Gå til innhold

Kvalitet på gammel 911?

Ranger emnet


VillmanN

Anbefalte innlegg

Hei, jeg blir snart 18 og holder på å ta lappen.

Vet ikke helt hvilken bil jeg skal ha, men holder på å leite på nettet og i bilblader osv. Jeg har skrevet et par poster på forumet her for å høre hva folk mener om diverse biler :P

 

En av de bilene jeg har veldig lyst på er porsche 911, ikke av de helt gamleste, men kanskje 70-75 modell.

Er det noen som har noe som helst erfaring med disse bilene, og på vinterføre?

Noen av dem har jo 3.0 liters motor på 204hk, går disse veldig godt eller?

 

Og kvaliteten på så gamle biler, må man regne med masse feil og dyre deler?

Er ikke så veldig mye salting på veiene her i strøket så det er vel ikke det største problemet men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tenker deg en 964? forsikring for en 18-åring med en sånn bil blir veldig dyrt, hvis du i det hele tatt får forsikret den med bruker under 23 år. men kvaliteten på Porsche er alltid bra:) hehe.. neida, mange Porscher som har blitt ødelagt gjennom tidene:( dårlig gjort.. men tror ikke det blir så lett med 18-åring og 911 :P

BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

porsche 911 er dyr bil å vedlikeholde.. selv om du skrur selv er delepriser HØYE! Ville ikke anbefalt den som en åretrundt bil.. med mindre du er villig til å bruke minst 20.000/året i vedlikehold da..

 

motor og bil er i toppkvalitet, men der er vel mer det at det kanskje ikke er den rette bilen å starte med.. ofte er de skikkelig kalde om vinteren i tillegg, kommer helt an på varmepottenes tilstand.

 

men.. kanksje om du kombinerte.. dvs en billig "volksbil" veteran.. hva som helst som er over 30 år for vintern, og en 911 så fort slapset er vekk.. ja, det er bedre.

 

dessuten er bilene før 1976 ikke galvaniserte, de ruster noe j"#$"#$! selv om inngangsbilletten kan være lav.. det koster å være kar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg finner en porsche jeg liker og kjøper den, kommer jeg vel til å kjøpe en billig møkkabil som vinterbil da. Men har hørt man kan få smøret noe belegg under gamle biler for å hindre rust osv, går ikke det an?

 

dessuten er bilene før 1976 ikke galvaniserte, de ruster noe j"#$"#$! selv om inngangsbilletten kan være lav.. det koster å være kar. ;)

Betyr det at alle biler etter 1976 er galvanisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche 911 som første bil, går an det men deleprisene til disse bilene er sky høye tro meg jeg vet.

911 ble galvanisert fra 74 men det betyr ikke at dem ikke ruster.

Dem bleier å ruste i kanaler, fronten under bensintanken, smugler rommet og innerskjermer (det er ikke lockariskjermer på disse bilene).

Girkassene kan være slitene hør etter skraping. Dette er jo biler som er laget for å kjøres hardt så holbarheten på motorne er som regel bra så lenge olje er byttet regelmessig

Ikke kjøp den første du ser på, se på mange.

Gå inn her og les alle tipsene ang kjøp av eldre 911

http://www.porsche-club-norge.no/text.php?id=29237859

“Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.”

 

Carroll Shelby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår