Gå til innhold

Idioten som kjørte forbi meg!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ved en slik situasjon, der en mistenkt forsøker å kjøre fra politiet, burde politiet ha lov, rett og plikt til å kollidere/kjøre i bakfra i mistenkte for å ende kjøringen dersom det er mulig uten å skade andre utenforstående til jakten.

 

Politiet burde også hatt større og bedre biler, f.eks store Audi/BMW/Mercedes med V8 bensin og 4wd.

 

Hadde politiet hatt større biler var de kanskje mindre redd for å bli skadet selv, og i den situasjonen i rundkjøringen kunne de kanskje kollidert front i front for å stoppe den flyktende bilen.

 

Det er MYE bedre å invalidisere vedkommende som har tatt et valg om å kjøre i 200km/t enn å la han få lov å fortsette jakten til han kanskje skader uskyldige forbipasserende.

 

Men, det norske Politiet blir jo rettsforfulgt hvis de gjør en liten feil i en politijakt. Ikke rart de bare lar han kjøre.

Men, det går vel som det alltid går: en som er så dum å rane en bank blir tatt, en som er så dum å prøve å kjøre fra lovens lange arm blir innhentet av sin egen dummhet og naturlovene...

 

Etter å ha sett denne videoen tenker jeg, hvorfor skal han få lappen igjen så snart som etter 3 år?

 

Hilsen en som prøver å respektere fartsgrensene pluss-minus 20%, men IKKE respekterer potensielle ratt-mordere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver ikke å forsvare føreren, men jeg tror det er vanskelig for oss som ikke har vært i den situasjonen, å forestille oss hvordan vi ville reagert om vi hadde kjørt den neonen. Når mennesker får panikk blir det ofte vanskelig å tenke rasjonellt, og vi gjør kanskje ting uten å vite hvorfor. Nå vet jo ikke jeg (eller noen andre) hvordan den personen tenkte i situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver ikke å forsvare føreren, men jeg tror det er vanskelig for oss som ikke har vært i den situasjonen, å forestille oss hvordan vi ville reagert om vi hadde kjørt den neonen. Når mennesker får panikk blir det ofte vanskelig å tenke rasjonellt, og vi gjør kanskje ting uten å vite hvorfor. Nå vet jo ikke jeg (eller noen andre) hvordan den personen tenkte i situasjonen.

Hvis du får blålys i ryggen, og du reagerer på den måten så har du ikke noe etter veien å gjøre. Uansett oppvekst og historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kan faktisk ikke si jeg fikk med meg denna hendelsen her..

 

Men syns kanskje han skulle hatt en liten fjær i hatten i hatten for å være så innihelvettes teit att han i det hele tatt forsøkte! :P

 

Hva med den jakta hvor de hadde med helikopter?

Noen som husker den?

 

Blir du jaktet på av et helikopter er det bare sløsing av alles tid å stikke av. Men det er vel ikke vanlig å bruke helikopter i biljakt. Hva skjedde da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Respect to the man in the neon hehe synd han landet på taket;)

 

Godt at neon-idioten ikke skadet seg. Da hadde vi andre måttet betale millioner i behandling og attføring for en brød-gjøk som ikke skulle vært på veien.

Thorvald

Miata 89 scenic 01 1/2 Simca 1501 1969 (rusten)x MG midget77 x Renault scenic x Citroen bx x Toyota Hiclass 90 x Citroen GS x Citroen GS x Volvo 144 1968

x BMW 2002 1969 x VW 1967 x Renault 8 1964 x WV 1957 x Tempo 125/175 x NSU 125

x mop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at neon-idioten ikke skadet seg. Da hadde vi andre måttet betale millioner i behandling og attføring for en brød-gjøk som ikke skulle vært på veien.

 

:iconsm :shake :eek: :knock: :rules: :fucku: dukenukem :ass: :sick :wank :heyyou: :aug: :scared :assman :Devil: :chairshot :rockets :ratatatat

 

Og med det har jeg på en måte fått sagt hva jeg mener om å bringe frem igjen eldgamle tråder uten å tilføre dem noe annet enn oppgulp og avføring.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og kjørte opp mot 204 km/t

ja, han hadde vell 203, så da er det jo opp mot 204... men merkelig måte å si det på..

 

eller, politibilen hadde det..^^ uanz, syntes bare det så så dumt ut.

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Med politi i hælene, jakta var oppe i 204 km/h Fra politiet sin side!

Du ser meg på filmen, i den hvite mazdan som blir forbikjørt på høyre side, han kjører først forbi en annen bil...

 

SE FILMEN HER: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1322484.ece

 

Jeg skrev en post om dette samme kvelden/dagen etter det skjedde å. Dagen ettre sto det i avisen at jakta var oppe i 170, men som du kan se her hadde dem 204km/h i den blå peugeout 406,en som jeg husker fra den kvelden enda, hadde ikke hatt lappen så lenge da og synes de lysa bak meg kom jævla fort innpå før dem forsvant forbi!

 

Litt artig at jeg ser meg selv på filmen synes jeg:)

 

Vel!!! hvor skal man begynne! Hyggelig at jeg kunne bidra med at du fikk vere med i filmen som jeg lagde:)

Ser at det er mange som har varierte meninger om bilkjøringen min. Noen støtter meg, mens andre Skulle ønske at politet hadde kjørt meg av veien ( som om jeg ikke klarte det fint selv)...

Var noen som nevnte: Kjørt for mye "most wanted" (bil spill)??? Det er faktisk tilfelle... Det siste jeg gjorde var å skru av ps2'n min etter at jeg hadde rista av meg noen innpåslitene blålys, før jeg satte meg i bilen...

Men om det hadde noen innvirkning på at jeg stakk av er jeg heller litt usikker på. Selv om det føltes som det var det mest naturlige å gjøre i verden!!! Å grunnen til at vi ble stoppet, var ikke fordi at noen av oss testet topp farten, men fordi vi hadde ligget litt over fartsgrensen.

Å det er mye spekulasjoner på hva som hadde skjedd hvis politiet hadde avbrutt jakten... En ting som er sikkert er at jeg ville ha kommet meg av hoved veien så fort som mulig... Ingen vits i å holde 200km/t hvis det ikke er noen som jager deg...

 

Jeg så oxo det at det var en del snakk om at man satte andres liv i fare ved å kjøre så fort. Det er klart at det er en større fare hvis det skjer noe, men når man passerer 140 km/t så er man 10 ganger mere fokusert på veien, en hva man er når man surrer i 80. Så det var en par manøverer som var litt på kanten, men ikke annet enn at jeg hadde kontroll!

Er mere hennsynsløst å ikke bruke blinklys, holde vikeplikt, snakke/skrive i/på mobil, enn å kjløre fort... Siden at noen har kjørt fort har aldri plage meg på noen måte i traffikken!

 

Å den eneste grunnen til at jeg krasjet var at det lå jevelig mye grus i den svingen som jeg kjørte ut, så jeg takker pukkverket for det ja!!! Så var litt uheldig med den ja...

 

Så å vere 3 år uten lappen og 3 mnd i fengsel vil jeg si er mere enn straff nok!

 

Prøv å få seg jobb er ikke lett vet jeg, når man ikke har bil. Med tanke at jeg bor litt uten for suppa der det aldri går buss...

 

Å fengselet suger, spes når det kommer folk inn som sitter 28 dager for å ha kjørt i hjel kompisen sin i beruset tilstand. Det er 1/3 av hva jeg måtte sitte for å "kunne" ha skadet noen!!!

 

Så!!! NOen spørsmål!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår