Gå til innhold

Endelig!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei tviler på det! Men så er ikke Bilen rusta for en slik tur enda! neste år kanskje! ;) trenger litt oppdatering teknisk først! Skal besøke noen kompiser i Askim/Trøgstad fra militæret om 2 helger. De snakka om vi skulle til rudskogen å kjøre. Vet ikke hva som skjer der, noen som har en ide om hva det kan være? Tar flyet bort!

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal mekke litt idag:) Har planer om å kjøre den en tur på amcartreffet på sola på lørdag om alt går bra! I hovedsak skal jeg lufte Clutchen. Det er nok Slave sylinderen som er gåen. men jeg håper at dette skal holde til og med lørdagen:) Må ha den en siste tur før jeg gjør noe med den. Må rydde litt inni den og vaske den osv. Noen teppebiter som må på plass, samt kneepaden. Ser for dumt ut å kjøre uten. skal bestille meg ny kneepad, for skinnet er ødelagt (spraylimen har trukket gjennom å misfarga skinnet) Trodde jeg kunne fikse det. men neida. Så jeg trekkte på det gamle skinnet idag på jobb, å får sette det på når jeg kommer hjem. Laga meg også en sånn flaske med slange og krok til å lufte bremser/clutch med på jobben igår. så nå skal jeg være godt rusta! (Jobben min her på flyplassen blir lagt ned i slutten av måneden, så vi har ikke så mye å gjøre på dagene. Tror ikke det finnes så mye mer å utforske på internett nå:) har vært gjennom det meste) Slave sylinderen er ganske vanskelig å komme til. ligger mellom Girkasse og motor, og motoren står jo med girkassa vendt forover mot torpedoveggen bak. Jeg har studert mange bilder, og tror jeg skal klare føle meg fram til den. Et bra tips var visstnok å skru av motor dekselet for å komme lettere til.

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De delene du finner på andre bilmerker er ikke dyre, men litt mer sånn Delorean spesifikke deler er forholdsvis dyre. Men alt er overkommelig;)

 

Jeg ser på Delorean som en amerikaner. John Delorean selv var amerikaner, selveste faren til Pontiac GTO. Var vel chief of pontiac division. Hadde det ikke vært for lite støtte og høye lønninger så hadde nok fabrikken vært i USA. De var også snakk om Puerto Rico før valget falt på Nord Irland, der han fikk stor støtte fra den britiske regjeringen. Nord Irland hadde stor arbeidsledighet. så en så stor fabrikk som dette kunne endre det!

Men som sagt at flere av grunnene til jeg mener dette er en amerikaner, er at bilen i utgangspunktet er beregna for det amerikanske markedet. Alle lover å regler de gikk gjennom bare for å få den godkjent der borte. Og det var kun forhandlere av bilen i USA. Planen var med tiden å inlemme den i det europeiske markedet.

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp å kjøp! Likte ikke tre pynten noe særlig:(

 

Ser det er mange biler med mye jobb på ebay. syntes det er nok på min, og den er strøken i forhold!

 

Som jeg gleder meg til imorgen:)

 

Jeg må få kjøpt meg hoverboard og grays sports almanac til å legge ved siden av 2015 Marty Holo capsen min:)

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No problem! Alltid artig å vise frem å drøse om bilen til interesserte!

 

Gikk å tenkte hele tiden at jeg har aldri råd til en delorean.... me så plutselig så gikk det opp for meg, jo det har jeg jo! Måtte bare selge Plymouthen :(

å ordne "litt" peng. nå var jo dette eksemplaret forholdsvis billig.

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kan jeg spørre hvordan du gikk fram for å kjøpe denne bilen?

Kontaktet du selv selger i utlandet eller var den allerede i norge?

 

Lurer selv litt på mulighetene for en slik bil,

Men å kjøpe i norge for 249 000 er seff uaktuelt.

Når man får dem til 140 som du gjorde.

 

Har lest litt på inleggene dine her og vil gjerne tipse om ett par sider..

Du får kjøpt en rekke deler for å konvertere bilen her:

http://www.bttfdelorean.com/

Seff relativt drøye priser også :)

 

Om du har interresse for filmene så er dette artig lesestoff (en som har reist og søkt opp film locations fra filmene)

http://www.bigwaste.com/bttf/

 

Og til slutt til selv skryt, var nylig på ferie i California og besøkte universal studios. Se bilde av meg på forsiden så skjønner du :D

http://www.campingaard.net/

 

Hilsen

Kurt W

[ ] 98' BMW E46 M-Optic

[x] 90' VW Passat GL 1,8i

[x] 88' VW Passat CL 1,8i (Vrak)

[x] 87' VW Golf GL 1,8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært på utkikk etter en en stund. Men da min dukket opp til salgs i hær i norge (drammen) til en rimelig penge, måtte jeg bare slå til. Bilen var da uten skilter, og for å få det må jeg ut med 38.000,-. Ellers skal jeg handle deler for 40.000,- så da er jeg fort oppe i 218.000,- Men jeg fikk den ihvertfall hjem og i mitt eie for 140.000,- Bilen er ikke i så aldeles for dårlig forfatning, ble overraska over hvor pen den var! Skal så å si bare oppdatere den med senkesett, avstive den, nytt heftig eksosanlegg, nytt ledningsnett, setetrekk og div småting. Jeg anbefaler deg å kikke innom den engelske klubben http://www.deloreans.co.uk eller se på svenske salgssteder på nettet.

Men for all del ikke kjøp et vrak av en bil bare for den er billig.... det blir bare til at den til slutt koster deg 100.000 mer en hva du kunne gitt for en pen versjon!

 

Lykke til!

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
det blir bare til at den til slutt koster deg 100.000 mer en hva du kunne gitt for en pen versjon!

 

Lykke til!

 

Det er jo sant! Spørsmålet er jo om man gidder å gjøre jobben selv eller kjøpe den i god stand for nesten de samme pengene. Jeg har jo uansett ikke råd i havet til å kjøpe meg en bil til pr dags dato, men har alltid hatt en liten drøm om delorean. Har du fått kjørt noe særlig med din i sommer/høst da?

1984 Recaro T/A 350

 

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår