Gå til innhold

OpelMaffian - Vectra 2.0i 16V - Familieracer'n

Ranger emnet


Opelmaffian

Anbefalte innlegg

Hehe. Du har sett Gudfaren? :D

 

Hvor mye skal du ha for foringene dine? Blir bra med noen digge felger... Må ha meg noen sjøl, men får se hva pengene strekker til...

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ny mansjett skal bli godt å få på... så ikke helt sunt ut for en uke siden!!!

 

show_image_stream.php?bid=53047370&dx=580&dy=435

 

 

Litt dårlig bilde, men drivakselen er borte vekk!?!

 

show_image_stream.php?bid=53047385&dx=580&dy=435

 

 

Ny foring på bakaksel:) Var et helvete å få på... de var en millimeter større en de orginale så de måtte presses godt på plass...!!

 

show_image_stream.php?bid=53047327&dx=580&dy=435

 

 

Bakaksel på plass...

 

show_image_stream.php?bid=53047354&dx=580&dy=435

 

 

Nå sitter hvertfall bilen godt planta på veien! Morro å kjøre svinger jeg, i forhold til før hvor hjulopphenget nærmest hang og slang...

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først måtte jeg få tak i lysdioder og motstander. motstandene må loddes sammen med dioden pga at den går på 3V i stede for 12V som er på batteriet.

show_image_stream.php?bid=40381004&dx=580&dy=435

 

Videre var det bare å plukke fra hverandre bryteren. Skikkelig morro med tanke på at bryteren inneholder masse deler som spretter rundt om kring i rommet når du åpner den.

show_image_stream.php?bid=40381013&dx=580&dy=435

 

Etter pålodding av motstand og diode:

show_image_stream.php?bid=40381018&dx=580&dy=435

 

Etter montering kom endelig resultat:

Syns det ble bra...!

 

show_image_stream.php?bid=40381024&dx=580&dy=435

 

show_image_stream.php?bid=40381031&dx=580&dy=435

 

show_image_stream.php?bid=40381033&dx=580&dy=435

En stor takk til Mats Vectra V6.

 

 

Kan du gi en spesifikk "guide" til hvordan dette gjøres på Vectra? (jeg har Vectra B, men er vell ikke allverdens forskjell på det, dasjbordutstyret lignet mitt) Altså, hvordan du fikk ut bryterene, størrelsen på motstandene + hvor du kjøpte det (dioder og motstander fra biltema eller?), om det tok tid, om det var vanskeligt osv :P Håper jeg ikke spør for vanskeligt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke vanskelig spm!

 

For å få ut bryterne bruker du en skrutrekker og vipper dem ut, sitter en fjærklips oppe og nede på bryterne(se bilde 4). vær forsiktig når du gjør dette for du kan ødelegge(lage spor) i selve dashbordet.

Nesten det samme med vribryteren for kjørelyset, bare at da vipper du ut selve brytern(den man tar fingern på å vrir), er en åpning under på den for å putte inn trekkern. Og da kan du gjøre det samme me bryterboksen som de små bryterne, her sitter det små fjærklips inni hvis jeg ikke husker feil.

 

Sånn da er bryterne ute!

 

Da kan mod begynne... hehe

 

Åpne bryterne, sitter 2mothaker innerst på br(hvis du ser br fra dashbord), vipp plastik deksel over disse og du har åpna brytern. klipp bort diode og motstand, lodd sammen ny diode med ny motstand(se bilde 2under de små hvite klipsa så ser du motstand og diode sammen) og lodd detta inn på brytern, kan være no jævla pirkef... siden det er så smått, anbefaler deg å ha sånt lite loddeverktøy(får du kjøpt på clas o eller biltema for 29,90...

 

Sett på deksler igjen og detta skal virke! husk en ting at i bryterne sitter det 2lysdioder, 1 for dashbordbelysning og 1 til grønt eller orange lys(aktiv). Se på ytterdeksel å selve br enheten hvilken det er så du ikke klipper vekk feil!

 

Motstand må du beregne etter effekt og volt på dioden, har du en 6V diode på 3w må du ha en motstand = x

 

Står på pakka me motstanden om hvordan du skal regne ut dette, hvordan finne riktig motstand osv...

 

Lys til speedometeret anbefaler jeg å kjøpe ferdig modda, dioder.no har disse.

http://www.dioder.no/catalog/product_info.php?cPath=24_35&products_id=223&osCsid=76590149b87c361dda66129605b6e243

Hvordan det er med respons derfra nå vet jeg ikke, men npr jeg handla der var det god service hvertfall...!

 

Motstand @ Clas Ohlson:

324825_X_2005-07-04_114018.jpg

Pakke som dekker mye mer enn man har behov for!

Lysdiode(bare å velge farge!!!)

361209_X_2006-07-03_154054_582.jpg

 

 

Håper du får no ut av dette...!

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er min kjære Vectra død. Bilen døde onsdag 18/10 kl. 09:40 etter at en eldre kar ikke holdt vikeplikten sin, så meg ikke og stoppa midt i veien der jeg kom når han til slutt så meg. Endte med en bedre kræsj for både meg å han.

 

Norges eneste(?) Vectra Irmscher fanger blir nå et avslutta kapittel. Kan repareres hvis noen er intr.

 

Bilder kommer i løpet av dagen. Ny bil kommer så fort som mulig! Noen som har noe?

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeren: her snakker vi om nærmere 60laken. Mye motor som har tatt kvelden under panseret å. Klarte og knekke motorfeste fra motor og dermed lekkern olje.

 

Ev1: takkr for det men denna gangen blir nok bilen desverre spiker.

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår