ikke vet det, så kan enkelte litt rikere forretningsmenn/andre også faktisk sørge for at de slipper og stå der;)

 

Hvordan vet jeg ikke, men fikk høre det av en slags forretnings dude engang, da han hadde gjort det selv.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren av den bilen er faren min Rolf Meum som kjøpte den i 1986!

 

Skriv e-post om det er fler spørsmål angående den

 

E-post: andersmeum@hotmail.com

 

og kjetil_B, spar meg for slike komentarer, pappa (Rolf Meum) er en utmerket forretningsmann, men mistet hobbyen angående biler!

Han er for all del ingen svindler, før du skriver noe du ikke har peiling på så finn det ut!

 

Bilen står nå parkert på et slags museum i Kristiansand, og Rolf Edvard Meum kjøpte ikke bilen for å "tjene" på det, men rett og slett for interesse. Han hadde mange flere biler, men denne var den råeste og mest personlige.

 

Oddi, jeg har selv vært inne i garasjen til Bjørn og ja, er rimelig mange fine biler der! Han har en rød hummer og en svart hummer! Han pleier å si at den røde er rå og den svarte er grillet. haha :)

 

Jaja, unge herr meum! du har litt av hvert å leve opp til, hvis faren din er identisk med han som er omtalt her:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=550779

;)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://i3.photobucket.com/albums/y53/kjellelvis/DSC01812.jpg

http://i3.photobucket.com/albums/y53/kjellelvis/DSC01815.jpg

Denne var utstillt på Klepp for noen uker siden, det så nesten ut som den var ny :)

 

 

Jeg tror dette er bilen Jan Erik Larsen hadde med i sitt Autofilprogram. :)

- Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT

- Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt

- Audi A4 1.8

- VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, unge herr meum! du har litt av hvert å leve opp til, hvis faren din er identisk med han som er omtalt her:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=550779

;)

 

mvh oddi

"Den" Rolf Meum som er der er ikke helt snau han heller.. :) For de som er kjent på Kjeller, så er det jo et gjerde i enden av stripa der, mot storgata i Lillestrøm... Rolf fløy Mark Hanna's Spit Mk IX MH434 og stupte inn omtrent fra Fetsund... kom så lavt at han måtte "hoppe bukk" over det gjerdet før han fortsatte low-pass'et nedover stripa..i 620 km/t. God redskap skal BRUKES. :D Hvis han flyr på flydagen i år blir det liv på Kjeller folkens.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, man er nødt til å være en utmerket forretningsmann for å betale 15.000 i skatt og allikevel ha råd til å ha en Countach stående...

...eller ikke betale skatt og ha en stående... ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

countach er tidenes oldschool-racer! utrolig sjef bil:) drømmebilen det der med den vingen bak og i svart med vinge foran på nesetippen også!

 

Eneste minuset er nok prisen ja, da jeg ikke er villig til å betale over 1 million for en bil.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eller ikke betale skatt og ha en stående... ;)

 

My point exactly! ;)

 

nå skal du heller ikke tro alt som står på skattelistene heller. har ikke stemt hos meg et eneste år!

 

Hvis det ikke stemmer har enten du eller kemner'n regna feil. Jeg vedder på at det er deg... Det er riktig at skattelistene ikke forteller alt, men de gir som regel en meget god indikasjon.

 

Hvis du ikke vet det, så kan enkelte litt rikere forretningsmenn/andre også faktisk sørge for at de slipper og stå der;)

 

Hvordan vet jeg ikke, men fikk høre det av en slags forretnings dude engang, da han hadde gjort det selv.

 

Hvem som helst kan betale null i skatt hvis de vil og driver eget firma, ikke trenger man å være millionær og ikke trenger det å være vanskelig heller. Da jeg levde av eget firma og ikke hadde fast jobb i tillegg betalte jeg ikke mer enn nødvendig i skatt jeg heller, og har man underskudd på papiret ender skatten på null. Det trenger heller ikke være noe ulovlig i det - men da er det sjelden man har råd til å ha en Countach stående, det var poenget mitt.

 

Jeg sier ikke at fyren som omtales i denne tråden er en kjeltring, jeg sier bare at det er mistenkelig med 15k i skatt når man har fast opphold i Norge og feit bil i garasjen. Det kan godt være det ligger en god grunn bak, for eksempel at alle inntekter fra et eventuelt firma kommer inn på kona som betaler skatten sin. Det kan være mange grunner til at man velger en slik løsning også.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke vet hva du snakker om men :) Ditt valg, derfor han hadde alle de andre bilene også? Vil du forklare din versjon av det?
Ja. Dog litt synd at DU ikke vet hva du svarte på. Min versjon er: Jeg betalte ikke skatt i fjor, og hvis du ser meg takke meg til noe høyere opp i tråden så ringer det nok en bjelle..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My point exactly! ;)

 

 

 

Hvis det ikke stemmer har enten du eller kemner'n regna feil. Jeg vedder på at det er deg... Det er riktig at skattelistene ikke forteller alt, men de gir som regel en meget god indikasjon.

 

 

 

Hvem som helst kan betale null i skatt hvis de vil og driver eget firma, ikke trenger man å være millionær og ikke trenger det å være vanskelig heller. Da jeg levde av eget firma og ikke hadde fast jobb i tillegg betalte jeg ikke mer enn nødvendig i skatt jeg heller, og har man underskudd på papiret ender skatten på null. Det trenger heller ikke være noe ulovlig i det - men da er det sjelden man har råd til å ha en Countach stående, det var poenget mitt.

 

Jeg sier ikke at fyren som omtales i denne tråden er en kjeltring, jeg sier bare at det er mistenkelig med 15k i skatt når man har fast opphold i Norge og feit bil i garasjen. Det kan godt være det ligger en god grunn bak, for eksempel at alle inntekter fra et eventuelt firma kommer inn på kona som betaler skatten sin. Det kan være mange grunner til at man velger en slik løsning også.

 

verken jeg eller kemnern har regna en millimeter feil. det som står på nett har aldri stemt med min selvangivelse. men for all der kveruler videre du ;)

 

 

turboed1: SERIOUSLY call me!!! cuz when i call you, you dont call back ;) hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verken jeg eller kemnern har regna en millimeter feil. det som står på nett har aldri stemt med min selvangivelse. men for all der kveruler videre du ;)

 

Det er jo ikke så rart, det er ikke meningen at det skal stemme med selvangivelsen heller. Det skal derimot stemme med skatteoppgjøret, og det gjør det nok hvis du ser etter.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit om du visste om Rolf E. Meums økonomiske situasjon før du sier sånt da :) Han hadde blant annet ikke bare én bil stående og han er nå sjef i Meum Frukt & Grønt, men ikke eier!

 

Men hvem er Trude Meum, som eier 51% av fruktsjappa gjennom Kjær Gård Holding AS? Kanskje det er hun som har råd til å ha fete biler stående? Hun har nemlig en helt ålreit inntekt!

 

Hilsen Hobbydetektiven.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår