Gå til innhold

Flytte seg for utrykknigsbil = ødelagt bil!?

Ranger emnet


Mew

Anbefalte innlegg

Haha... er vel ikke mange som har råd til Shelby. Men synes bare det er den peneste bilen noen gang lagd. Men tilbake til topic: Man mister lappen for å hindre utrykningskjøretøy pluss at du hindrer at folk blir reddet... eller hus brenner ned. Men hadde jeg hatt fet bil hadde jeg nok bare kjørt fort til jeg kunne ha kjørt inntil' date=' kan vel ikke blir straffet for det?

 

Og btw: hvordan visste du at jeg var 19?[/quote']

 

Profil er en fin ting ;)

Mange har nok råd til en Shelby, men ingen strøken GT350/GT500 ;)

 

 

Dessverre er det slik med politiet, at mange behandler de som kjører lave Ferrarier, Lamborghinier, Aston Martiner, osv (nye, vel og merke), litt bedre enn de som kjører rundt i senka, gamle Daihatsuer, Golfer, BMWer, Audier, osv. Sant, men kjipt..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk to poltibiler bak meg som lå i full utrykning, inni en trang enveiskjørt tunnel engang, og han som lå bak meg blinka som en gal med fjernlysa sine! Jeg hadde jo ingen mulighet til og kjøre inn til siden så jeg girte ned og ga på det bilen var god for, med snuten i ræva, til jeg kom ut av tunnelen og fikk flytta meg! Idet de passerte meg så jeg at han i passasjersetet hilste og "takket"

-98 Almera GTi

 

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... er vel ikke mange som har råd til Shelby. Men synes bare det er den peneste bilen noen gang lagd. Men tilbake til topic: Man mister lappen for å hindre utrykningskjøretøy pluss at du hindrer at folk blir reddet... eller hus brenner ned. Men hadde jeg hatt fet bil hadde jeg nok bare kjørt fort til jeg kunne ha kjørt inntil' date=' kan vel ikke blir straffet for det?

 

Og btw: hvordan visste du at jeg var 19?[/quote']

 

Fordi du er født 21. Mars 1987!

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk to poltibiler bak meg som lå i full utrykning, inni en trang enveiskjørt tunnel engang, og han som lå bak meg blinka som en gal med fjernlysa sine! Jeg hadde jo ingen mulighet til og kjøre inn til siden så jeg girte ned og ga på det bilen var god for, med snuten i ræva, til jeg kom ut av tunnelen og fikk flytta meg! Idet de passerte meg så jeg at han i passasjersetet hilste og "takket"

 

Skoleeksempel på hvordan man skal flytte seg, så kan alle idiotene her som kverulerer om høye fortauskanter og svære felger ha det så godt:) Som jeg sa tidligere: kan man ikke flytte seg, gi gass og flytt deg når du får mulighet. SÅ ENKELT ER DET FAKTISK!!! ;)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i tett kø er det ikke alltid lett å gi jernet! F. eks over vesterveien brua i kr.sand. Før og etter arbeidstid står rush trafikken stille.. Betong mur på hver side på ca 50 cm. Ikke plass til 3 biler i bredden. WTF skal man gjøre der? nytter ikke om man så moser bilen inn i muren. ikke bønn om det er plass.(noen steder på brua) Da må dem bare takke til å vente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i tett kø er det ikke alltid lett å gi jernet! F. eks over vesterveien brua i kr.sand. Før og etter arbeidstid står rush trafikken stille.. Betong mur på hver side på ca 50 cm. Ikke plass til 3 biler i bredden. WTF skal man gjøre der? nytter ikke om man så moser bilen inn i muren. ikke bønn om det er plass.(noen steder på brua) Da må dem bare takke til å vente. :)

 

 

Hvor teit er du egentlig?

<TESKJEMODUS>

Er det ikke plass er det ikke plass, når man hører fulle sirener, flytter man seg der det går, går det ikke, så må man kjøre til neste sted det er mulig. </TESKJEMODUS>

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dummeste du gjør er å stoppe i hvertfall.

Hold farten, eller slakk eventuelt av bittelitt hvis det er mye trafikk.

 

Det er utrykningskjøretøyet sinn jobb å komme seg forbi, men du kan gjerne lette oppgaven. Og stoppe opp gjør ofte alt bare værre.

 

sånn enkelt og greit... trafikkloven har da ikke sagt du skal kjøre bånnsenket bil med store hjul... utrykningskjøretøyene skal du vike for uansett om du vil eller ei..
Står ingenting om at du ikke skal ha 19" og senka bil heller. Kjøretøyforskriften tillater dette til det fulle.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en købelastet vei med 2 felt i samme retning, der det er umulig med 3 biler i bredden, bør de lage om igjen den veien.. Når det kommer uttrykningskjøretøy i køen kjører eg helt inn til ene siden, så får de andre gjøre sitt beste. I Bergen er det jo sjeldent med helt stillestående kø, så hvis en bil står i ro og en annen flytter litt på seg er det alltids mulig å få hjulpet uttrykningskjøretøyet forbi.

 

Men, som OndSofa sier, det er ikkje bra å stoppe! Legg deg helt ut i veikanten (lær deg å kjenne din egen bil) så er det som oftest plass til at uttrykningen kan passere tilnærmet uhindret selv på vanlig vei med møtende trafikk..

 

Men, noen som vet om uttrykningsbilene driver og fløyter av seg sjøl eller om det er sjåføren/kartleseren hans sin måte å si at du har gjort noe feil? Evt. noe bra, selv om det ville vært litt rart..? Har fått noen fløyt, for å si det sånn, f.eks en gang eg var fersk med lappen og kjørte ut i grøften foran en uoversiktelig sving.. Burde kanskje kjørt lenger, men det er noen meter fra der eg slapp de forbi fram til neste gode sted, og de kom fort bakfra.. Då fløytet de hvertfall.. Samme når eg vrengte mopeden min av veien når den eneste andre bilen i området var en stv. med blålys (brannvesen viste det seg), då fikk eg et fløyt..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utryknigngs kjoeret0y har ikke paa kjoersrett eller noe, de har bare lov til aa bryte trafikkreglene hvis de ikke er til fare for trafikken, saa hvis du ikke kan komme deg inn til siden for aa slippe dem forbi, er det ikke mye de kan gjoere egentlig, bare soerg for aa svinge inn naar det er mulig.

 

Hvis utryknings kjoeretoey treffer deg i side der de hadde vikeplikt for deg, saa blir det akkurat som normalt, du faar ijen paa forsikringa fordi den andre broet vikeplikten.

 

 

Edit: gjorde om til "oe" på ø'ene dine. Litt mer leselig :) Dr_S

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår