Gå til innhold

Tjene peng på gamle Hiace`er

Ranger emnet


Gjest Jostein

Anbefalte innlegg

Originally posted by Ascona

 

I det jeg så på rettskrivingen din ble jeg usikker på om det er du, eller han der fyren du prater om som er etiopier elns.

 

Siden du pirker så jævlig på alle som skriver litt feil, hvorfor bruker du ikke-eksisterende forkortelser som "elns" og ".no"? Hvorfor setter du komma feil i setningen over? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk sett mange sånne annonser i Drammens Tidende og Fædrelandsvennen. Peugot 405, Hilux, King Cab, Hiace 0sv.... kjøpes kontant og sendes til Afrika. Rust og skader ingen hindring.

 

Jeg tror IKKE de får 100k for bilene der nede. Har man 100k i Afrika er man jo liksom millionær og da kjøper man IKKE Hiace!

 

Når det gjelder bildekk er det bare å finne ei kai med russerbåter og bytte de inn mot sprit og sigaretter. De er gale etter gummi i østblokklandene. Billig fyll det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jostein

Hva FAEN har dette med saken å gjøre DA!:mad: :rolleyes: :mad:

 

At det er et sinnsykt stort svindelapparat i Nigeria som oppererer med tilbud som nesten er for gode til og være sanne, men selvsagt det kan jo vær dette er lovligt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

At det er et sinnsykt stort svindelapparat i Nigeria som oppererer med tilbud som nesten er for gode til og være sanne, men selvsagt det kan jo vær dette er lovligt!!

 

Det er ikke ulovlig å drive med svindel i Nigeria, og "økonomi" er den største næringen målt i bidrag til BNP :eek: så ikke bare blir de ikke straffet, de betaler skatt også... leste for en tid tilbake en artikkel i Wired om det der, en fyr i USA som lurte en "nigerianer" (nederlandsk statsborger kledd i Armani) - det var veldig lite myndighetene kunne gjøre for å hjelpe andre som hadde blitt lurt, siden det ikke var kriminelt i Nigeria. De ser vel på det som U-hjelp kanskje :D

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Majestet

 

Siden du pirker så jævlig på alle som skriver litt feil, hvorfor bruker du ikke-eksisterende forkortelser som "elns" og ".no"? Hvorfor setter du komma feil i setningen over? :)

 

Ikke for å krangle eller noe sånt, men siden alle er så viktige på at rett skal være rett, så kan ikke si meg enig at komma settingen var feil... og forkortelsene er jo ikke akkurat ukjente heller da...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoRaggar

 

Ikke for å krangle eller noe sånt, men siden alle er så viktige på at rett skal være rett, så kan ikke si meg enig at komma settingen var feil... og forkortelsene er jo ikke akkurat ukjente heller da...

 

Komma før "eller" i denne sammenhengen? Jeg mener at det ikke skal være det. Jeg ser ikke på det som et naturlig sted å "stoppe litt opp".

 

Det ville vært korrekt om han hadde skrevet I det jeg så på rettskrivingen din ble jeg usikker på om det er du, Per eller han der fyren du prater om som er etiopier.

 

Hvorvidt forkortelsene er "kjente" eller ikke er helt irrelevant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

 

Det er ikke ulovlig å drive med svindel i Nigeria, og "økonomi" er den største næringen målt i bidrag til BNP :eek: så ikke bare blir de ikke straffet, de betaler skatt også... leste for en tid tilbake en artikkel i Wired om det der, en fyr i USA som lurte en "nigerianer" (nederlandsk statsborger kledd i Armani) - det var veldig lite myndighetene kunne gjøre for å hjelpe andre som hadde blitt lurt, siden det ikke var kriminelt i Nigeria. De ser vel på det som U-hjelp kanskje :D

 

Vel, alt jeg har sett av materiell rundt det samme tyder på at det er en kriminell handling å svindle andre i Nigeria også, at det er et så stort problem som det er, og at det ikke blir slått ned på det vil jo i praksis si at det er helt greit å drive med det, selv om det ikke nødvendigvis er lovlig.

Og ja, økonomisk svindel er uten tvil den største næringen i Nigeria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Majestet

 

Komma før "eller" i denne sammenhengen? Jeg mener at det ikke skal være det. Jeg ser ikke på det som et naturlig sted å "stoppe litt opp".

 

Det ville vært korrekt om han hadde skrevet I det jeg så på rettskrivingen din ble jeg usikker på om det er du, Per eller han der fyren du prater om som er etiopier.

 

Hvorvidt forkortelsene er "kjente" eller ikke er helt irrelevant. :)

 

elns er en mye brukt forkortelse.

.no er også mye brukt.

 

At setningen jeg skrev var gramatisk riktig er hevet over enhver tvil, og du er velkommen til å sjekke dette med en norsklærer eller.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

elns er en mye brukt forkortelse.

.no er også mye brukt.

 

At setningen jeg skrev var gramatisk riktig er hevet over enhver tvil, og du er velkommen til å sjekke dette med en norsklærer eller.no.

 

Mye brukt? Sikkert. Korrekt? Nei.

 

 

Jeg sitérer http://www.ordbok.no:

 

"TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA

f.eks. f.eks. fork. for for eksempel"

 

"Bokmålsordboka

Vi har dessverre ingen informasjon om ordet 'elns' i bokmålsdatabasen"

 

Jeg mener du tar feil vedr. denne setningen. ".no" er når jeg tenker meg strengt tatt ikke en forkortelse. :)

 

PS. Det heter "grammatisk", ikke "gramatisk". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår