Gå til innhold

Import av veteranbil fra Sverige.

Ranger emnet


chasba

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har funnet en veteranbil i Sverige (68-modell Amazon, utrolig strøken!) og ønsker å anskaffe meg denne (og ha den som bruksbil/'førstebil'). Den kommer isåfall til å forsikres i fars navn osv.

 

Hva er det jeg må regne med å betale, egentlig? Ikke på selve bilen, den ligger på høystbydende over 20000 SEK i skrivende stund. Tenker på alt som har med å få den fra en svensk bil til å få den lovlig her i Norge.

 

Håper på raskt svar, og på forhånd, takk! :D

Volvo XC70 D4 AWD Summum MY15 (Driver Sup., Four-C, Paddle Shifters, RSE, VOC, Erakir 19" ++)

Regrammed by Volvo on their official Instagram page! -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal isåfall hente den selv, ja. Tenkte det var greiest, vil se den først før jeg kjøper. Tar den med tilbake i samme slengen er planen.

 

Da snakker vi altså om ~5000 + 25% av kjøpesummen? Ikke -så- galt. :)

Volvo XC70 D4 AWD Summum MY15 (Driver Sup., Four-C, Paddle Shifters, RSE, VOC, Erakir 19" ++)

Regrammed by Volvo on their official Instagram page! -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henta en motor i et halvt vrak i Danmark med egen bil. Hu tolldama sa; "egen bil sier du? hmm.. jaja, jeg får skrive 300kr i frakt da.."

 

Mens Pudding, Chiller og andre som har henta S13 i England har vel måtte momse av 2.000kr i frakt. Virker som at det er en standardtakst. ?!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Jeg kom hit fra en låst tråd i dag.

Likevel synes jeg ikke moderator gjorde en adekvat jobb, da dette ikke besvarer vesentlige spørsmål.

Eksempelvis, importerer du en bil fra Tyskland må du jo levere ECE-brev, som dokumenterer at bilen tilfredstiller diverse krav, utslipp, støy, osv.

 

Her er det noe uklart hvordan dette stiller seg i forhold til Sverige?

Kreves det lignende dokumentasjon?

Når det er nettopp dette folk lurer på, synes jeg det er dumt å henvise til en tre år gammel tråd der dette spørsmålet ikke er besvart, for så å låse tråden.

 

Er det noen her som kan besvare dette spørsmålet, og så kanskje man kan lage en sticky på det?

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Vil du ha den regga som veteran må alt være orginalt i all overskuelig fremtid. Vil du ha mulighet til å få inn endringer i vognkortet f.eks motor eller senkesett må du ha ECE dokument / typegodkjenning og den pakka der. Det koster typisk 1.000kr for Volvo 240 og 2.500kr for Corolla AE86. Dog får du fortsatt veteranforsikring såfremt du ikke råker borti de som krever bilder i alle himmelretninger og attest på at er som de vil ha det.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Vil du ha den regga som veteran må alt være orginalt i all overskuelig fremtid. Vil du ha mulighet til å få inn endringer i vognkortet f.eks motor eller senkesett må du ha ECE dokument / typegodkjenning og den pakka der. Det koster typisk 1.000kr for Volvo 240 og 2.500kr for Corolla AE86. Dog får du fortsatt veteranforsikring såfremt du ikke råker borti de som krever bilder i alle himmelretninger og attest på at er som de vil ha det.

 

Trodde det bare gjaldt biler nyere enn '71 og at de eldre bilene kun måtte tilfredstille kravene fra 1946 eller noe i den dur? (Bare en nybegynner som lurer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår